Тема: Одяг для казкових героїв. Український національний костюм. Узгодженість форми (деталі одягу) з декором. Малювання одягу для казкових персонажів (гуаш).

Про матеріал
Мета: Вдосконалювати навички малювання фігури людини; ознайомити з українським національним костюмом. Вчити дітей працювати гуашшю, поєднувати фарби при зображенні образів, розміщувати в просторовому відношенні предмети на аркуші паперу. Розвивати творчість дітей, художні здібності, смак, спостережливість. Виховувати повагу до національних традицій.
Перегляд файлу

Тема: Одяг для казкових героїв. Український національний костюм. Узгодженість форми (деталі одягу) з декором. Малювання одягу для казкових персонажів (гуаш).

Мета: Вдосконалювати навички малювання фігури людини; ознайомити з українським національним костюмом. Вчити дітей працювати гуашшю, поєднувати фарби при зображенні образів, розміщувати в просторовому відношенні предмети на аркуші паперу. Розвивати творчість дітей, художні здібності, смак, спостережливість. Виховувати повагу до національних традицій.
Обладнання: аркуши паперу, гуаш, пензлики, палітри, скляночки з водою

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок.

 Всім пора нам на урок.

 Встаньте всі рівненько,

 Приготуйтеся гарненько,

 Щоб робота в нас кипіла

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ми проведемо розмову про …

А про що саме, ви здогадаєтесь самі, розгадавши кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Я по засіку метений

Я з борошна спечений

Я від баби втік,

Я від діда втік,

То й від тебе втечу!

2. Житло, в якому мешкали мишка-шкряботушка, жаба-скрекотушка, зайчик-

побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик та кабан-іклан.

3. Кого вигнав із зайчикової хати рак-неборак?

4. Хлопчик, який звертався до гусей зі словами:

- Гуси, гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята!

5. Персонаж української народної казки, якому належать слова:  7

- Приходь, журавлику, приходь, лебедику!

Я для тебе – як для себе…
                                  ІІІ. Засвоєння нового матеріалу

 Ви вже зрозуміли, що мова піде про казки, а точніше про Українські народні казки.

 Казка – це цікава вигадана історія про події, яких не буває насправді. У казках, навіть тварини та рослини розмовляють.

 Казки люблять і діти, і дорослі. Казкові історії цікаво слухати і бачити на екрані

телевізора чи в ляльковому театрі, уявляючи себе в чарівному світі й разом з героями долати різноманітні труднощі та випробування.

 У вас, напевно, є багато книжок з казками.

 -- А чим, окрім тексту, вони приваблюють?

 Звичайно художніми ілюстраціями.

 Люди, які відображають події казки у малюнках, називаються художниками-ілюстраторами.  Казки кожного народу відображають його характер, звичаї та побут.  А художник-ілюстратор, зображуючи казку в малюнках, передає за допомогою пензля і фарб одяг та вдачу головних героїв.

 Головні герої українських народних казок, найчастіше, одягнені саме в український одяг. Адже саме одяг, є одним із скарбів нашого народу.

 Український національний костюм ще називають «стрій», «вбрання», «шати». Він створювався впродовж довгого часу, тому він може багато розповісти про нашу націю.

- А зараз розгадайте загадки, які принесли нам на пір’їнах гуси-лебеді і скинули на шкільне подвір’я.

 1. Одною дорогою пішов,

А дві дороги знайшов,

Руки всадив і тіло покрив.

 (Сорочка)

2. Я знайшов аж дві дороги –

По одній на кожну ногу.

А вони нараз звелися

І на поясі зійшлися.

 (Штани)

3. Ані тіла, ані духу

Має писок, шкіру й вуха.  8

 (Чоботи)

  Так, все це одяг.

Як на вашу думку, що є найголовнішим в національному костюмі.

 Правильно. Це вишита сорочка. В жінок вона переважно довга, вишита спереду та на рукавах. Низ теж може бути вишитим. Вишивка внизу називається цирка. Раніше сорочки вишивали лише шовковими нитками, а тепер – бісером.

Чоловіча вишиванка здебільшого коротка, оздоблена вишивкою біля вирізу

горловини, комірець та рукава. Комір з’єднували червоною стрічкою з китицями. Це надавало строю оригінальності.
                      IV. Демонстрація та пояснення виготовлення

Сьогодні ми спробуємо зобразити казкових персонажів на цупкому білому картоні в національному одязі.

Малюнок виконуємо пензлем, а візерунок – вишивку на одязі можна виконати

фломастером.

V. Практична робота учнів

VI. Аналіз та оцінювання робіт

1). Аналізую найкращі роботи.

2). Оцінка за виконані роботи.

VII. Підсумок уроку

-- Чи сподобалося вам малювати український одяг?

-- Чий малюнок вам найбільше сподобався?

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку