Тема: Лічба предметів. Порівняння груп предметів. Поняття «найбільший — найменший» Складання запитань із словом «скільки». Підготовчі вправи до написання цифр (с 4).
Мета: формувати в учнів навички лічби, вміння порівнювати групи предметів, розрізняти поняття «найбільший — найменший»; навчати складати запитання зі словом скільки; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність.
Обладнання: картки від 1 до 10, картки фруктів, зображення звірів.
Тип уроку: комбінований
Тривалість уроку: 35 хвилин
Хід уроку
1.1. Організаційний момент
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!..
Весела лічба
Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг —
Скільки кошенят усіх?
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних — скільки всі?
Лічба від 1 до 10 в прямому і зворотному порядку
Лічба предметів
— Скільки бананів? (4) Скільки груш? (6)
— Скільки всього фруктів?
Висновок. Кількість предметів визначають лічбою. Використовують по по-рядку слова: один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять.
Формування поняття «найбільший — найменший»
— Героями нашого уроку будуть тварини. Відгадайте їхні назви!
Влітку медом ласував, досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.
Пара довгих вушок, сіренький кожушок,
Вночі руда дівчина залізла тихо в двір,
3.1. Робота за підручником (с. 4)
Завдання 2
— Розгляньте малюнок. На чому звірята вирушають у подорож до країни
Знань?
— Скільки всього звірят?
— Хто з них найменший? Хто — найбільший?
— Хто на кораблі капітан? Скільки матросів? Скільки пасажирів?
Творча робота
— Придумайте свої запитання за малюнком зі словом скільки.
Фізкультхвилинка
Завдання 3. На гостину до казкових героїв
— Першими, кого зустріли наші звірі, були казкові герої.
— Розгляньте малюнок. Скільки всього героїв?
— Назвіть казкових героїв від найвищого до найнижчого.
Завдання 4. Робота з геометричним матеріалом
— Прибуваємо на дивний острів. Він укритий синіми і червоними камінцями. Як в математиці ми називаємо ці камінці? (Кружечки)
— Полічіть кружечки зліва направо; справа наліво. Скільки великих кружечків? А малих? Яких кружечків більше — великих чи малих?
4.1. Закріплення та повторення матеріалу
4.2. Робота в парах
— Поставте запитання сусідові по парті зі словом скільки про предмети
у класі. (Один учень запитує, інший — відповідає.)
4.3. Робота в зошиті. Вправляння у написанні елементів цифр
— Незабаром у зошитах ми будемо писати цифри, записувати приклади
і задачі. Виконаємо тренувальні вправи. Покажемо звірятам, які ми молодці.
Учитель пише на дошці.
— Напишіть 1 паличку. (/) Відступіть 2 клітинки і напишіть 2 палички.
(//) Відступіть 2 клітинки і напишіть 3 палички, і так — до кінця ряду.
Пальчикова гімнастика
Щука хвіст і зуби має.
Я від щуки утікаю.
Гра «Скільки?»
— Наші герої пропонують вам пограти в гру.
Учитель на набірному полотні виставляє 7 яблучок.
— Полічіть, скільки всього яблучок. А тепер — у зворотному порядку.
Учитель виймає яблучка в будь-якому порядку, а діти знову рахують їх.
Висновок. У якому порядку ми б не рахували, виходить однакова кількість
яблук.
4.4. Підсумок уроку. Рефлексія.
— Наш урок добіг кінця. Вам цікаво було подорожувати разом із нашими
героями?
— Діти, пригадайте, які завдання ми виконували на уроці?