Тема:Історичне чергування [и]//[і ] в корені споріднених слів та формах слова. Перевірка орфограм слабкої позиції звука за допомогою правила, що враховує наявність історичного чергування [и]//[і ].
Мета: вдосконалювати вміння перевіряти орфограми слабких позицій звуків,алгоритм перевірки орфограм слабких позицій звуків, доповнивши його ще одним способом перевірки (правилом, що враховує наявність історичного чергування звуків [и]//[і ]); формувати контрольно-оцінювальні дії учнів; формувати вміння працювати в групі та в парі; виховувати вміння бачити красу рідної країни.
Тип уроку: відпрацювання та доповнення набутого способу дії
Обладнання: , О.А.Перепелицина, Н.П.Сосницька «Зошит-посібник №1 з української мови»( 3 клас), алгоритм перевірки орфограм слабких позицій звуків.
Основний зміст, структура та методи роботи
I Організаційний момент. II. Перевірка домашнього завдання.
Запишіть вірш, перевіряючи орфограми слабких позицій звуків. Зд_вовані квіти Сю ніч зорі чомусь колючі, Як налякані іжачки. Сю ніч сойка кр_чала в кручі, сю ніч ворон сказав: «Апчхи!» Сю ніч квітка п_тала квітку:- Що ж це робиться, поясни? Тільки вчора було ще влітку, а сьогодні вже вос_ ни.
[и]//[і] е III. Формування контрольно-оцінювальних дій. Доповнення алгоритму перевірки орфограм слабких позицій звуків). Метод «Проблемне завдання» Форма- фронтальна
1.Визначаю, чи є в слові орфограмма слабкоі позиціі звука
Немає Є
…
3.Перевіряю: Залишаю пропуск а) за сильною позицією (Зміною слова, спорідненим словом) б)за допомогою історичного чергування [и]//[і ] --е в)за допомогою словника IV.Відпрацювання набутого способу дії.Перевірка орфограм слабких позицій звуків з опорою на доповнений алгоритм. Метод – робота з підручником Форма – фронтальна
Висновок.
Спробуємо. Вправа 55 Перевірити орфограми слабких позицій звуків,вказати спосіб перевірки:
Кол_хати дочку (за сильною позицією зміною слова); д_ректор школи(за допомогою словника); стояти на кам_ні(за допомогою історичного чергування [и] //[і] ).
V.Фізкультхвилинка. Раз-два – три- чотири Кішку грамоти учили Не читати, не писати, А за мишками ганяти.
VI.Відпрацювання набутого способу дії. Форма роботи – індивідуальна Метод - робота в группах. Зворотній зв’язок-фронтальна перевірка.
Робота за алгоритмом. Вправа 55( продовження).
Записати текст, перевіряючи орфограми слабких позицій. Спробуйте попрацювати у групах.
Розподіліть словосполучення у три групи:до першої-ті ,у яких орфограми слабких позицій звуків можна перевірити за сильною позицією;до другої- ті,у яких орфограми слабких позицій можна перевірити за допомогою історичного чергування [и] //[і] ;до третьої-за допомогою словника.
Бл_скуче пір’ячко, ласкаві руки мат_рі, сховати у к_шені,кл_кочуть л_леки,в_черяти сім’єю,далеко стр_бати, зб_рігати в шафі, далекий гор_зонт.
VII. Формування контрольно-оцінювальних дій. Робота над розвитком мовлення. -Чи відпочивали ви коли-небуть у Криму-у Феодосії, Євпаторії, Ялті або Алушті? -Спробуйте розповісти про свій відпочинок Плямсу. -Порівняйте свою розповідь з тим,як про Крим розповів В.Ложко.
Ну і сонце!...Ну й п _ч_ … Рюкзаки через пл _че- З татом в гори йдем нестримно. А довкіл-гаїв розмай… Кажуть люди:казка Криму- Наш чарівний диво-край.
Вправа 56. Запишіть уривок з вірша,перевіряючи орфограми слабких позицій звуків.
Форма роботи – фронтальна Зворотній зв ’язок- взаємоперевірка з фронтальним аналізом.
VIII. Рефлексія. Метод- «Незакінчене речення». Форма – фронтальна
IIХ. Домашнє завдання Вправа 58 Записати прислів’я ,перевіряючи орфограми слабких позицій звуків. Пригадати або придумати історію,в якій доречно було б використати один із висловів. 1.Вос_ни- багач, нав_сні –прохач. 2.Під л_жачий камінь вода не т_че. 3.Хоч_ш їсти калачі- не л_жи на п_чі. 4.Краще гірка правда,ніж солодка бр_хня. 5.Д_тина плаче, а мат_рі боляче.
|
На дошці записані слова з орфограмами та іх перевірка.
На дошці – алгоритм перевірки орфограм слабких позицій звуків.
Групова робота по типу «Вулик»
Діти доповнюють ще один спосіб перевірки «за допомогою історичного чергування и//
Одна група працює за дошкою.
Спочатку показати на одному слові.
Один учень працює біля дошки.
Дитина, яка працює біля дошки, постійно пояснює свої кроки, кожен крок оцінює клас.)
Слова супроводжуються рухами.
Записати слова на дошці
Завдання записане на дошці. На роботу дається 10 хв. Одна группа працює за дошкою
1 – промовляє і записує словосполучення; 2- визначає у якій частині слова орфограма; 3- записує слово, за допомогою якого можна перевірити орфограмму
.
Учні висловлюють свої думки стосовно уроку |
||
|
|