Тема: Круглі числа. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Застосування способу округлення при додаванні і відніманні.

Про матеріал
Мета: вказати на можливість застосування способу округлення чисел під час виконання усних обчислень; вчити розв’язати задачі з буквеними даними та знаходити периметр ділянки за її планом. Обладнання: картки для усної лічби, креслення задачі.
Перегляд файлу

Тема: Круглі числа. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Застосування способу округлення при додаванні і відніманні. 

    Мета: вказати на можливість застосування способу округлення чисел під час виконання усних обчислень; вчити розв’язати задачі з буквеними даними та знаходити периметр ділянки за її планом.

    Обладнання: картки для усної лічби, креслення задачі.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

     1. Перевірка домашнього завдання

• Пояснити розв’язання задачі № 362.

     2. Усні обчислення

  • Робота за картками  (письмово)

image99

  • Щоб прикрасити вікна до осіннього балу, використали 4 444 кленових листочків, дубових — на 3 333 менше, а березових — на 1 111 більше, ніж кленових і дубових разом. Скільки березових листочків використали для оздоблення вікон?
  • Числовий ланцюжок

17  +  52 → □□ – 45  □□   14 → □□ + 17

     3. Математичний диктант

  • скільки грамів у 6кг?
  • скільки метрів у 17км?
  • на скільки 39500 більше від 500?
  • число, що складається з 50 тисяч і 5 одиниць.

(6000, 17000, 395000, 50005)

II. Вивчення нового матеріалу

     1. Підготовча вправа

Розбити числа на дві групи. Пояснити свій вибір.

2 300, 234, 45 211, 4 500, 5 060, 5 069, 6 002, 90 090, 20 000.

     2. Пояснення вчителя

— Числа, що закінчуються на 0, називають круглими.

— Числа 500, 10, 100, 3000, 34 070 — круглі числа.

     3. Робота із завданням № 364, 365

     4. Фізкультхвилинка

     5. Округлення чисел

— Іноді для зручності обчислень користуються способом округлення. Наприклад: 34 ~ 30, 56 ~ 60.

Якщо остання цифра більша за 5 — число округлюється в сторону зменшення: 24 http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image101.png 20, 33 http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image101.png 30, 72 http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image101.png 70. Якщо остання цифра більше 5, то число округлюють у порядку зростання: 76 http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image101.png 80, 98 http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image101.png 100, 46 http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image101.png 50.

     6. Практична робота

Округлити числа: 48, 199, 341, 301, 459, 37, 88.

 

III. Розвиток математичних умінь учнів

  1. Обчислення прикладів № 367 з коментуванням

     2. Робота за кресленням завдання № 368

Обчислення периметра кожної ділянки. Слід згадати правило знаходження периметра прямокутника.

(картопля – 44м,   огірки – 24м,     помідори – 16м)

3. Розв’язання задачі № 366 за схемою (на дошці)

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics4/mathematics4.files/image102.jpg

  • С км – пройшов турист до зустрічі
  • (с · 3)км – проїхав велосипедист до зустрічі
  • (с + с · 3)км – відстань між містом і селом
  • Обчисліть значення виразу, якщо с = 12

12 + 12 · 3 = 48 (км)

4. Самостійна робота. Розв´язування задачі 369

IV. Підсумки уроку

 V. Домашнє завдання

№ 370, 371.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку