Тема. Країна співучих мелодій

Про матеріал
Тема. Країна співучих мелодій Мета: сформувати в учнів початкові уявлення про основні види пісень, поняття « пісня без слів» та « вокаліз», визначити особливості інструментальних тво¬рів, які мають пісенну назву удосконалювати вокаль¬но-хорові навички, емоційну чуттєвість; збагатити музичний досвід; розвивати творчі здібності, розвивати вміння визначати на слух тембри музичних інструментів; виховувати пізнавальний інтерес до предмету, музики творчості світових композиторів, бажання вивчати музику, любов до прекрасного Музичний матеріал: Фелікс Мендельсон « Пісня без слів», слова А. Барто, музика М. Старокадомського «Любитель-рибалка», аудіозаписи звучання музичних інструментів. Обладнання: картки із зображенням музичних інструментів (фортепіано, сопілка, барабан, скрипка, бандура), мультимедійна презентація, наочний матеріал, дидактичний матеріал, роздатковий матеріал, музичний інструмент ( фортепіано). Тип уроку: урок поглиблення теми.
Перегляд файлу

 

Тема. Країна співучих мелодій

Мета: сформувати в учнів початкові уявлення про основні види пісень, поняття « пісня без слів» та « вокаліз», визначити особливості інструментальних тво­рів, які мають пісенну назву удосконалювати вокаль­но-хорові навички, емоційну чуттєвість; збагатити музичний досвід; розвивати творчі здібності, розвивати вміння визначати на слух тембри музичних інструментів; виховувати пізнавальний інтерес до предмету, музики творчості світових композиторів, бажання вивчати музику, любов до прекрасного

Музичний матеріал: Фелікс Мендельсон « Пісня без слів», слова А. Барто, музика М. Старокадомського «Любитель-рибалка», аудіозаписи звучання музичних інструментів.

Обладнання: картки із зображенням музичних інструментів (фортепіано, сопілка, барабан, скрипка, бандура), мультимедійна презентація, наочний матеріал, дидактичний матеріал, роздатковий матеріал, музичний інструмент ( фортепіано).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Прихід до класу

2. Музичне привітання

  • Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

  • Добрий день вам діти!
  • Добрий день!
  •  

3. Представлення

- Діти, мене звати Ганна Петрівна, і сьогодні урок музичного мистецтва проведу у вас я.

 

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

- А зараз давайте пригадаємо, що ж ви вивчили на минулому уроці.  У цій скриньці знаходяться питання, на які вам потрібно дати відповідь.

1. Які бувають пісні? ( існують народні і композиторські)

2. Які   пісні називаються народними, які композиторськими? ( народні – не мають конкретного автора , їх створив народ, композиторські пісні мають конкретного автора)

3. Які бувають співочі голоси? ( чоловічі: тенор та бас, жіночі: альт, сопрано)

4. Що таке ансамбль? ( ансамбль – це  група виконавців, що виступають разом)

5. Назвіть найбільш поширені ансамблі. ( дует, тріо, квартет)

6. Яку пісню ви розучували на минулому уроці? («Пісенька горобчика»)

 

2. Вступна бесіда

- Діти, Пісенний Кит надіслав нам ось таку карту. Давайте ж розглянемо її.

- З чого складається наша Країна Пісень?  ( ДОЛИНА ПІСЕНЬ-ТАНЦІВ, ДОЛИНА ПІСЕНЬ-МАРШІВ, ЦАРСТВО ОПЕРИ) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Які міста ви бачите на карті?

- З якими містами на карті ви уже знайомі?

-  Чи є для вас незнайомі назви на карті?

Ліричні пісні - це пісні про нерозділене кохання, розлуку, родинні стосунки.

Дума – це старовинний жанр українських народних пісень про історичні події, народних героїв.

Календарно – обрядові пісні – це старовинний жанр пісень, що виконується під час виконання календарних свят: щедрівки, колядки і т.д.

Жартівливі пісні – це пісенні твори гумористичного змісту.

Колискова пісня – пісня для заколисування дитини.

Дитячі пісні – це пісні написані для дітей.

  •                   Діти, як ви думаєте, чому Царство Опери розташоване на карті Пісенної країни.
  •                   Тому, що опера – це музична вистава, в якій усі персонажі співають.
  •                   Отже, найпопулярніші види пісень: колискові, ліричні, обрядові, жартівливі, гімни, пісні-марші та пісні-танці.

3. Розспівування (Учні виконують розспівку за вчителем)

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

4. Розучування пісні

а) Виконання пісні вчителем

- Діти, а зараз уважно послухайте пісню та дайте відповідь на питання: Що розповідає нам пісня?

 (Вчитель виконує пісню «Любитель-рибалка»)

- Як би ви назвали цю пісеньку?

- Пісня називається « Любитель-рибалка», слова А. Барто, музика М. Старокадомського.

     б) Розучування пісні учнями за вчителем

- Прослухайте будь-ласка перший куплет.

«Рибалить біля озера,

знайомий наш Хома,

Сидить співає пісеньку,

а слів у ній нема.»

- Повторюємо. (учні повторюють)

- Тепер послухайте приспів

« Тра-ля-ля, тра-ля-ля, тра-ля-ля-ля,

    Тра-ля-ля, тра-ля-ля, тра-ля-ля»

- Повторюємо

-  А тепер об’єднуємо 1 куплет і приспів.

«Рибалить біля озера,

знайомий наш Хома,

Сидить співає пісеньку,

а слів у ній нема.

Тра-ля-ля, тра-ля-ля, тра-ля-ля-ля,

    Тра-ля-ля, тра-ля-ля, тра-ля-ля»

  •                   (Далі за аналогією)

5. Закріплення пісні

 

6. Фізкультхвилинка

- Діти, давайте трішки відпочинемо та зробимо фізкультхвилинку.

Картинки по запросу Фелікс Мендель-сон7. Розповідь вчителя з опорою на презентацію

- Є особливі пісні, які виконують не співаки, а музичні інструменти. Це пісні без слів – невеликі інструментальні твори ліричного характеру, схожі на пісню.

- Засновник жанру пісні без слів – німецький композитор Фелікс Мендельсон. Він написав 48 фортепіанних п’єс під такою назвою.

- А вокаліз це – вокальний твір для голосу без тексту. Він виконується на будь-який голосний звук із називанням нот або складів.

 

 

 

 

 

 

8. Слухання музики

- Зараз ми з вами послухаємо « Пісню без слів» Фелікса Мендельсона, яка називається "Песня венецианского гондольера". А після прослухування ви мені дасте відповідь на запитання:  Які почуття викликала у вас ця пісня?

- Який же настрій в цій пісні? Веселий чи сумний?

- В якому темпі прозвучала пісня? 

- На якому музичному інструменті виконується цей твір?

- Подумайте, чому інстументальний твір має « пісенну назву»?

- Головні мелодії таких творів звучать, як пісня, — протяжно, співуче, мелодійно.

9. Гра « Музичний магазин»

- Зараз ми пограємо у гру « Музичний магазин». Я буду по черзі вмикати записи звучання різних музичних інструментів, а вам необхідно впізнати,  який музичний інструмент продається за раз в магазині і показати його на малюнку.

 

Похожее изображение 

Картинки по запросу сопілкаКартинки по запросу скрипкаПохожее изображениеКартинки по запросу бандура 

 

 

фортепіано                 сопілка                          барабан                бандура скрипка

10. Гра «Кращі співаки»

  •                   А зараз ми перевіримо, який ряд найгарніше заспіває пісню, яку ми сьогодні вивчили.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумкова бесіда

- Про що ми з вами сьогодні говорили?

- Яку пісню ми з вами сьогодні співали?

2. Оцінювання

- Діти, ви сьогодні добре попрацювали і отримуєте подаруночки.

3.Домашнє завдання

- Вдома вам треба буде  повторити вивчену сьогодні пісню.

4. Прощання

- Підведіться, урок закінчено. До побачення!

docx
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
1163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку