Мета : переконати учнів у необхідностінабуттятрудовихумінь та навичок для повсякденногожиття; формувати вміннясамостійноприйматирішення, надавативзаємодопомогу; розвиватитворчууяву, мислення.
Тип уроку: гра-змагання з інтеграцією
Тема:Ким би я хотів стати в майбутньому? .
Урок-змагання.
Мета : переконати учнів у необхідності набуття трудових умінь та навичок для повсякденного життя; формувати вміння самостійно приймати рішення, надавати взаємодопомогу; розвивати творчу уяву, мислення.
Тип уроку: гра-змагання з інтеграцією
Хід уроку:
І .Організація уроку.
Вчитель. Добрий день усім присутнім .Сьогодні у нас незвичайний урок ,а урок-змагання. Під час проведення цього уроку ми зможемо перевірити якість ваших знань ,а якщо ви чогось не знали ,то сьогодні дізнаєтесь.
Вправа « Посмішка».
Покажіть виразом свого обличчя ваш настрій. Тепер посміхніться до свого сусіда, посміхніться всі до мене.
Вчитель. Добре. За виразом вашого обличчяя побачили , що ви всі готові до уроку і маєте гарний настрій, отже розпочинаємо нашу гру. «Майстри своєї справи»- так буде називатися наша гра. Всі учасники повинні показати свої знання та вміння. Судити наше змагання буде компетентнее журі.:
ІІ. Актуалізація опорних знань
І. Конкурс «Візитка».
Кожній з команд потрібно презентувати назву команди та девіз. Оцінюється конкурс в 1 бал . за креативність +1 бал.
ІІ. Конкурс « Народ скаже як зв’яже ».
Потрібно з поданих слів скласти прислів’я про працю. Оцінюється 1 бал.
1.Посієш – пожнеш. ( Щопосієш , те й пожнеш.)
2.Нехай. ( Нехай поганий чоловік.)
3.Не залишай,завтра, сьогодні. ( Не залишай ту справу на завтра, яку можешзробитисьогодні.)
4.Бджола – працює. ( Бджола мала, а й та працює.)
5. Косо – криво. ( Косо, криво аби живо.)
1.Умілому – легко. (Умілому всяка робота легка.)
2.Сталь - в труді. ( Сталь гартується в вогні, а людина – у труді.)
3.Земля -праця.( Землю сонце прикрашає, а людину праця.)
4.Праця-лінь. ( Праця людину годує, а лінь- марнує.)
5.Одяг –діла. (Не одяглюдинуприкрашає, а добріділа.)
ІІІ. Конкурс «Знайди відповідність».
Потрібно визначити ,представники , яких професій використовують вказаний інструмент або матеріал.
1.Голка – швачка.
2. Швабра – Скальпель – лікар.прибилальниця.
3.Шприц – лікар.
4. Коса – косар.
5.Сковорідка – повар.
1. фарба – маляр.
2. Ножиці – швачка.
3.Лопата – копач.
4. Комп’ютер – програміст.
5.Скальпель – лікар.
4 конкурс. « Шифрувальник».
Потрібно розшифрувати закодоване слово. Правильна відповідь 1 бал.
ДСП – деревоволокниста плита.
ДВП – деревоволокниста плита.
5 конкурс. « Бліц-турнір».
Кожному учаснику команди дається запитання кожен відповідає сам за себе. Якщо хтось не знає відповіді, відповідає інша команда. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Запитання.
Як називають результат додавання?(сума.)
Доки можна й ти в ліс?.( до середини , бо далі виходиш)
Що важче 1 кілограм цвяхів чи 1 кілограм пуху? ( однакова.)
Яка одиниця виміру кутів.? ( градус)
Чим забивають цвяхи?( молоток)
Без чого не можна побудувати дім?(без шуму)
Два кінця, два кільця, а посередині цвях?(ножиці)
Яке колесо не крутиться коли їде машина?(запасне)
Як називається результат віднімання?(різниця)
Скількі кінців мають 5 з половиною палиць?(12)
ІІІ. Розважальна фізхвилинка (муз.супровід)
6 конкурс. « Експерт».
Кожному учню роздаються картки з різними швами потрібно за лицьовим та виворітнім боком вказати назву шва. Максимальна кількість балів 2 бала.
7.конкурс «Зробив діло гуляй сміло.»
Потрібно рекламувати певну професію, добираючи наочні матеріали
2 бали.
Вчитель. Настав час надати слово нашому журі , яке підіб’є підсумок і назве команду переможців.
ІV.Підведення підсумків.
Журі оголошують результати.
Вчитель . Даний урок дам можливість оцінити вашу ерудованість з вивченої теми. Ви мали змогу показати свою кмітливість , талановитість та вихованість. Незалежно від того ,який результат цього змагання я хочу вам сказати , що головне в житті не те скільки разів ти перемагаєш, а те як ти
реагуєш на ці перемоги. Я хочу вам побажати ,щоб ви впевнено йшли по життю і , якщо на вас спіткає невдача ,то не засмучуйтесь, а спробуйте ще раз і ви помітите , що вам все вдасться .Отже , нехай жодна невдача не зупинить вас на шляху до поставленої мрії.