2 клас Читання
Зачарувала все зима. Василь Чухліб «Зимова казка»(метод 6 капелюхів)
Мета: ознайомити з творчістю В.Чухліба, створити умови для різнобічного розгляду повного поняття «явища природи», формувати системне мислення, збудження уяви, навички виразного читання, позитивно емоційного ставлення до пізнання, розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної землі, української мови, художнього слова.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок. Посміхніться мені, один одному. Нехай ці усмішки зігріють наші серці, наповнять їх радістю і добротою. Але в цю пору року, коли на вулиці холодно нам усім хочеться тепла. Але взимку в природі є ті, хто тепла не хоче, а й боїться його. Хто це? (Сніжинки)
- А що діти можуть утворити з сніжинок? (сніговика, сніжку)
- Вправа «Криголам»
С - сміливі
Н – наполегливі
І - ініціативні
Ж - жваві
К - кмітливі
А – активні
- Я сподіваюся, що сьогодні на уроці ви такими будете.
Вправа Асоціативний кущ СНІЖИНКА (Відповідають діти)
- А як ви вважаєте зима – це добре, чи погано? Що взимку вам подобається, а що ні?
- Вправа «Добре-погано» (Діти висловлюють свою думку)
Добре Погано
Зимові розваги Мороз
Сніг Ожеледиця
Канікули Небезпека на дорозі
Свята Карантин
Подарунки
Краса зими
ІІ. Урок почнемо з мовленнєвої розминки
1. Фонетична зарядка.
- Як вітер виє взимку ? (У-у-у)
- Як дерева шелестять голими вітами? (Ш-ш-ш)
- Як земля від морозу тріщить? (Трісь-трісь-трісь)
- Нам холодно. Погріємо долоньки. (Хух-хух-хух)
2. Читання слів-блискавок
- І почнемо ми з вправи на швидкість читання. Сніг, сніжинка, сніговик, Снігуронька, сніжок,
3. Чистомовки
Вчитель: Яким друзям меншим нам треба допомагати? Допоможе дати відповідь на це запитання чистомовка. Промовляємо чітко, правильно!
Ички-ички-ички - тут же скачуть і синички,
Ів-ів-ів - доганяють горобців.
Ди-ди-ди- будуть довго холоди?
Ни-ни-ни - чи діждемося весни?
Вчитель: Як треба допомагати птахам узимку?
4. Скоромовка
На дуби, ні на ялинки, з неба падають сніжинки.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Читання віршів про зиму. (Діти читають вірші, які підготували)
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із творами Василя Чухліба . Народився 19 липня 1941 року в селі Лебедівка Козелецького району на Чернігівщині в сім’ї вчителів. Його дитинство припало на важкі воєнні та повоєнні роки. В.Чухліб друкував у журналі "Малятко" оповідання для дітей. Згодом з творів, надрукованих у "Малятку", склалася перша книжечка молодого літератора "Хто встає раніше".
З того часу письменник потішав дітей не однією книжкою: "Безкозирка", "Тарасикова знахідка", "Чи далеко до осені", "Пісня тоненької очеретинки", "Пілотка лісових горіхів", "Жарини на снігу", "Лелеки над татовим полем" та інші. Більшість його коротких оповідань та казок – про природу. Представників природного світу автор наділяє тими рисами, характером та поведінкою, які властиві добрим та лихим людям. Його герої живуть у дружбі і злагоді з деревами, травами, ріками, з домашніми і дикими тваринами, відчувають красу навколишнього світу і бережуть її.
V. Опрацювання оповідання Василя Чухліба «Зимова казка»
Поділ дітей на 6 груп(6 капелюхів).
-Візьміть сніжинку, яка вам більше подобається за формою.
1.Читання оповідання вчителем.
Вчитель: Яка картина постала у вашій уяві під час слухання оповідання?
А який заголовок можна дати оповіданню .
(Діти дають назву і доводять свої думки. Зима, краса зими, зима-чарівниця, ).
Дібрати синоніми до слів
Переливаються –
Хурделиця –
Зіперлася –
Починається -
3.Перш ніж розпочати роботу в групах, прочитайте самостійно оповідання, і дайте відповідь
- Чому ранок був наче казка?
4.Робота в групах.
Білі капелюхи.
Сплести «павутинку» до слова зима.
Жовті і чорні капелюхи.
Що добре і що погано
Рослини……………………………………………………….
Звірі…………………………………………………………………
Люди……………………………………………………………..
Птахи………………………
……………………………………
Сніг ……………………………
Червоні капелюхи
Слова гарного настрою
Вправа «Пошуковці»
Снігурі, мов………………………………………………….
Яблунька, наче……………………………………………..
Дахи , наче……………………………………………………
Ранок (який?)………………………………………………
Казка (яка?)…………………………………………………….
Яблука(які?)…………………………………………………….
Зелені капелюхи.
Зимова казка не закінчується, а тільки починається…
Сині капелюхи
Сенкан
Що? Зима
Яка? , ,
Що робить? , ,
Речення
Синонім
VI. Підсумок.
На сніжинках, які ви вибрали, напишіть, який настрій від уроку.