Тема: Інтонаційно-мелодичний розвиток музики, веснянки, життєвий і творчий шлях Ф. Шопена, прелюдія

Про матеріал
Мета: Вивчити українську народну пісню «Ягілочка» в обробці Якова Степового, доторкнутися до творчості Фрідеріка Шопена
Перегляд файлу

Тема: Інтонаційно-мелодичний розвиток музики, веснянки, життєвий і творчий шлях Ф. Шопена, прелюдія.

Мета: Вивчити українську народну пісню «Ягілочка» в обробці Якова Степового,

доторкнутися до творчості Фрідеріка Шопена

Музичний матеріал: Ф. Шопен. Прелюдія №7, Ф. Шопен. Прелюдія №20. Українська народна пісня «Ягілочка».

                                        Хід уроку

       І. Організаційний момент. Музичне привітання

        ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про розвиток музики, розглянемо композиторську та народну музику.

       ІІІ. Бесіда перед слуханням пісні «Ягілочка» в обробці Я. Степового

Варто розпочати з народної музики, бо вона має бути зрозумілою всьому народові, частиною якого ми і є. Веснянки – це пісні на честь приходу весни. У різних областях України їх називають по-різному: гаївки, ягілки, маївки тощо. Зміст веснянок пов'язаний із пробудженням природи, тому вони часто сповнені радості, нових надій і сподівань. Веснянки – переважно дівочі

пісні. У багатьох із них головним персонажем є дівчина.

Прослухайте веснянку і поміркуйте:

- Який характер твору?

- Що допомагає передати його саме таким?

          IV. Сприймання музичного твору

Українська народна пісня «Ягілочка» в обробці Я. Степового.

  Аналіз прослуханого твору

Українська народна пісня «Ягілочка» в обробці Якова Степового – це легка, граціозна танкова пісня, якій притаманний виконавський розвиток твору. Щоб передати її характер, потрібно приділити увагу особливостям мелодійної лінії, правильному розспівуванню складів, дотриманню ритму.

                V. Розучування пісні

Українська народна пісня «Ягілочка» в обробці Я. Степового

Розучування літературного тексту пісні.

 5.png

 

1. Ягіл, Ягілочка,

Ягілова дочка,

Устала ранесенько,

Вмилася білесенько.

      2. Голівку причесала,

      Стрічку зав'язала.

      Ой візьмуся я в боки,

      Покажу свої скоки.

3.Та піду до Дунаю,

Де дівоньки гуляють.

Там собі погуляю,

Як рибка по Дунаю.

      4. Ягіл, Ягілочка,

      Ягілова дочка,

      Устала ранесенько,

     Вмилася білесенько.

 Творчість Ф. Шопена

Щоб поглибити знання принципів розвитку музики, ми звернемося до творчості вже відомого нам польського композитора Фрідеріка Шопена, який був також геніальним піаністом. На відміну від своїх попередників і сучасників, Шопен писав музику виключно для фортепіано. Він не залишив жодної опери чи симфонії, за винятком кількох камерних творів. Перлиною творчості Фрідеріка Шопена є його прелюдії.

        VI. Бесіда перед слуханням Прелюдії № 7 Ф. Шопена

Прелюдія – це вступ до твору або невеликий інструментальний музичний твір. У Шопена прелюдія – це фортепіанний твір невеликого розміру. Незважаючи на мініатюрність, прелюдії мають завершену думку. Ми прослухаємо дві вже знайомі нам прелюдії і визначимо принципи розвитку цих творів.

- Спробуйте почути інтонацію, з якої виростає твір.

- Визначте характер твору та рух мелодії до її вершини (кульмінацію)

  Слухання.

Прелюдія № 7 Ф. Шопена

 

Аналіз прослуханого твору

Ця прелюдія лірична і поетична. У ній відчувається зміна пісенно-танцювальної інтонації в ритмі танцю «Мазурка». Але це не танець. Тому слід підкреслити інтонаційно-мелодичний принцип розвитку музики, що виростає з однієї інтонації.

   VII. Бесіда перед слуханням Прелюдії № 20 Ф. Шопена

 Прослухайте наступну прелюдію Фрідеріка Шопена.

- Зверніть увагу, як інтонація, неначе сковуючи мелодію, пронизує весь твір.

- Визначте характер твору.

Слухання.

Прелюдія № 20 Ф. Шопена

 Аналіз прослуханого твору

Ця прелюдія має урочисто-жалібний характер. Відчувається інтонація скорботної ходи.

            Завдання.

Тестове завдання 1.

Виберіть один варіант відповіді.

Твір, якому характерний інтонаційно-мелодичний принцип розвитку музики

1) С. Гулак-Артемовський. Опера і «Запорожець за Дунаєм» (дует Карася та

Одарки).

2) Е. Гріг. П'єса «В печері гірського короля».

3) Ф. Шопен. Прелюдії № 7 і № 20.

Тестове завдання 2

Виберіть один варіант відповіді.

Закінчіть речення. Ф. Шопен – майстер ...

1) опер.

2) симфоній.

3) фортепіанних творів.

Тестове завдання З

Виберіть один варіант відповіді.

Позначте правильне твердження

Прелюдія – це вступ до твору або невеликий інструментальний музичний твір.

Прелюдія – це п'єса танцювального характеру.

Прелюдія – це великий симфонічний твір.

           VIII. Підсумки уроку

Сьогодні на уроці ми вивчили українську народну пісню «Ягілочка» в обробці Якова Степового, а також доторкнулися до творчості Фрідеріка Шопена.
-- Чи сподобалися вам прослухані музичні твори? Чим саме?

-- З творчістю якого композитора ознайомилися?

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку