вчити учнів об'єднувати предмети у групи за спільною ознакою;(кольором,розміром) вправляти їх у лічбі предметів; розвивати увагу, вміння слухати ; логічне мислення; вправляти у написанні паличок; виховувати інтерес до вивчення математики.
Математика 1 клас
ТЕМА : ЛІЧБА ПРЕДМЕТІВ, ОБ'ЄДНАННЯ ПРЕДМЕТІВ У ГРУПИ ЗА ПЕВНОЮ ОЗНАКОЮ.
Мета: вчити учнів об'єднувати предмети у групи за спільною ознакою;(кольором,розміром) вправляти їх у лічбі предметів; розвивати увагу, вміння слухати ; логічне мислення; вправляти у написанні паличок; виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: дидактичний матеріал,мультимедійне обладнання
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. ДЕСЯТЬ ЖОВТИХ ГУСЕНЯТ
Десять жовтих гусенят
Йшло за гускою у ряд.
ПЕРШЕ враз перечепилось –
На дорозі залишилось.
ДРУГЕ хекало і чхало –
Від братів своїх відстало.
ТРЕТЄ ґав усе ловило
Та й дорогу загубило.
А ЧЕТВЕРТЕ – лапку збило.
П’ЯТЕ сіло – зголодніло!
ШОСТЕ захотіло пити –
Почало криничку рити.
СЬОМЕ раптом позіхнуло –
У рівчак лягло, заснуло.
ВОСЬМОМУ спекотно дуже –
Вмить пірнуло у калюжу.
Вскочило у кущ ДЕВ’ЯТЕ –
В схованки схотіло грати.
Лиш найменшеньке ДЕСЯТЕ
Йшло за мамою завзято.
Не звернуло, не згубилось,
Тільки дуже натомилось.
Гуска гусеня на крильця
Узяла – кінець мандрівці!
Ось вода, пісок, травичка –
Кличе всіх купатись річка!
— Скільки було гусенят? (10)
— Хто прийшов першим? Хто — останнім?
2. Гра «Скільки?»
Учитель показує ромашку. Ставить мітку на одній з пелюсток. Діти починають лічбу.
— Скільки пелюсток? (10)
Учитель ставить мітку на іншій пелюстці. Діти продовжують лічбу.
— Скільки пелюсток? (10)
Учитель відриває по 1 пелюстці. Діти рахують.
— Скільки пелюсток? (10)
— А у кого вийшло менше? Чому?
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
Робота за підручником (с. 5-7)
Завдання 1
— Що ви бачите? Хто де знаходиться? Хто вгорі? Хто — на щоглі? Хто — на вітрильнику? Хто — на березі? Хто — над морем?
— Об’єднайте тварин у групи за певною ознакою. (Звірі, птахи, на березі, на вітрильнику, з рогами і без них, із вусами і без них тощо.)
Завдання 2
— У яку гру грають тварини? Хто де заховався? Кого ви бачите? Скільки всього тварин? Кого знайшло козенятко? Скільки тварин ще йому треба знайти?
Завдання З
— Хто живе у цьому чудовому будиночку? Скільки їх?
— Об’єднайте мешканців у групи за певною ознакою. (Люди, тварини, дівчатка, хлопчики, дорослі, діти)
— Скільки одягу випрасувала мама? Скільки сходів у будиночку? Скільки сходинок на кожному з них? Скільки дверей? Скільки вікон?
Завдання 4
Робота в зошиті
— Намалюйте стільки квадратів, скільки тварин на вітрильнику, і стільки прямокутників, скільки тварин на березі.
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з матеріалом для лічби
Учитель виставляє різну кількість предметів і запитує: «Скільки..?».
Діти викладають на парті відповідну кількість паличок.
2. Робота в зошиті
1) Вправи в написанні елементів цифр.
— Незабаром у зошитах ми будемо писати цифри, записувати приклади і задачі. Виконаємо тренувальні вправи.
Учитель пише на дошці.
— Напишіть 1 паличку (/).
— Відступіть 2 клітинки і напишіть 2 палички (//).
— Відступіть 2 клітинки і напишіть 3 палички, і так — до кінця ряду.
2) Графічний диктант.
— 2 клітинки вгору, 2 праворуч, 1 вниз, 2 ліворуч. Вийде прапорець.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
РЕФЛЕКСІЯ
— На уроці ми вчилися порівнювати предмети, рахувати, писати цифри.