Тема: Множення чисел 10 і 100. Розв’язування задач, обернених до задач на суму двох добутків, за поданим планом

Про матеріал
Мета: пояснити правила множення чисел 10 і 100; опрацювати розв’язання оберненої задачі за поданим планом.
Перегляд файлу

Тема: Множення чисел 10 і 100. Розвязування задач, обернених до задач на суму двох добутків, за поданим планом. (№ 779 – 786)

Мета: пояснити правила множення чисел 10 і 100; опрацювати розв’язання оберненої задачі за поданим планом.

Обладнання:

   Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усні обчислення

Обчислити.

0 · 2             4 : 4             1 · 7           6 · 1            9 : 1         8 : 8

Розв’язати рівняння.

x : 8 = 1                     x · 2 = 4

Гра «Обчислювальник»

                

 

 

 

 

 

 

• Яке число треба помножити на 7, щоб отримати

21?,  35?,  49?,  56?,  63?

   2). Математичний диктант.

Записати математичні вирази та обчислити їх.

а) добуток чисел 3 і 1 збільшити на добуток чисел 1 і 7;

б) суму чисел 16 і 16 помножити на 1;259

в) різницю чисел 41 і 40 поділити на різницю чисел 100 і 99.

             ІІІ. Сприймання та усвідомлення учнями нового

навчального матеріалу

• Завдання 780, с. 116. Учні з допомогою вчителя з’ясовують, що треба 10 помножити на 3. 10 — це 1 десяток, помножити десяток на 3 дорівнює 3 десятки.

3 десятки — це 30 (10 · 3 = 30). Учні продовжують далі пояснювати, розв’язуючи решту прикладів.

Завдання 781, с. 116. Усне виконання.

Виконати обчислення:

100 · 6 – 10 · 3 10 · 4 : 5

100 · 1 + 10 · 7 100 · 2 + 100 · 5

10 · 2 : 4 100 · 9 – 10 · 5 – 50

                  ІV. Розвиток математичних знань

Завдання 783, с. 117. Ознайомлення зі змістом задачі. Проаналізувати задачу, скласти план розв’язання. Запропонувати записати розв’язання за допомогою

виразу за схемою:

 † · † + † · †.

Завдання 782, с. 116, 117. Учні аналізують короткий запис, за даними таблиці складають задачу.

Завдання 784, с. 117. Коментоване розв’язання.

Завдання 779, с. 116. Самостійна робота на два варіанти.

Додаткові завдання (на вибір)

а) Записані поряд 7 цифр: 3810617. Закресли 4 цифри так, щоб трицифрове число, яке залишилося, було:

1) найменшим; 2) найбільшим.

б) Розв’язати рівняння.

x + 246 = 691                    x – 371 = 298

342 + x = 591                    832 – x = 222

в) У пакеті було 58 цукерок. Сашко брав з пакета щодня по 4 цукерки протягом 7 днів. Скільки цукерок залишилося у пакеті?

г) Накреслити один відрізок, що дорівнює 65 мм, а другий — на 5 мм більше.

ґ) «Заселити» будиночки-квадрати числами так,

щоб вийшов приклад:

25 + 17 + † + 12 + † + 18 = 100

                V. Підсумок  уроку

Пояснити:

10 · 4            100 · 5

                  VI. Повідомлення  домашнього  завдання

№ 785, 786

docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку