Інтергований СТЕМ-урок з математики та ЯДС "Вимірювання. Для чого ми проводимо вимірювання. Оббчисл

Про матеріал
Конспект інтегрованого СТЕМ-уроку з предметів математики та ЯДС на тему: "Вимірювання. Для чого ми проводимо вимірювання. Обчислення в межах 10. Задачі."
Перегляд файлу

Тема:     Вимірювання.   Для чого ми проводимо          вимірювання. Обчислення в межах 10. Задачі.

 

Мета:

 формування предметних компетентностей:

закріпити знання таблиць додавання та віднімання в межах 10; вправляти у розв’язуванні задач вивчених видів; порівнювати вираз та число;

формувати вміння вимірювати та креслити відрізки; учити розрізняти прилади вимірювання; вчити проводити вимірювання;

розвивати логічне мислення;  діалогічне мовлення, пам’ять, увагу;

виховувати старанність, активність, бажання допомагати іншим.

        формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: контролювати й оцінювати свої результати; вміти висловлюватися; сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, співпрацювати в парі та у групі, виконувати розумові операції й практичні дії;

загальнокультурної: розвивати культуру міжособистих відносин, толерантну поведінку;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);

соціальної: оволодіння навичками стосунків; розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, в групі; виховувати зосередженість та уважність;

інформаційної: вчити орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; розвивати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника та медіа; вдосконалювати уміння аргументувати й відстоювати свою думку;

здоров’язберігаючої: формувати навички дбайливого ставлення до здоров’я; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, навички співпраці в колективі.

Обладнання та наочність: підручники, зошити, мультимедійна презентація, LEGO.

Клас:1.

 

Тип уроку:  інтегрований СТЕМ-урок  з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: презентація у програмі Power Point, предметні та сюжетні малюнки, олівці,  запис музичного супроводу для  руханки.

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 

Урок математики іЯДС1 клас

 

 

  • Діти,  сьогодні у нас особливий урок – до нас завітала в гості директор школи Світлана Валеріївна. А гостям завжди ми раді.
  1. Оголошення теми уроку:

На уроці  ми будемо з вами додавати і віднімати  в межах 10, розв’язувати задачі.  Вчитися вимірювати

 

 

05.12.2022СьогодніОбчисленняв межах 10. Задачі.ВимірюванняМатематика ЯДС

Девіз  уроку:

Наш девіз - усе узнати,

Вміти добре рахувати.

Сил, натхнення на весь день!

А ще -  праці і старання!

Тож вперед,  всі до навчання!

 

 

То ж  давайте розпочнемо  урок і я бажаю вам  успіхів

 

  • Діти, яка зараз пора року? (зима)
  • А які ознаки зими? (сніг, холод) – 3’С
  • Який сьогодні день  тижня? (середа)

 

  • Я йшла в школу, мені на рукавичну впала ось така  сніжинка. Я уважно роздивилась  і побачила на ній цифру 7.

7

  • Що б це означало? (сьогодні 7 число, 3-й день тижня, середа,  місяць грудень  - перший місяць зими і останній місяць року)
  • Скажіть, а яке число було попереднє (6)
  • А буде наступне (8)
  • А скільки днів у тижні? (7)

 

Каліграфічна хвилинкаПропишітьу зошитах цифру 7

 

Каліграфічна хвилинка

Давайте напишемо красиво каліграфічно цифру 7 у зошиті.

 

Усний рахунок

  • Подивіться на екран. Які математичні дії треба виконати?

(знайти суму і різницю чисел)

 

 

35293816103742+4=6+2=9-2=2+2=5-3=2+3=2+8=7+2=2+1=10-9=1537

  • Яке найбільше число? (10)
  • Яке найменше число?(1)
  • Запишіть числа у порядку спадання (від найбільшого до найменшого)
  • Прочитайте, що  ви записали.
  • Перевірте себе

 

Перевірте10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

 

- як називаються числа при додаванні?

-Який результат діі додавання?

-Як знайти невідомий доданок?

- як називаються діі при відніманні? Який результат діі віднімання?

-Прочитайте задачу і скажіть, якого типу ця задача?

 

05.12.2022Сьогодні ЗадачаОленка та Іванко вирізали до свята сніжинки. Оленка вирізала 4сніжинки, а Іванко стільки ж. Скількиразом діти вирізали сніжинок?

Робота над задачею

  • Що нам треба взнати? ( Скільки Оленка і Іванко вирізали сніжинок?)

 

05.12.2022Сьогодні ЗадачаОл. 4 сн.Ів. 4 сн. ? сн.4+4=8 (сн.)Відповідь: 8 сн.

 

  • Записали задачу у зошит

 

Робота з кубиками ЛЕГО

 

Працюємо в паріРахуємо з LEGO1+9 8+0 5+510-9 8-8 10-510-1 8-0 5-5

Робота в парах.

  • Розв’яжіть приклади  і складіть кольорову вежу за шифром (діти розв’язують приклади і складають вежу з кубиків, приходять до висновку, що якщо повторюються кольори, то треба працювати разом, щоб вистачило кубиків)

10-син 9-гол 8-зел 5-жовт 0[П1]-черв1-оранж

1+9       8+0     5+5

10-9      8-8      10-5

10-1      8-0       5-5

Давайте перевіримо

(попередити учнів, щоб не розбирали кубики, бо будемо виконувати з ними ще завдання)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  •       Що ж, мабуть, прийшла пора всім нам відпочити.
  •       Хочу всіх вас на рухливу музично-ритмічну гру Вас запросити.

 

-Щож,мабуть,прийшлапоравсімнамвідпочити.-Хочувсіхваснарухливумузично-ритмічнугруВасзапросити.

 

Актуалізація опорних знань:

 

  • Діти, ви створили вежу. Візьміть ось цей прилад (лінійка)  і виміряйте її.
  • Яка її довжина?
  • А в  яких мірах ви її вимірювали? (см)
  • Як називається цей  прилад? (лінійка)
  • Лінійка — найпростіший прилад для вимірювання довжини предметів.
  • Лінійки зазвичай виготовляють з пластику або дерева, рідше з металів. Найчастіше лінійку використовують на математиці та у житті.

Відкрийте друкований зошит на ст________(запропонувати свою жовту лінійку довжиною 1м)

І виміряйте довжину відрізків, зробіть відповідні записи

05.12.2022Сьогодні Виміряй довжину кожного відрізка. Порівняй.

 

 

згадати мультфільм, як вимірювали довжину удава

 

05.12.2022

У яких мірах його вимірювали? (папугах, мавпочках, слоненятах)

 

Щоб було зручно вимірювати і виміри були у всіх однакові домовилися користуватися спеціальними приладами

 

Робота над новим матеріалом

  • сьогодні ми поговоримо про вимірювання і прилади, якими нам необхідно користуватися під час вимірювання.
  •      Ми можемо вимірювати довжину, час, масу, температуру. Коли вимірюєш, завжди відповідаєш на запитання «скільки?».
  •      Для вимірювання потрібна мірка. Зручно користуватися спеціальними приладами для вимірювання.
  •      Також вимірювати можна і за допомогою «своїх» мірок. Наприклад, у давнину для вимірювання використовували руки і ноги.

-То ж для чого ми проводимо вимірювання?

Для чого ми проводимо вимірювання?

05.12.2022Сьогодні Люди роблятьвимірюванняза допомогоюспеціальнихприладів. Для того щобдізнатисяякомогабільшепро певніпредметичиявища, треба провести багаторізнихдослідів. З’ясуватиформу предмета, йогорозмірі вагу, температуру тощо.

  • Назвіть прилади, якими користуються, коли щось вимірюють:

Назвіть прилади для вимірювання. Що можна ними вимірювати?

 Тонометр

 

   ростометр

 

   ваги(терези)..
 

Отже:

 

Вимірювальні прилади лінійка ваги секундомір тонометр термометр годинник тиск температура час довжина маса швидкість

 

  Хвилинка – цікавинка

 

05.12.2022Сьогодні Хвилинка -цікавинка Чизнаєтеви Ціприладиспонукаютьлюдей заощаджуватиприроднібагатствата гроші. У побуті люди щодня використовують вимірювальні прилади: газові лічильники, електролічильники, лічильники для вимірювання води та інші.

 

  • Чи знаєте ви …
  • У побуті люди щодня використовують вимірювальні прилади: газові лічильники, електролічильники, лічильники для вимірювання води та інші.
  • Ці прилади спонукають людей заощаджувати природні багатства та гроші.

 

Проведи дослідження. Зараз ми будемо працювати у групах

 

Робота в групах

  •       Але перш ніж розпочати роботу, давайте пригадаємо

                                         правила роботи в групі.

  1. Працюють всі.
  2. Один говорить - усі слухають.
  3. Висловлювати свої думки необхідно коротко і чітко.
  4. Цінний час.
  5. Не бійся помилитися: не помиляється той, хто не працює.
  6. Не смійся з неправильної думки.
  7. Кожен пропонує варіант відповіді по черзі.
  8. Поважаємо один одного

 

- Дізнайтеся, який у вас розмір взуття.

                      1 група

 

 

05.12.2022Сьогодні Проведи вимірювання. 1 група. Дізнайся, який у тебе розмір взуття . Виміряй лінійкою довжину відбитку. Це і буде розмір ноги в сантиметрах . Тобі знадобляться акруш паперу, олівець, лінійка. Постав ногу повністю рівно на папір, обведи її.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

- Для цього вам знадобляться: аркуш паперу, олівець, лінійка.

1. Ногу поставте на папір так, щоб вона повністю стояла на підлозі. Обведіть її.

2. Виміряйте лінійкою довжину відбитка на малюнку. Результат запишіть у зошит.

- Це й буде розмір вашого взуття в сантиметрах.

- Для чого нам це потрібно?  (коли в магазині купуєш взуття – не переміряш все впідряд, а береш відповідно свій розмір.

 

 

 

2 група – вчиться зважувати на терезах

2 група. Проведи вимірювання

 

Зваж ці два предмети, результат запиши у зошит і порівняй

 

7 гр >   9 гр

3 група Рулеткою вимірює довжину і ширину класної кімнати

 

3група. Виміряйте довжину і ширину класної кімнати

 

  1. Робота в зошитах.
  • Розгляньте малюнки.
  • Як називається ця група приладів?     
  • Що ними можна вимірювати?
  • Познач ті, які є в тебе вдома.

 

. Вправа 2.

  • Розгляньте малюнки.
  • Обери  прилад  вимірювання.
  • Поєднай лініями прилад з об’єктом дослідження.

 

Молодці, ви гарно попрацювали і настав час відпочити.

05.12.2022Сьогодні Пограємо Чи можна цим вимірювати…? Плескай, якщо «ТАК» Замри, якщо «НІ»

 

05.12.2022Сьогодні Висновок Вимірювання це метод дослідження, якийдопомагає людиніпізнаватинавколишнійсвіт.

 

  1. Усвідомлення набутих знань
  • Зробимо висновок. 
  • Що таке вимірювання?
  • Як їх правильно проводити?
  • Чому важливо дотримуватись правил при проведенні вимірювання?

 

. Висновок

  • Вимірювання — це метод дослідження, який допомагає людині пізнавати навколишній світ.

 

Слайд Пофантазуй.

 

05.12.2022Сьогодні Пофантазуйу вільнийчас За зразком або за власним задумом створи кумедну істоту з відбитка своєї стопи. Покажи однокласникам результат своєї роботи.

 

  • За зразком або за власним задумом створи кумедну істоту з відбитка своєї стопи.
  • Покажи однокласникам результат своєї роботи.

 

Слайд  Інтерактивна вправа.

  • З'єднай відповідно назву дослідження та прилад.
  • Збери пазли.
  1. Рефлексія

Вправа «Пальчики»

- Уявіть собі, що ваш кулачок – це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погоджуєтесь:

  •       У мене зараз гарний і піднесений настрій.
  •       Сьогодні більше дізнався про різні  методи дослідження
  •       Мені сподобалося працювати в групах разом зі своїми однокласниками.
  •       Вдома я поділюся враженнями з батьками.
  •       Разом з друзями я створив нову гру, мені було цікаво

 

  •       У кого розкрилась долонька-квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві. (діти один з одним обмінюються рукопотисканням, або плескають об долоньки)