Основи здоров’я
Урок 11
Тема: Фізичні вправи і здоров’я.
Мета: поглиблювати знання учнів про здоровий спосіб життя, про необхідність виконання ранкової зарядки, активного відпочинку; продовжувати формувати в учнів уявлення про взаємозв'язок фізичних вправ і здоров'я; формувати прагнення займатися спортом, щоденно виконувати комплекс ранкової гімнастики; виховувати старанність, наполегливість, бажання систематично виконувати фізичні вправи, прагнення бути активною та здоровою людиною.
Очікувані результати: учні повинні знати і розуміти позитивний вплив на здоров'я фізичних вправ; учні повинні вміти виконувати ранкову зарядку.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1.Організаційний момент
2.Перевірка виконання домашнього завдання
Відгадування загадок.
Всім подобаюсь. Одначе
Хто мене ножем уріже,
Неодмінно сам заплаче.
(Цибуля.)
В сто сорочок загорнулась.
Ціле літо достигає,
До нас в борщик поспішає.
(Капуста.)
Що за овоч в мене ріс?
(Морква.)
- Що об'єднує відгадки? (Це - овочі.)
- Чим корисні овочі?
- Що дають організму фрукти?
3.Актуалізація опорних знань учнів
Інтерактивна гра "Мікрофон".
Мета: узагальнити знання учнів про корисну їжу.
- Що таке вітаміни?
- Яке значення вони мають для організму людини?
- Назвіть корисні продукти харчування.
- Яке харчування вважається повноцінним?
Висновок: Вживати потрібно тільки корисні для організму продукти.
4.Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
4.1.Постановка проблемного запитання.
Запропонувати учням по черзі висловити свою думку.
- Що слід робити, щоб мати міцне здоров'я?
4.2. Гра "Збери та поясни".
Мета: пояснити важливість для організму фізичної активності.
- Розставте слова так, щоб вийшло висловлювання. Як ви його розумієте?
(На дошці записані слова.)
більше, ходи, довше, проживеш
Висновок: Для здоров'я корисні фізичні навантаження.
5.Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1.Робота в групах.
- Що треба робити, щоб бути здоровим, спритним, фізично вправним?
5.2. Розповідь учителя.
1)Наслідки недостатньої фізичної активності.
2)Необхідність ранкової зарядки.
3)Дорога до школи - прогулянка пішки.
4)Рухливі ігри.
5)Спортивні секції.
6)Фізична праця вдома.
Висновок: Достатня кількість рухів можлива, якщо діти виконують ранкову зарядку, фізкультхвилинки, відвідують уроки фізкультури, грають у різноманітні рухливі ігри, гуляють на свіжому повітрі.
5.3. Робота з підручником.
а) Розгляд та аналіз малюнків.
б) Читання та обговорення тексту підручника.
в) Відповіді на запитання.
5.4. Оздоровча хвилинка.
5.5. Практична робота. Добір вправ для ранкової гімнастики.
а) Поетапне читання вправ у підручнику.
б) Заучування вправ.
6. Узагальнення та систематизація нових знань
Оздоровча хвилинка.
Фізкультвправи у пошані, їх ми дуже любимо,
Свого стану молодого таки не загубимо.
Раз, два - руки вище, вище голова.
Три, чотири - руки тихо опустили.
П'ять, шість, сім - сісти треба тихо всім.
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Гра "Закінчи речення".
Мета: дати учням поняття, що без фізичної активності неможливий загальний розвиток людини.
Не дивись на вік, … (…бігай.)
Якщо хочеш бути розумним, … (…бігай.)
Якщо хочеш бути сильним, … (…дивись на здоров'я.)
Якщо хочеш бути красивим, … (…бігай.)
Висновок: Заняття фізичними вправами позитивно впливає на розвиток людини.
Літературна хвилинка.
Завдання: прочитати й обговорити зміст вірша.
Павлусева фіззарядка
- Коли ж я звикну до порядку?
Коли ж за розум я візьмусь?
Почати треба фіззарядку.
І завтра ж! - вирішив Павлусь.
Хлопчина чітко уявляє:
Зіскочив з ліжка спритно він,
Мов крила, руки розправляє
І пружно тулуб нахиляє,
Підлоги пальцями сягає,
Не нагинаючи колін.
О, вже Павлусь набрав розгін,
Все тіло млосно знемагає.
Ось - бокс, а ось він скік та скік
То в лівий, а то в правий бік.
Наплинули на хлопця мрії,
А сон стулив тим часом вії.
Дрімає солодко Павлусь
І посміхається чомусь.
Будильник задзвонив раптово.
"Встаю! Як спалося чудово!"
Хлопчина в ліжку позіхнув,
Перевернувся й знов заснув.
Торкає мати тут Павлуся:
"Вставай скоріш, бо я боюся,
Що спізнишся до школи ти -
За п'ять хвилин вже треба йти".
Хлопчина мляво тупу-тупу...
Умився, з'їв швиденько супу
Й побіг, забувши бутерброд,
Турбот же в нього повен рот.
Як повернувся він зі школи,
Сумні думки його збороли.
- Жаль, слово я не підкріпив
І фіззарядку не зробив.
Та завтра будь-що-будь візьмуся,
Почати варто тут лишень.
Так само вийшло у Павлуся
І завтра, і в наступний день.
Минув і місяць, і півроку,
Та не зробив Павлусь і кроку,
Щоб слово виконать своє -
Запізно, хоч ти плач, встає.
А в вас такі Павлусі є?
(Д. Солодкий)
- Чи зробив Павлусь зарядку?
- Що йому заважає це зробити?
- Чи робите ви зарядку?
- Чому важливо робити вранці зарядку?
7. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування.
Рух - це життя.
Він зміцнює здоров'я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров'ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди,
Здоров'я, юність, силу дасть
І творчої снаги!
Бережіть здоров'я власне,
Поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне,
І воно одне у нас.
(Т. Орихівська)
- Що зміцнює здоров'я?
Висновок: Заняття фізичними вправами позитивно впливають на здоров'я і розвиток людини.
- Без чого неможливо бути здоровим?
- Яким видом спорту ви займаєтесь?
- Які ще види спорту вам відомі?
Гра "Хто більше?"
Мета: повторити назви видів спорту та рухливих ігор; навчитися їх розрізняти.
- Назвіть якомога більше рухливих ігор; видів спорту.
Висновок: Щоб зберегти здоров'я, треба займатися спортом, грати у рухливі ігри.
- Які спортивні секції ви відвідуєте?
- Чи корисний спорт для організму?
Робота в парах. Пояснення прислів'їв.
o Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я усміхається.
o Без уроків фізкультури не зміцниш мускулатури.
- Чому небезпечно не займатися фізичними вправами?
8. Домашнє завдання
До уроку"Фізичні вправи і здоров'я"
1