Тема. Іван Малкович. «Молитва ангелу», «Золотий павучок. Різдвяна історія».

Про матеріал
ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом І. Малковича, з його творами; навчати уважно вслухатися у звучання слів; формувати читацькі вміння і навички; розвивати зв’язне мовлення школярів, творчу уяву, спостережливість; збагачувати їхній лексичний запас, виховувати увагу до звучання слова, любов до ближнього.
Перегляд файлу

Тема. Іван Малкович. «Молитва ангелу», «Золотий павучок. Різдвяна історія».

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом І. Малковича, з його творами; навчати уважно вслухатися у звучання слів; формувати читацькі вміння і навички; розвивати зв’язне мовлення школярів, творчу уяву, спостережливість; збагачувати їхній лексичний запас, виховувати увагу до звучання слова, любов до ближнього.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Обладнання: книжки різних видань із творами Івана Малковича; Хрестоматія сучасної української літератури для читання в 1, 2 класах (2016р.),  портрет І. Малковича;  уривок з аудіохрестоматії «Золотий павучок. Різдвяна історія», презентація «Іван Малкович. Золотий павучок. Різдвяна історія».

Хід  уроку

І. Вступна частина

 

1. Організаційний момент. Емоційна готовність учнів до уроку

1). Зачитати епіграф уроку 

На Святвечір панує казка,

Та всілякі дива і пригоди…

На Різдво всі погратися прагнуть,

Добрі чари стають у пригоді…

                           М. Бойко

2. Розвиток читацьких умінь і навичок

1). Мовленнєва розминка.  Вправа  «Пірамідка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2). Логічна вправа «Додай слово»

Святий вечір, зірка, коляда, кутя – це свято …

Це свято святкують (пора року) ….

3). Прочитати в особах діалог-інтригу   

 

 

                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Основна частина

 

Дотекстова діяльність та підготовка учнів до сприймання змісту тексту

1).  Робота в командах. Вправа «Асоціативний кущ»

Зображення, що містить карта

Автоматично згенерований опис 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.ukrlit.net/biography/malkovich.jpg2). Повідомлення теми та завдань уроку

Отже, сьогодні читатимемо казку Івана Малковича «Золотий павучок. Різдвяна історія».                                            

3). Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом поета

   Погляньте на портрет Івана Малковича.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ми бачимо відкрите обличчя, ніжна, майже дитяча усмішка, світло-русяве волосся, що спадає на плечі з-під капелюха, довгі пальці музиканта. А ще делікатність в усьому: у жестах, у розмові. Це -  Іван Антонович Малкович.

         Народився 10 травня 1961 року в Березові Нижньому на Івано-Франківщині.

         Закінчив скрипковий клас Івано-Франківського музучилища та філологічний факультет Київського державного університету ім. Т.Шевченка.

         Член Спілки письменників з 1986 р.

         Власник, директор і головний редактор дитячого видавництва «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА»

Поетичні книги:

«Білий камінь» (1984) ,  «Ключ» (1988),  «Вірші» (1992), «Із янголом на плечі» (1997),  «Вірші на зиму» (2006),  «Все поруч» (2010).

         У 1992 році у створеному власному видавництві «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» видає першу книжку — «Українську абетку». Того ж року виходить третя поетична збірка «Вірші» . У 1994 році у видавництві «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» виходить перше видання «Улюблених віршів». У 1997 році побачила світ четверта книга поета «Із янголом на плечі».

 

          «Любі хлопчики й дівчатка, зайченятка й каченятка! Невже серед вас є такі, що й досі не знають, хто видає найкращі українські дитячі книжечки? Так, звичайно! Ви не помилилися! Це дитяче видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА»

Фізкультхвилинка

2. Первинне сприймання учнями змісту тексту 

1). Слухання казки з аудіохрестоматії «Золотий павучок. Різдвяна історія» у виконанні автора

https://www.youtube.com/watch?v=r1ICZqwofc4

2). Словникова робота. Вправа  «BYOD візьми свій девайс»

Зайти за посиланням і знайти значення слів бричка, стайня.

http://sum.in.ua/s/onlajn

Бричка – старовинний різновид візка для перевезення людей, в який запрягали коней.

Стаєнька, стайня – спеціальне приміщення для коней.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту

1). Читання казки учнями. Вправа «Ланцюжок»

    Читайте казку, уявляючи себе на місці одного з дійових осіб.

2). Поділіть казку на частини відповідно плану.  Прочитайте кожну частину в групах                                                                             

План

  1. Тато пішов захищати рідний край.
  2. Обмін ялинкових прикрас на картоплю.
  3. Діти колядують.

                                                                                   

  1. Золотий павучок прикрасив ялинку.
  2. Різдвяні гостинці від тата.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3).  Вибіркове читання                                                                        

   Знайти у казці  і  зачитати:

   Яке диво сталося на Різдво?

   Як сім’я святкувала кожного року Різдво?

   Які костюми одягли діти на свято?

   Зачитайте зачин казки?

      Хто є автором твору «Золотий павучок. Різдвяна історія»?

ІІІ. Заключна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Продовження додатку Б

 

1). Міні-вікторина «Засвіти ялинку»                                            

     Робота в парах.

   При правильній відповіді буде загоратись іграшка на ялинці.                                     

  1. Хто є автором різдвяної історії «Золотий павучок»? (Іван Малкович)
  2. Куди пішов тато? (Захищати рідний край)
  3. Як звали дітей, про яких розповідав Іван Малкович у казці? (Настуся, Ільчик, Тарасик)
  4. Що було на різдвяному столі сім’ї? (Чотири картоплини і чай)
  5. Хто першим побачив золотого павучка? (Маленький Ільчик)
  6. Якому диву, що сталося в родині  на Святвечір, більше зраділи діти? (Тато повернувся з війни)
  7. Хто таємниче підморгував дітям з ялинки? (Золотий павучок)

2). Рефлексний аналіз змісту прочитаного. Вправа «Незакінчене

 

речення» 

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            

 

  • Сьогоднішній урок мені запам’ятався …
  • Я дізнався (дізналася) …
  • Сьогодні на уроці я вперше …
  • Мене вразили …
  • Я хочу …

3). Інструктаж щодо виконання домашнього завдання                      

     Прочитати казку; підготуватися переказувати казку від імені автора; за бажанням намалювати ілюстрації.

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку