Тема: Крижаний палац. Специфіка праці архітектора. Засоби художньої виразності в архітектурі. Виконання аплікації « Крижаний палац» ( кольоровий папір)
Мета: Розкрити поняття архітектури та будівництва, закріпити знання геометричних фігур. Ознайомити учнів зі специфікою праці архітектора. Продовжити формувати вміння втілювати власний задум у аплікації. Розвивати образне мислення, композиційні та технічні навички, сприяти розвитку фантазії, творчості дітей. Виховувати любов до праці архітектора.
Обладнання: простий олівець, лінійка, ножиці, кольоровий папір, альбом, клей.
Хід роботи
І. Організаційний момент
Відзвучали срібні трелі,
Наче звук у тишу впав …
До Модрелі-Акварелі
Завітати час настав.
ІІ. Теоретичні відомості
1. Вступна бесіда
- Чим старовині фортеці відрізняються від інших будівельних споруд? (у них міцні товсті стіни, вузькі вікна, високі вежі).
- А чим цікава будова церков? (багато церков з чудовими банями, ошатний палац, різьблена брама. Православні храми легко впізнати за цибулиноподібними банями – маківками та дзвіницею, які добре видно здалеку).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про архітектуру.
IV. Новий матеріал
Архітектура відома з давніх-давен, ще з тих часів, коли люди почали будувати собі житла. Історія зберегла чимало цінних пам’яток архітектури. Впродовж багатьох століть кожний народ виробляв власний вид житла, яке найкраще відповідало природним умовам, способу життя і національному характеру.
А які основні принципи, над якими працюють архітектори?
Гра «Словниковий тренажер»
Картка, на одній стороні якої записані словникові слова з пропуском букв, а на іншій – букви, які слід вставити.
Д_цільність у
Зр_чнічть і
Міцн_сть е
Вираж_ність о
Асоціативний кущ «Допоможи павучку»
Замок Будинок Палац
Вежа Млин
АРХІТЕКТУРА
Школа
Заводи Фабрики
V. Практична робота учнів
Сьогодні ми з вами будемо казковими архітекторами, бо кожен з вас «побудує» свій Крижаний палац. Але щоб побудувати його нам треба пригадати гаму кольорів. Які з них ми будемо використовувати у своїй роботі. І тут нам допоможе Квітка-Семицвітка.
Так! Сьогодні ми будемо використовувати «холодні» кольори.
Діти називають їх (синій, блакитний, білий).
Фізхвилинка
Хто ж там, хто ж там
Так стомився.
І наліво похилився.
Діти:
Треба трішки відпочити,
Фізхвилиночку зробити.
Послідовність виконання завдання
Перед початком роботи учні повторюють правила техніки роботи з ножицями та клеєм.
Спочатку намалюємо на кольоровому папері загальні обриси плацу так, як ви
уявляєте його здалеку: хтось із вас уявив його високим, а хтось видовженим горизонтально.
Якої форми його даха?
Далі виріжмо те що намалювали. Це буде основою для подальшої роботи.
Діти виготовляють основу та наклеюють її на папір. Далі виготовляємо вікна і двері.
Вони можуть бути різної форми та оздоблення.
Наприклад, вікна можна прикрасити віконцями, що будуть відчинені. Є вікна з ажурно вирізьбленими рамами. Такі рами вирізають за допомогою витинання (демонструю). А ще у палацу може бути балкон. Пофантазуйте і додайте щось від себе. Готові елементи аплікації рівномірно і гарно розмістіть на аркуші паперу і приклейте. Частини палацу, які повинні
бути подальші (купол, дах) приклейте першими у верхній частині аркуша, а стіни – у нижній частині.
Коли роботу закінчено вчитель пропонує дітям розмістити їхні палаци в одне казкове місто і хай кожен придумає назву міста.
VI. Підсумок уроку
Експрес-опитування:
- Чи отримали ви задоволення від уроку?
- Що найбільше вам сподобалося?
- Як ваш настрій? Зобразіть його на своєму обличчі.
Обговорення та оцінювання робіт