Тема: Мережі лінії. Закріплення умінь додавати і віднімати троцифрові числа з
переходом через десяток.
Мета: закріплювати уміння додавати і віднімати троцифрові числа з
переходом через десяток; вчити складати питання і розв'язувати прості і складені задачі; вчити складати умови задач за поданими схемами, розвивати логічне та творче мислення; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття
відповідальності за роботу в колективі.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Хвилинка каліграфії
47, 87,58, 90
100, 123, 456
2. Бліц опитування
Назви числа від 100 до 1000 сотнями;
Назви сусідів числа (456, 789, 987)
Скільки всього десятків у числах : 153, 197, 258, 345, 441, 508, 610,
Як знайти периметр квадрата?
Як знайти периметр трикутника?
Як знайти периметр прямокутника?
Назви компоненти дії додавання?
Назви компоненти дії віднімання?
Як знайти суму чисел?
Як знайти різницю чисел?
Як знайти невідомий доданок?
Як знайти невідомий від’ємник ?
Як знайти невідоме зменшуване?
Яку дію треба виконати:
Збільшити на…
Зменшити на….
Скільки см в одному дм ?
Скільки см в одному м?
Скільки дм в одному м?
Скільки год в одній добі
Скільки к. в одній грн.
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.
Завдання 1
На дошці зображені схеми. За допомогою них учні повинні скласти, записати і розв’язати задачу
(за вибором вчителя, учні пропонують варіанти умов до поданих схем,після чого записуємо умову задачі і розв’язання)
А) Умова
У 1-А класі 26 учнів. В 1-Б на 4 учні більше ніж у 1-А. Скільки учнів вчиться у 1-А і 1-Б класах?
Розв’язок
Відповідь: у 1-А і 1-Б класі вчаться 54 учні
Б) Умова
У магазині Владислава купила олівець і зошит. Олівець коштував 5 грн а зошит на 3 грн більше. Скільки грн.. Владислава потратила у магазині?
Розв’язок
Відповідь: Владислава потратила у магазині 13 грн.
В) Умова
Дмитрик і Дениско назбирали у кошик 28 грибів. З них 6 білих, підосичників на 5 більше. Скільки рижиків зібрали хлопці?
Розв’язок
Відповідь: хлопчики назбирали у кошик 17 рижиків
Г) Умова
Діти допомагали збирати мамі фрукти. І-го дня діти назбирали 70 кг. яблук. За ІІ-й день на 5кг. менше ніж за І-й. А на ІІІ-й день назбирали на 2 кг. більше ніж за І-й. Скільки кг. яблук діти зібрали за три дні?
Розв’язок
Відповідь: за три дні діти зібрали 207 кг. яблук
Завдання 2
(за вибором вчителя, один учень біля дошки коментує розв’язок)
Розв’язок
Завдання 3
(за вибором вчителя, учні по черзі зачитують відповідь яка в них вийшла)
Завдання 4
(за вибором вчителя, учні по черзі біля дошки записують відповідь)
ІV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ.
Завдання 5
(один учень, за вибором вчителя, коментує розв’язання)
Розв’язок
1) 17 + 46 + 94 = 157 (кн..) – на трьох полицях;
2) 157 – 25 = 132 (кн..)
Відповідь: на полицях залишилося 132 книги.
Завдання 6
(один учень, за вибором вчителя, коментує розв’язання)
Розв’язок
1) 37 + 37 = 74 (л.) – відлили молока з обох бідонів;
2) 92 – 74 = 18 (л.)
Відповідь: залишилося 18 л. молока
(один учень, за вибором вчителя, коментує розв’язання)
Розв’язок
1) 420 - 64 = 356 (к.) – коштує печево;
2) 420 + 356 = 776 (к.)
Відповідь: покупцю вистачить грошей на цукерки і печево.
Завдання 7
(один учень, за вибором вчителя, біля дошки записує можливі варіанти)
Розв’язок
Завдання 8
Розв’язок
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.