Тема. «Добирання дієслів до іменників ».
Мета:Словник: Збагатити словник назвами днів тижня, учити добирати дієслова до іменників, ввести узагальнюючі слова тиждень, місяць, календар, прислівники сьогодні, вчора, завтра, розвивати аналітичне мислення, кмітливість.
Матеріал: настінні та перекидний календарі, картки з чорними і червоними цифрами, що позначають робочі й вихідні дні, картки з кружечками( чорними і червоними) та цифрами, що позначають порядковий номер дня тижня.
Хід заняття
Що не день-по листочку
Віддає нам товстяк.
А з останнім-розстався
Сам кудись задівався.(календар)
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
«Ніч і день»
Жили собі День і Ніч. Вони були сусідами і, навіть, товаришами. І тут прийшло до них Сонечко і почало гратися з квітами і деревами. Сподобалось це Дневі, й почали між собою товаришувати, забувши про ніч. Побачила це Ніч і дуже розгнівалась, що Сонце всі люблять, а її навіть не бачать.
Вирішила Ніч зробити капость, Вона запросила Сонце в гості, а коли воно зайшло, закрила в темну кімнату. І стала ніч володарювати на землі. Все заснуло. На третій день прокинулась білосніжна Конвалія і почала будити всіх лісових мешканців.
— Ми повинні врятувати Сонечко, бо без нього всі загинемо, — сказала вона.
Квіти попросили в доброї чаклунки допомоги. Вона визволила сонце. І коли воно з’явилось на небі, квіти дуже зраділи, кивали своїми голівками, вітаючи його. Побачила це ніч й каже:
— Якби ж я була світлою, мене теж любили.
А чарівниця їй відповіла:
— Мало бути світлою зовні, потрібно мати ще й світлу душу.
Почув ту розмову День й каже:
— Не засмучуйся Ноче, давай ми поділимо земний час навпіл: коли світить Сонце, цей час буде називатися День, а коли ні — Ніч.
Так і поділились вони між собою.