Тема. Позакласне читання. Українська народна казка «Зайчикова хатка».

Про матеріал
поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; удосконалювати вміння характеризувати дійових осіб, читати за особами, визначати головну думку казки; розвивати пам’ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Урок 1

Тема. Позакласне читання. Українська народна казка «Зайчикова хатка».

Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; формувати навички свідомого виразного читання, особистісного спілкування і спілкування у групах; удосконалювати вміння характеризувати дійових осіб, читати за особами, визначати головну думку казки; розвивати пам’ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання, бережливе ставлення до тварин.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація, ілюстрації до казки.

Форма проведения: інтерактивне спілкування.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.  
I цікаве на уроці
Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Один одному всміхніться,

Приготуйте без мороки

Все, що треба для уроку.

Підготовлено —  дзвінок —

Починаеться урок.

II.  Актуалізація опорних знань

1. Розвиток мовленнєвого апарату й удосконалення навички читання

   Виконуємо мовну розминку, використовуючи мультимедійну презентацію за слайдами:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Інтонування

У хаті в нас з недавніх пір

Завівся дуже дивний звір.

Живе собі і геть не йде.

Зовуть його – Не-Знаю-Де

   Робота над скоромовкою

Зажурився заєць-тато –

Знов пустують зайченята.

2. Бесіда з дітьми

   Що ви очікуєте від уроку?                                    

   Дітки, а ви любите подорожувати?

   Я пропоную вам вирушити сьогодні до однієї чудової країни.

   Ви згодні?

3. Передбачення

А щоб дізнатися як називається країна, до якої ми сьогодні вирушимо, вам необхідно заповнити цей кросворд. Відгадавши загадки, ми визначимо назву цієї країни.

 

 

 

 

 

  1.               Літом наїдається, а зимою висипається.  (Ведмедик)
  2.               Не говорить, не співає,

А коли хто йде,

Господаря сповіщає.              (Собака)

  1.               Довгі вуха, куций хвіст

невеличкий сам на зріст

на городі побував

нам капусту пожував.         (Заєць)

  1.               Двічі родився,

В школі не вчився

А години знає.                   (Півник)

  1.               Довге хвостище,

Руде волосище,

Хитре хитрище.               (Лисичка)

 

Ключове слово — «казка» (Перед ознайомленням з темою уроку пропоную передбачення за загадками і ключовим словом).

III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

1.    Вчитель:

Сьогодні у нас – незвичайний урок!

У казку ми зробимо ще один крок.

А з казкою ми зустрічались не раз!

I знову вона завітала у клас.

Прочитаємо хором тему нашого уроку: «Українські народні казки». Давайте визначимо для себе завдання уроку:

 

Знати:  зміст казки, цікаву інформацію.

Вміти: читати казку, складати запитання.  

Цінувати: час, допомогу друзів.

2.   Метод «Асоціативний кущ»

- З чим у вас асоціюється казка?

3.      Метод «Інтерв'ю»

-  Що таке казка?

-  Як казка прийшла до нас?

-  Які є казки?

-  Хто автор народних казок?

 

Казка – це розповідний народнопоетичний або писемно-літературний твір про вигадані подї та вигаданих осіб іноді за участю фантастичних сил.  Казка - дивний і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність, справедливість.

Рослини і тварини в казках уміють розмовляти і робити все те, що і люди.

В  них трапляються чарівні пригоди,  живуть незвичайні речі,  діють чаклуни.

Казка народилась у сиву давнину. Бабусі розповідали своїм онукам казки, які колись почули в дитинстві. Онуки підросли, стали дорослими і розповіли їх вже своїм дітям та онукам. Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні тексти часто змінювались. Їх автори забувалися за давністю. Казка ставала народною.

Так з'явились і живуть серед нас народні казки. У кожного народу вони свої: в  українського – українські,   у польського – польські, у німецького – німецькі.

Розрізняють казки про тварин, чарівні та соціально-побутові.

 

Крім народних казок є ще й літературні (авторські)  казки,  створені письменниками.

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу

 

1. Робота над казкою «Зайчикова хатинка»

   Як ви думаєте, про кого може йти мова у казці?                                    

   Що ви знаете про зайця?

а) Прослуховування казки дітьми в аудіосупроводі з закритими очима.

б) Словникова робота.

 

крижана

захлюпав

водою стекла

клишоногий

гірко плаче

рюмсає

вухань

красень

 

 

 

в) Бесіда за змістом казки.

   Що уявляли, коли слухали казку?

   Хто головний герой твору?

   Яка була хатка у Зайчика?

   Яка була хатка у Лисиці?

   Як віддячила хитрунка Зайчику?

   Скільки героїв казки приходило виручати хазяїна хатки? Хто вони?

   Хто допоміг у біді Зайчику?

г) Читання казки в особах.

2. Фізкультхвилинка з використанням відео

3. Знайди уривок казки до ілютрації, що представлені в презентації. Прочитай виразно.

 

 

 

 

Жили собі лисичка і зайчик. У лисички хатка була крижана, а в зайчика - луб'яна.

 

І вирішила лисичка обдурити зайчика. Попросилась переночувати, та його з хатки й вигнала!

 

 

 

Йде зайчик дорогою, плаче. Йому назустріч – дві собаки:

   Гав-гав-гав! Чого, зайчику, плачеш?

А зайчик відповідає:

   Як же мені не плакати? Була в мене хатка луб'яна, а в лисиці – крижана. Прийшла весна, лисиччина хатка розтанула. Попросилася вона до мене переночувати, та мене й вигнала!

   Не плач, зайчику! Ми твоєму горю зарадимо!

 

 

   Підійшли вони до хатки, ведмідь як загарчить:

   Йди, лисичко, геть!

 

Йде зайчик, сльозами умивається. Зустрічає його півень з косою:

   Кукуріку! Чому, зайчику, плачеш?

   Як же мені, півнику, не плакати? Була в мене хатка луб'яна, а в лисиці - крижана. Прийшла весна, лисиччина хатка розтанула. Попросилася вона до мене переночувати, та мене й вигнала!

   Не плач, зайчику, я її вижену.

   Ні, півнику, не виженеш! Собаки гнали - не вигнали, ведмідь гнав - не вигнав. Де вже тобі...

   А от і вижену!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Півень втретє кричить:

   Кукуріку! Несу косу на плечі! Хочу лиску посікти! Тікай, лиско, геть!

Лисичка як вискочить, та як дремене до лісу! Тільки її й бачили.

3. «Який ти?» (розминка)

Назви тварин пишуться на чистому папері та пришпилюються по периметру класної кімнати (лисичка, зайчик, півень, ведмідь). Діти вибирають тварину, яка найбільше відповідає їх типу, характеру і збираються біля свого листка.

Кожна група пише на ньому характерні риси, які пов'язують їх з обраною твариною.

Потім пояснюють свої думки, свій вибір. (Використовується для того, щоб заохотити учнів спілкуватися одне з одним, встановити довірливі стосунки між ними, поділитися в групи для роботи над казкою).

V. Підсумок уроку

1. Бесіда з дітьми

Ось і закінчилась наша подорож до країни народої казки.

   Який твір ми читали сьогодні на уроці?

   Цей твір казка? Доведи.

2. Метод «Мікрофон»

   Сьогодні на уроці я… (що робив? що робила?)

   Я дізнався (дізналася) про …

   Мені було цікаво ….

   Мені сподобалося ….

   Я хочу …

Діти, я дуже рада, що всі ви любите казки. Адже читаючи їх, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими. Недаремно кажуть:

«Казка маленька, а роздуму в ній багато».

          А вам, діти, я хочу побажати: читайте, читайте і читайте! Хай не буде у вас жодного дня, аби ви не прочитали хоча б однієї сторінки нової книги. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми.

 

Вже багато ми казок, друзі, прочитали,

Про любов, красу і дружбу ми з казок дізналисъ.

Бо виховують казки добро, повагу, ласку.

І дорослі, і малі люблять гарну казку.              

Казка – це чарівний світ, мудрості криниця,

Хай живе мільйони літ і не замулиться,

Хай навчає люд завжди, як по правді жити,

Щиру дружбу берегти, рідний край любити.

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку