Тема: "Гриби: їстівні та отруйні"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих організмів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів; виховувати обережне ставлення та любов до природи.
Перегляд файлу

Тема . Гриби: їстівні та отруйні

Мета: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих організмів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів; виховувати обережне ставлення та любов до природи.

Обладнання: підручник «Природознавство», зображення грибів, картка «Будова гриба» .

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, підготовка до засвоєння нових знань, повідомлення теми уроку

1. Привітання

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

2.Хвилинка спостережень.

А зараз, як і завжди за одну хвилинку про нашу днинку

 - Яка зараз пора року?

 - Який місяць осені панує у природі? Чому він так називається?

-Яке сьогодні число? –

Яка температура повітря? –

Який стан неба?

 -Чи були опади?

3. Повідомлення теми уроку.

Починаємо урок природознавства, який запрошує нас у нову подорож, нову мандрівку в чарівний світ природи.

Вам про дивне диво

Розкажу правдиво.

Що малі звірята

Не могли впізнати?

Пробігала лиска.

— Величенька миска!

Пролітала сойка.

— Гарна парасолька!

А їжак міркує:

— Як ніхто не чує?

Парасолька свіжа,

Наче справжня їжа!

(Гриб)

 Правильно! Це гриби! Отже, тема сьогоднішнього нашого уроку: Гриби: їстівні та отруйні.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда

 ▪ Де ми можемо побачити гриби? В лісі, в приміщенні, на кухні, в супермаркеті.

Гриби – особливі організми.. До якої природи ми їх віднесемо?

Доведіть що гриби – це жива природа.

–Розгляньте на таблиці гриби. Чим вони подібні?(У всіх є шапинка і ніжка.)Чим відрізняються?(Забарвленням, розмірами.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота за підручником с.46

           А щоб дізнатися яку будову має гриб прочитаємо статтю у підручнику.

Обговорення прочитаного

 З яких частин складається гриб? (Шапка або шапинка, ніжка, грибниця)

 Розгляньте на таблиці (таблиця «Гриби» на дошці)

 У вас на парті є частинки гриба.

 Покажіть шапинку. (показують)

 Покажіть ніжку. (показують)

 Які частини гриба складають плодове тіло? (Шапинка і ніжка)

 Покажіть плодове тіло. (показують)

 А що ж таке грибниця? (Це головна частина кожного гриба)

 Розгляньте уважно грибницю. На що вона схожа?(На білі розгалужені нитки, на павутиння.)

 Де вона розташована? (В ґрунті)

 Яку функцію виконує грибниця? (Вона живить гриб поживними речовинами)

 Як розмножуються гриби?(Із частинок грибниці виростають нові гриби.)

  Поміркуйте, чи можна, збираючи гриби, виривати їх з грибницею?(Ні.)

  Чому?(Можна пошкодити грибницю.)

  Живляться гриби відмерлими рослинами і тваринами. Вони  перетворюють відмерлі рештки рослин і тварин на поживні речовини, сприяють родючості ґрунту. Тому їх ще  називають санітарами лісу.

 Отже, що ми дізнались про значення грибів для лісу? (Гриби – санітари лісу, сприяють родючості ґрунту)

2. Фізкультхвилинка

3. Робота з загадками

Росте біля осичок звично

Красноголовець-...

(Підосичник).

 

В лісі виросли сестрички,

Жовті та смачні...

(Лисички).

 

І високі, і тонкі,

Шапочки темненькі,

Виростають на пеньках

Купами ...

(Опеньки).

 

Виросли гриби прекрасні —

Капелюшки в них, мов в маслі.

І збирають грибники

Маслянисті ...

(Маслюки).

 

Шапка коричнева, ніжка міцна,

Гриб цей найкращий, і кожен це зна,

Тому бажає усякий грибник

В лісі великий знайти ...

(Боровик).

 

Капелюхи в них яскраві:

Жовті, сірі, зеленаві,

Зачекайте, любі, трішки, —

Я зберу вас, ...

(Сироїжки).

4. Розповідь з елементами бесіди з метою формування уявлення про отруйні гриби, вміння розрізняти гриби.

Літо – це прекрасна пора для збору грибів. А особливо серпень, адже в цьому місяці їх просто неймовірна кількість. Збирання грибів – це прекрасне заняття не тільки заради самої їжі, але і просто для відпочинку. Але, останнім часом з'явилося досить багато новин про те, що люди отруїлися грибами. Тому ми вирішили розповісти вам, які гриби найнебезпечніші в Україні, щоб ваш відпочинок не закінчився на лікарняному ліжку.

Бліда поганка

Цей гриб відноситься до сімейства мухоморовых, тому його іноді так і називають: мухомор зелений. Його досить просто сплутати з їстівним грибом, тому він стає дуже небезпечним. А всього 30 грам блідої поганки може вразити печінку і кишечник.

Мухомор

Цей гриб містить просто неймовірну кількість різних токсинів. Він вражає не тільки шлунок і печінку, але і серце і легені. Тому такий мухомор потрібно обходити як можна далі. Вживання великої кількості цього гриба в їжу може викликати смерть

Несправжні опеньки

Тут головна небезпека в тому, що ці гриби можна дуже легко сплутати зі звичайними опеньками, які так люблять всі збирати. А насправді в цьому грибі дуже багато токсинів, які при великому вживанні гриба в їжу викликають смерть. Особливо чутливі до нього літні люди і діти.

Сатанинський гриб

В деякій літературі цей гриб називають їстівним. Але тільки за певних умов: якщо його довго вимочувати у воді, а після, ще 10 годин варити. Але після цього, гриб втрачає свій смак, і толку від нього мало. А якщо ж такої обробки не зробити або зробити її недостатньо добре, то токсини сатанинського гриба вражають нирки, печінку та нервову систему людини.

 Як ви розумієте приказку: «Всякий гриб в руки беруть, та не всякий в кошик кладуть»

Мультфільм « Професор Почемучкін»

  Так не всі гриби можна їсти. Є гриби, що містять речовини, які при споживанні визивають отруєння людини і навіть  смерть.

  Давайте зробимо висновок. То як класифікують гриби?

 Висновок. Гриби є їстівні й отруйні. Їх треба розрізняти.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Слухайте уважно  вірш і доповнюйте за  змістом словами «так» чи «ні».

Підберезовик назвався,

Загорів дивіться як.

У руденьку шапку вбрався,

Його можна брати? (ТАК)  

На його червоній шапці

Білі цяточки ясні.

Він красивий, мов у казці.

Гриб цей візьмете собі? (НІ)

Сироїжки кольорові

Розрослися гарно як!

І зелені, й пурпурові.

Ми у кошик їх візьмемо? (ТАК)

Ця родилась на світанку,

Доки трави росяні.

Звуть цей гриб – бліда поганка.

Її візьмете собі? (НІ)

Це- жовтесенькі сестрички,

Любить їх поїсти всяк.

Бо грибочки ці – лисички.

Назбираємо їх? (ТАК)

Білий гриб міцний і дужий,

Як справжнісінький козак.

І його всі хвалять дуже.

Справді він найкращий? (ТАК)  

Хоч несправжні, теж опеньки,

І ростуть в ті самі дні.

Вони яскраві і гарненькі.

Ну, беріть їх швидше! (НІ)

— Молодці! Розумієтесь на грибах

V. Підсумок уроку, рефлексія.

— Про яке окреме царство живих організмів ми дізналися?(Про царство грибів)

  • Я вважаю, що гриби – це важлива частина живої природи. Якщо погоджуєтеся з цією думкою, обґрунтуйте.
docx
Додав(-ла)
Малик Юлія
Додано
9 жовтня 2019
Переглядів
2371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку