Тема: Круглі числа. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Застосування способу округлення при додаванні і відніманні.
Мета: вказати на можливість застосування способу округлення чисел під час виконання усних обчислень; вчити розв’язати задачі з буквеними даними та знаходити периметр ділянки за її планом.
Обладнання: картки для усної лічби, креслення задачі.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
• Пояснити розв’язання задачі № 362.
2. Усні обчислення
17 + 52 → □□ – 45 → □□ – 14 → □□ + 17
3. Математичний диктант
(6000, 17000, 395000, 50005)
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча вправа
Розбити числа на дві групи. Пояснити свій вибір.
2 300, 234, 45 211, 4 500, 5 060, 5 069, 6 002, 90 090, 20 000.
2. Пояснення вчителя
— Числа, що закінчуються на 0, називають круглими.
— Числа 500, 10, 100, 3000, 34 070 — круглі числа.
3. Робота із завданням № 364, 365
4. Фізкультхвилинка
5. Округлення чисел
— Іноді для зручності обчислень користуються способом округлення. Наприклад: 34 ~ 30, 56 ~ 60.
Якщо остання цифра більша за 5 — число округлюється в сторону зменшення: 24 20, 33 30, 72 70. Якщо остання цифра більше 5, то число округлюють у порядку зростання: 76 80, 98 100, 46 50.
6. Практична робота
Округлити числа: 48, 199, 341, 301, 459, 37, 88.
III. Розвиток математичних умінь учнів
2. Робота за кресленням завдання № 368
Обчислення периметра кожної ділянки. Слід згадати правило знаходження периметра прямокутника.
(картопля – 44м, огірки – 24м, помідори – 16м)
3. Розв’язання задачі № 366 за схемою (на дошці)
12 + 12 · 3 = 48 (км)
4. Самостійна робота. Розв´язування задачі 369
IV. Підсумки уроку
№ 370, 371.