Тема: Доброта - це частина нас.
Мета: • розвивати вміння розрізняти добре й погане; навички колективної
роботи.
• виховувати в учнів ціннісні орієнтири; здатність формулювати
моральні судження; цікавість до гри.
Хід заходу
І. Організаційний момент.
1. Привітання. (Звучить мелодія.)
2. Повідомлення теми виховної години.
- Діти, сьогодні ми поговоримо про доброту.
ІІ. Слухання легенди «Все у твоїх руках».
1. «Все у твоїх руках»
Ця історія відбулася багато років тому в стародавньому місті, у якому жив відомий мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко від рідного міста. Але була в цьому місті людина , яка заздрила його славі. І от вирішила ця заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.
Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між зімкнених долонь і подумав: «Спитаю я в мудреця ось що. Скажи – но, о наймудріший, який метелик у мене в руках - живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже, що мертвий, я розкрию долоні – і метелик полетить. Отоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший».
Так все й трапилося. Заздрісник піймав метелика, посадив його між долонями, пішов до мудреця та запитав у того: «Який метелик у мене в руках, о наймудріший: живий чи мертвий?» І тоді мудрець, який дійсно був дуже розумною людиною, сказав: «Все у твоїх руках».
2. Читання плакату.
Отже, «Добрі справи прикрашають людину».
ІІІ. Складання «Абетки гарних слів».
- Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, добрі слова на літеру «Де», ми поселимо їх у цей будиночок.
Добрий Дружній Добродушній Доброзичливий Добронравний Дорогий Доброчесний Добропорядний
- Діти у цьому будиночку живуть дуже гарні слова про доброту. А як ви розумієте слово «ДОБРО»?
- Наведіть приклади доброго ставлення людей. (Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам.)
- Згадайте, які добрі вчинки зробили ви?
ІV. Гра «Добрий дощик».
- Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Подивимось гру «Добрий дощик».
(Діти стають у коло. Усі вони – «Добрі дощові краплинки». У середині – «Мама Хмара». Цій дитині дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «Мами Хмари». Коли мелодія обривається, всі краплинки завмирають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти (наприклад:
«Я побачила квіточку, зачахлу від спеки, та й напоїла її.
А я помітила на дорозі брудну машину й помила її.
Я розвеселила дітей.
Я допомогла помити посуд.
Я вмила брудного хлопчика.
Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.
А я дала зайчику водички.»
• Добрі справи, прикрашають людину.
• За добро, добром і платять.
• Без добрих справ, немає доброго імені.
Тема: Доброта - це частина нас.
Мета: • розвивати вміння розрізняти добре й погане; навички колективної
роботи.
• виховувати в учнів ціннісні орієнтири; здатність формулювати
моральні судження; цікавість до гри.
Хід заходу
І. Організаційний момент.
1. Привітання. (Звучить мелодія.)
2. Повідомлення теми виховної години.
- Діти, сьогодні ми поговоримо про доброту.
ІІ. Слухання легенди «Все у твоїх руках».
1. «Все у твоїх руках»
Ця історія відбулася багато років тому в стародавньому місті, у якому жив відомий мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко від рідного міста. Але була в цьому місті людина , яка заздрила його славі. І от вирішила ця заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.
Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між зімкнених долонь і подумав: «Спитаю я в мудреця ось що. Скажи – но, о наймудріший, який метелик у мене в руках - живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже, що мертвий, я розкрию долоні – і метелик полетить. Отоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший».
Так все й трапилося. Заздрісник піймав метелика, посадив його між долонями, пішов до мудреця та запитав у того: «Який метелик у мене в руках, о наймудріший: живий чи мертвий?» І тоді мудрець, який дійсно був дуже розумною людиною, сказав: «Все у твоїх руках».
2. Читання плакату.
Отже, «Добрі справи прикрашають людину».
ІІІ. Складання «Абетки гарних слів».
- Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, добрі слова на літеру «Де», ми поселимо їх у цей будиночок.
Добрий Дружній Добродушній Доброзичливий Добронравний Дорогий Доброчесний Добропорядний
- Діти у цьому будиночку живуть дуже гарні слова про доброту. А як ви розумієте слово «ДОБРО»?
- Наведіть приклади доброго ставлення людей. (Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам.)
- Згадайте, які добрі вчинки зробили ви?
ІV. Гра «Добрий дощик».
- Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Подивимось гру «Добрий дощик».
(Діти стають у коло. Усі вони – «Добрі дощові краплинки». У середині – «Мама Хмара». Цій дитині дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «Мами Хмари». Коли мелодія обривається, всі краплинки завмирають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти (наприклад:
«Я побачила квіточку, зачахлу від спеки, та й напоїла її.
А я помітила на дорозі брудну машину й помила її.
Я розвеселила дітей.
Я допомогла помити посуд.
Я вмила брудного хлопчика.
Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.
А я дала зайчику водички.»
- Ви повинні пам’ятати: на все хороше, що для вас робиться людьми, треба відповідати теж добром, виявляти увагу, чуйність до дорослих, однолітків, та молодших і так само бути добрими до тварин.
VІ. Гра «Склади прислів’я і приказки».
• Добрі справи, прикрашають людину.
• За добро, добром і платять.
• Без добрих справ, немає доброго імені.