Тема. Хто є в моїй сім’ї?

Про матеріал
Розробка конспекту інтегрованого уроку «Я досліджую світ», 1 клас ТИЖДЕНЬ 31. ТЕМА: «МОЯ РОДИНА» № з/п Приклади навчальної діяльності Очікувані результати учіння Індекс очікуваного результату І. Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня Гра « Впіймай оплесками слово» З увагою сприймає репліки вчителя й однокласників. Доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені 2 СЗО 4.4-6 2 ГІО 7.1-12 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.1-2 ІІ. Вправа «Моя родина» Гра «Квітка любові» Гра «Добираємо слова» Складає ціле із запропонованих частин Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі 2 ІФО 2.3-2 2 МОВ 1.7-2 2 МОВ 1.1-1 ІІІ. Обговорення проблемного запитання «Чим важливий кожний член сім’ї?» Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось / кимось) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри 2 МОВ 1.8-1 2 СЗО 4.4-6 2 МОВ 1.3-3 IV. Вправа «Портрет сім’ї» Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Малює графічними матеріалами, фарбами 2 МОВ 1.7-2 2 МИО 1.1-5 V. Гра «Моя родина» Вправа «Долонька радості» Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й]) Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Правильно записує слова, вимова і написання яких збігається 2 МОВ 4.1-3 2 МОВ 3.1-4 2 ГІО 7.2-2 VІ. Читання вірша «Моя сім’я». Складаємо розповідь Записує тексти з 5-6 коротких речень Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація). Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/) з метою відповіді на запропоновані запитання 2 МОВ 2-2.2-2 2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 3.1-4 VII. Сімейна математика Знаходить необхідні (суттєві) дані для виконання завдання Відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів 2 МАО 1.1-2 2 ГОО 1.2-1 VIII. Слухання й обговорення вірша «Детимам і Явсесам» і виконання завдань до тексту. Мовні ігри Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/) з метою відповіді на запропоновані запитання Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Відтворює репліки персонажів з казок Пояснює функції та значення батьків для кожної людини Розрізняє потреби близьких людей та друзів 2 МОВ 2.6-1 2 СЗО 1.4-2 2 СЗО 1.3-5 2 СЗО 4.4-6 2 МОВ 1.1-2 ІХ. Рефлексія. «Щоденник вражень». Записує тексти з 5-6 коротких речень Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших Формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини 2 ГІО 3.1-1 2 МОВ 3.1-1 2 ГІО 7. 2-3
Перегляд файлу

Розробка конспекту  інтегрованого уроку «Я досліджую світ», 1 клас

ТИЖДЕНЬ 31. ТЕМА: «МОЯ РОДИНА»

Сметана Ірина  Віталіївна

вчитель початкових класів

 Комунальної організації (установи, закладу)

"Шосткинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1

 Шосткинської міської ради Сумської області»

Тема. Хто є в моїй сім’ї?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного

результату

І.

Ранкова зустріч.

Привітання. Новини дня

Гра « Впіймай оплесками слово»

 

З увагою сприймає репліки вчителя й однокласників. Доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені

2 СЗО 4.4-6

2 ГІО 7.1-12 МОВ 1.1-1

2 МОВ 1.1-2

 

ІІ.

Вправа «Моя родина» Гра «Квітка любові» Гра «Добираємо слова»

 

Складає ціле із запропонованих частин

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

 

2 ІФО 2.3-2

2 МОВ 1.7-2

2 МОВ 1.1-1

 

ІІІ.

Обговорення проблемного запитання «Чим важливий кожний  член сім’ї?»

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось / кимось)

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

2 МОВ 1.8-1

2 СЗО 4.4-6

2 МОВ 1.3-3

 

IV.

Вправа «Портрет сім’ї»

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Малює графічними матеріалами, фарбами

 

2 МОВ 1.7-2

2 МИО 1.1-5

 

V.

Гра «Моя родина» Вправа «Долонька радості»

 

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й])

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

Правильно записує слова, вимова і написання яких збігається

2 МОВ 4.1-3

2 МОВ 3.1-4

2 ГІО 7.2-2

 

VІ.

Читання вірша «Моя сім’я». Складаємо розповідь

Записує тексти з 5-6 коротких речень Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація).

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/) з метою відповіді на запропоновані запитання

 

2 МОВ 2-2.2-2

2 МОВ 1.1-2

2 МОВ 3.1-4

 

VII.

Сімейна математика

Знаходить необхідні (суттєві) дані для виконання завдання

Відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів

 

2 МАО 1.1-2

2 ГОО 1.2-1

 

VIII.

Слухання й обговорення вірша «Детимам і Явсесам» і виконання завдань до тексту.

Мовні ігри

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/) з метою відповіді на запропоновані запитання

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Відтворює репліки персонажів з казок

Пояснює функції та значення батьків для кожної людини

Розрізняє потреби близьких людей та друзів

2 МОВ 2.6-1

2 СЗО 1.4-2

2 СЗО 1.3-5

2 СЗО 4.4-6

2 МОВ 1.1-2

 

ІХ.

Рефлексія. «Щоденник вражень».

 

Записує тексти з 5-6 коротких речень

Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших

Формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини

2 ГІО 3.1-1

2 МОВ 3.1-1

2 ГІО 7. 2-3

 

 


І. Ранкова зустріч

Картинки по запросу картинки для детей коло1. Привітання

Лунає спокійна приємна музика, під яку діти під керівництвом вчителя утворюють коло.

  • Дорогі діти, погляньте, що у мене в руках? ( Свічка)
  • А що символізує свічка? ( Вогонь, тепло , любов, вічність, затишок, пам’ять).
  • А тепер, кожний з вас , візьміть в руки свічку, назвіть своє ім’я , передаючи її іншому та  побажайте чогось гарного та приємного.

( Діти передають свічку по колу з побажаннями , поки свічка не повернеться до вчителя. Кожен наступний дякує за побажання).

  • Свічка повернулася до мене. Дякую вам. В свою чергу , хочу всім вам побажати міцного здоров’я, душевного тепла, спокою, любові до всіх хто вас оточує. А де ми  можемо отримати все те, що я назвала?(В сім’ї, родині.)

Повідомлення теми.

2 ГРА « Впіймай оплесками слово»

  • Ловимо оплеском слово, яке належить до родини.

СЛОВА: сонечко, школа, мама , ліжко, сніг, дерева, котик, тато, дідусь, будинок, бабуся, книжка, діти , зошит, вчителька.

  • Давайте ще раз назвемо слова , які ми з вами піймали оплесками

( Мама, тато , бабуся , дідусь, діти)

( В цей час на дошку прикріплюються малюнки із зображенням членів родини).

- Що ці всі слова означають? Яким одним словом ми можемо їх об’єднати?

- Чи здогадались ви, яка тема нашого тижня? (Діти висловлюють припущення).

3. Новини дня

· Оберіть помічника дня і попросіть його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

ІІ. Вправа «Моя родина?»

— Заплющте очі, уявіть, що ви ідете вулицею, підходите до свого будинку, піднімаєтесь східцями, відмикаєте дверний замок своїм ключем.

— Кого ви бачите?

— Що ви відчуваєте?

— Діти, хто разом з вами мешкає в одному будинку? (Тато, мама, братик, сестричка.)

— Як вас назвати одним словом? (Родина, сім’я.)

— Це найрідніші, найдорожчі на світі люди, які одне одного шанують, люблять і є членами єдиної сім’ї. Родина, мов сонечко, зігріває дитину від народження. Сім’я — це гніздечко любові і тепла для кожного з нас, у ній панує злагода, повага до старших, особливо до дідусів і бабусь. Добре, коли родина весела, дружна, міцна, коли діти слухають дорослих, а дорослі дбають про дітей. Тоді кожному живеться щасливо і радісно.

 Гра «Добираємо слова»

Учитель пропонує дітям завершити речення:

□ Батьки про своїх дітей... (хвилюються, турбуються, піклуються, дбають).

□ Вони донечок і синів... (люблять, голублять, пестять, обіймають, цілують, одягають, навчають, виховують).

□ Своїх батьків діти повинні... (любити, поважати, шанувати, слухатися, радувати).

□ І мама, і тато засмутяться, якщо їхня дитина буде... (капризувати, вередувати, хворіти, ледарювати).

□ Свого меншого братика (сестричку) я буду... (втішати, заспокоювати, колихати, гойдати, розважати, годувати, умивати, вчити).

Похожее изображениеПташка в рідний край вертає,

Бо тут їй миліше.

Всюди гарно, всюди славно,

Всюди добрі люди,

Краще ж, як у батька й неньки,

Вам ніде не буде.

Похожее изображение— А ви знаєте, що існує День Родини? Відзначають його влітку, 8 липня. Символом родини є польова квітка з білими, ніжними пелюстками.

— Як називається ця квітка? (Ромашка.)

· Гра «Квітка любові»

Учитель пропонує подарувати своїм рідним квітку любові. Він викладає серединку, а діти — пелюстки, промовляючи лагідні слова про свою сім’ю.

ІІІ. Обговорення проблемного запитання «Чим важливий кожний  член сім’ї?»

- Запитайте у дітей, що вони самі можуть зробити, щоб членам їхньої сім’ї стало жити ще краще і приємніше?

- Об’єднайте дітей у групи і запропонуйте обговорити такі запитання:

- Чому добре мати сім’ю?

- Чому для тебе важлива твоя сім’я?

- Як живуть діти, у яких сім’ї немає?

IV. Вправа «Портрет сім’ї»

Похожее изображение-Запропонуйте намалювати свою сім’ю, підписати усіх членів сім’ї (їхні імена).

-Обговоріть у колі:

- Хто тут намальований?

- Де вони зображені?

- Їм весело чи нудно? Чому?

- Що вони роблять?

- Хто з намальованих людей здається найщасливішим? Чому?

V. Гра «Моя родина»

Картинки по запросу картинки для детей долонька радостіУчні розглядають заздалегідь принесені фотографії, називають членів своєї родини, описують їх, прикріплюють фото на стенд.

Вправа «Долонька радості»

Учитель пропонує учням узяти аркуш паперу, обвести свою долоньку. На кожному пальчику потрібно написати, що вони можуть зробити для своїх батьків. (Помити посуд, обійняти, допомогти готувати вечерю, прибрати свою постіль, витерти пил тощо.)

— Яку із записаних справ на долоньці ви зробите сьогодні?

— Мама і тато — головні вихователі дитини. Недарма в народі кажуть: «Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти», «Як не навчить батько — не навчить і дядько», «Від доброго дерева добрий пагінець відійде, од добрих батька й матері піде добра дитина».

VI. Читання вірша «Моя сім’я». Складаємо розповідь

Картинки по запросу картинки для детей сімяМама, тато, дід, бабуся —

Всіх назву, не помилюся.

Старший братик і сестричка

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зіб’юся:

Мама, тато, дід, бабуся...

Старший брат, сестра і я

Отака у нас сім’я.

- Запропонуйте учням скласти розповідь про свою сім’ю (метод «Продовж речення»).

Діти отримують аркуші, на яких є частини речень. Самостійно записують, можуть розмалювати сторінку.

Картинки по запросу картинки моя сімя

VII. Сімейна математика

- Запропонуйте дітям розв’язати задачі:

Задача 1


Як звали тата Семенюка Петра Івановича? (Іван.) (У задачах даного типу потрібно дивитися не на прізвище та ім'я, а на — по батькові.)

Задача 2


У сім'ї кілька дітей. Одна дитина каже, що у неї є брат і сестра, а інша — що у неї немає сестри. Скільки в сім'ї братів і скільки сестер?
(2 брати та 1 сестра.)

(сестра ← Дитина → брат. Оскільки одна дитина сказала, що у неї є і брат, і сестра, це означає, що у сім'ї є троє дітей: дівчинка, хлопчик і та дитина, що каже. Коли б та дитина, що каже, була дівчинкою, тоді ніхто у цій сім'ї не міг би сказати, що у нього нема сестри, бо кожен з дітей би мав сестру. Отже, дитина, що так каже, є хлопчиком.)

Задача 3

У сім'ї Марії та Семена Пилипенків народилися син Сашко і дочка Поліна. Назви прізвище, ім'я, по батькові дітей. (Пилипенко Поліна Семенівна та Пилипенко Олександр Семенович.)

Задача 4

У двох рідних братів — Антона та Павла — народилися сини. Кожен з братів назвав свого сина на честь брата. Назви повне ім'я сина Павла. (Антон Павлович.)

 

13.09.2014-1-2

Задача 5

Чоловік каже: «Мого тата звали Михайло Григорович, мого сина звуть Олег Степанович». Як звати цього чоловіка? Назви повне ім'я. (Степан Михайлович)

 

13.09.2014-1-3

 

VIII. Слухання й обговорення вірша «Детимам і Явсесам» і виконання завдань до тексту


Мала мати два сини,

Дивно звалися вони:

Трохи старший — Детимам,

Картинки по запросу картинки для детей рисунки сыновьяА молодший — Явсесам.

Явсесам за кожне діло

Бравсь охоче, бравсь уміло:

— Вчусь робити я все сам!

Детимам же тільки хниче

Та щоразу маму кличе:

— Я не вмію... Де ти, мам?..

Явсесам сьогодні зрана

Клеїв іграшки старанно —

Літаки та голуби.

Детимам сидів та хлипав:

Картинки по запросу картинки для детей рисунки сыновья— І мені таке зроби!

Детимаму мовить мама:

— Так не гоже, Детимам.

Вчися, синку, в Явсесама,

Пробуй все робити сам.


О. Пархоменко

— Чому так називали братів?

— Яких гарних справ, умінь навчили вас мама чи татусь, коли ви працювали разом?

- Гра «Матуся вміє, тато вміє»

Учитель пропонує дітям показати за допомогою рухів, що роблять їхні батьки (перуть, прасують, прибирають, забивають цвяхи, кермують автівкою).

Потім дві дитини (дівчинка та хлопчик) домовляються, що вони разом показуватимуть, решта мають відгадати. Після цього обирають нову пару.

— Що з цих хатніх справ ви вже вмієте робити?

— Чого хотіли б навчитися?

- Гра «Запропонуй добру справу»

Учитель пропонує дітям поміркувати про те, чим би їм хотілося зайнятися разом зі своїми найближчими людьми — мамою і татом, чого вони б хотіли навчитися в них, де б їм хотілося побувати разом.

- Гра «Коли мамі (татові, бабусі, дідусеві) сумно»

Картинки по запросу карточки члені семьиУчні об’єднуються в групи. Учитель пропонує дітям уявити, що вони повертаються додому, а їхні рідні сумні, у них поганий настрій. Діти мають дібрати слова, щоб утішити, заспокоїти, допомогти:

1-ша група — мамі;

2-га група — татові;

3-тя група — бабусі;

4-та група — дідусеві.

ІХ. Рефлексія. «Щоденник вражень». «Квітка любові»

· Запропонуйте учням висловити свої думки у письмовій формі складається їхня сім’я («Щоденник вражень»).

Картинки по запросу для детей моя ÑÑ–Ð¼ÑДіти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію - 10-15 хв.

Сьогодні я дізнався..

Картинки по запросу для детей ромашка Гра «Квітка любові»

Учитель пропонує подарувати своїм рідним квітку любові. Він викладає серединку, а діти — пелюстки, промовляючи лагідні слова про свою сім’ю.

  • Сьогодні мені сподобалося…
  • Сьогодні я зрозумів…
  • Для мене в сім’ї найважливіше...
  •  Мої рідні мене підтримують…
  • Я люблю свою сім’ю…
docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку