Тема: Одяг для казкових героїв. Український національний костюм. Узгодженість форми (деталі одягу) з декором. Малювання одягу для казкових персонажів (гуаш).
Мета: Вдосконалювати навички малювання фігури людини; ознайомити з українським національним костюмом. Вчити дітей працювати гуашшю, поєднувати фарби при зображенні образів, розміщувати в просторовому відношенні предмети на аркуші паперу. Розвивати творчість дітей, художні здібності, смак, спостережливість. Виховувати повагу до національних традицій.
Обладнання: аркуши паперу, гуаш, пензлики, палітри, скляночки з водою
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок.
Всім пора нам на урок.
Встаньте всі рівненько,
Приготуйтеся гарненько,
Щоб робота в нас кипіла
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на уроці ми проведемо розмову про …
А про що саме, ви здогадаєтесь самі, розгадавши кросворд.
1. Я по засіку метений
Я з борошна спечений
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!
2. Житло, в якому мешкали мишка-шкряботушка, жаба-скрекотушка, зайчик-
побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик та кабан-іклан.
3. Кого вигнав із зайчикової хати рак-неборак?
4. Хлопчик, який звертався до гусей зі словами:
- Гуси, гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята!
5. Персонаж української народної казки, якому належать слова: 7
- Приходь, журавлику, приходь, лебедику!
Я для тебе – як для себе…
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
Ви вже зрозуміли, що мова піде про казки, а точніше про Українські народні казки.
Казка – це цікава вигадана історія про події, яких не буває насправді. У казках, навіть тварини та рослини розмовляють.
Казки люблять і діти, і дорослі. Казкові історії цікаво слухати і бачити на екрані
телевізора чи в ляльковому театрі, уявляючи себе в чарівному світі й разом з героями долати різноманітні труднощі та випробування.
У вас, напевно, є багато книжок з казками.
-- А чим, окрім тексту, вони приваблюють?
Звичайно художніми ілюстраціями.
Люди, які відображають події казки у малюнках, називаються художниками-ілюстраторами. Казки кожного народу відображають його характер, звичаї та побут. А художник-ілюстратор, зображуючи казку в малюнках, передає за допомогою пензля і фарб одяг та вдачу головних героїв.
Головні герої українських народних казок, найчастіше, одягнені саме в український одяг. Адже саме одяг, є одним із скарбів нашого народу.
Український національний костюм ще називають «стрій», «вбрання», «шати». Він створювався впродовж довгого часу, тому він може багато розповісти про нашу націю.
- А зараз розгадайте загадки, які принесли нам на пір’їнах гуси-лебеді і скинули на шкільне подвір’я.
1. Одною дорогою пішов,
А дві дороги знайшов,
Руки всадив і тіло покрив.
(Сорочка)
2. Я знайшов аж дві дороги –
По одній на кожну ногу.
А вони нараз звелися
І на поясі зійшлися.
(Штани)
3. Ані тіла, ані духу
Має писок, шкіру й вуха. 8
(Чоботи)
Так, все це одяг.
Як на вашу думку, що є найголовнішим в національному костюмі.
Правильно. Це вишита сорочка. В жінок вона переважно довга, вишита спереду та на рукавах. Низ теж може бути вишитим. Вишивка внизу називається цирка. Раніше сорочки вишивали лише шовковими нитками, а тепер – бісером.
Чоловіча вишиванка здебільшого коротка, оздоблена вишивкою біля вирізу
горловини, комірець та рукава. Комір з’єднували червоною стрічкою з китицями. Це надавало строю оригінальності.
IV. Демонстрація та пояснення виготовлення
Сьогодні ми спробуємо зобразити казкових персонажів на цупкому білому картоні в національному одязі.
Малюнок виконуємо пензлем, а візерунок – вишивку на одязі можна виконати
фломастером.
V. Практична робота учнів
VI. Аналіз та оцінювання робіт
1). Аналізую найкращі роботи.
2). Оцінка за виконані роботи.
VII. Підсумок уроку
-- Чи сподобалося вам малювати український одяг?
-- Чий малюнок вам найбільше сподобався?