Тема: Микола Трублаїні «Яшка і Машка»

Про матеріал
Тема: Микола Трублаїні «Яшка і Машка» 3 клас Нова українська школа (розробки уроків за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ)
Перегляд файлу

Тема: Микола Трублаїні   «Яшка і Машка»

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю  письменника Миколи Трублаїні, з оповіданням «Яшка і Машка»; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння висловлювативласну думку, образну уяву, фантазію; формувати оцінні судження;збагачувати словниковий запас учнів;

формувати ціннісне, чуйне й бережне ставлення до тварин.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник «Літературне читання» дошка,презентація, мікрофон.

                                                        Хід уроку

  1. Організаційний момент

1. Привітання

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

Мене звати Аліна Сергіївна і сьогодні урок літературного читання проведу у вас я.

-Діти , нехай сьогоднішній день буде успішним та щедрим на гарні вчинки, мудрі думки, відмінні оцінки.

-  Народна мудрість говорить : « Без труда нема плода»

  А щоб нам досягти цього плода ви повинні якими бути? ? ( Дисциплінованими, уважними, зібраними,   активними)

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Гарної оцінки,багато нової інформації,багато знань і сподівань..)

– Сподіваюсь на уроці ви будете старанними,уважними,працьовитими і все у вас буде гаразд ,і ми проведемо цікавий і творчий урок.

  1. Мовленнєва розминка

1.Вправа надування кульки.

2.Вправа «Нюхання квіточки»

1. Робота над чистомовкою

Ато-ато-ато - чистомовок є багато. 
Ті-ті-ті - та найкращі будуть ті, 
Ята-ята-ята - що поможуть вам, малята, 
Ув-ув-ув - ротик щоб слухняним був!

2. Робота над скоромовкою

Мишка раз прийшла до кішки,
Уклонилась кішці в ніжки,
Кішці – смішки,
Мишці – нітрішки.

Мовчки

Вголос

Швидко

Один

  1. Перевірка домашнього завдання

-Ми перевіримо   за допомогою вибіркового читання

-Чому Олесь не одягнув нової форми?

-Прочитайте речення, де є головна думка тексту.

-Про що спитав Костик?

-Що відповів друг?

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Загадка.  Як на гойдалках на вітках

Вони плигають у клітках.

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

 А веселі ці малята- Пустотливі …(Мавпенята)

-Яка це тварина? Де живуть мавпи?

Сьогодні на уроці ми читатимемо оповідання про мавпочок,удосконалюватимемо навички читання,збагачуватимемо словниковий запас,дізнаємося більше про життя.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання біографії

Микола Трублаїні народився 25 квітня 1907 року у селі Вільшанка на Поділлі .Миколу Трубаїні (справжнє прізвище - Трублаєвський) називають письменником-мандрівником. Маршрути його подорожей пролягли через моря й океани до таємничих північних земель. Батько його був лісорубом, а мати вчителькою. У 1915 році Миколу віддали до Немирівської гімназії. Він добре вчився. Але вітер героїки та мандрів не дав йому закінчити навчання. У роки громадянської війни хлопець рушив на фронт. По дорозі упав з поїзда і зламав ногу.  Після одужання організував хату-читальню у селі Черепівка, керував місцевою самодіяльністю. Працював у редакції газети «Червоний край».
У 1925 році Микола Трублаїні за направленням поїхав вчитися на Всеукраїнські курси журналістики до Харкова. Тоді ж навчається на фізико-математичному факультеті Згодом стає кореспондентом газети «Вісті». У цей період розпочались життєві мандрівки, наповнені відвагою, суворими та важкими випробовуваннями, які він витримав з честю та гідністю. Багатющими враженнями від мандрівок ділиться Микола Трубаїні в пригодницьких творах для дітей. Це збірка оповідань «Пустуни на пароплаві», а також книжки «Шхуна "Колумб”», «Лахтак», «Мандрівники» та інші. В жовтнІ він узяв участь у бою - допомагав кулеметнику. Це був його перший і останній бій. Через кілька годин по тому Миколу Петровича було смертельно поранено осколком від бомби. А через кілька днів, 5 жовтня, письменник помер. 

-Яке справжнє прізвище Миколи Трублаїні? (справжнє прізвище - Трублаєвський)

-  Куди поїхав вчитися у 1925 році? (Всеукраїнські курси журналістики до Харкова.)

  • У якій газеті стає кореспондентом? (газети «Вісті».)
  • Які збірки оповідань та книжки ви запамятали? (збірка оповідань «Пустуни на пароплаві», а також книжки «Шхуна "Колумб”», «Лахтак», «Мандрівники»)
  • Чим він був смертельно поранений? (осколком від бомби)

VІ.Опрацювання оповідання

1.Читання оповідання вчителем

2.Читання оповідання»ланцюжком»

3.Читання оповідання мовчки

4.Читання оповідання «вибірково

5.Бесіда за прочитаним. Про кого оповідання? (про мавпочок)

В яку пору року відбувається подія? (влітку)

Що відбулося біля берегів Африки?

Які були мавпочки?

Як швидко вони зійшли на корабель?

Як жилося їм на кораблі?

6.Фізхвилинка

7. Аналіз твору

Вибіркове читання

Знайдіть і прочитайте:- Хто приплив до корабля?

-Якого розміру були мавпочки?

-Як сходили мавпочки на корабель?

-Як назвали моряки звірят?

-Що любили робити мавпочки?

8.Настрій мавпочок( до і після)

9.Визначення теми і головна думка твору.

Що хотів сказати автор своїм твором ?

Яка головна думка твору?

 

 10.Складання «Асоціативного куща»

 Мавпочки(руденькі; завбільшки, як кішки;улюбленці)

VIІ. Підсумок уроку

Гра «Відкритий мікрофон»

Яке оповідання ми читали на уроці?

Хто автор?

Про кого розповідається в оповіданні?

Яке горе спіткало мавпочок?

Як моряки ставилися до звірят?

Чого вчить нас це оповідання?

VІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку