Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі, що передбачують суми трьох і двох доданків

Про матеріал
Мета: навчити виконувати письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд, закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати навички швидких обчислень, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати інтерес до навчання, працелюбність, охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.
Перегляд файлу

Тема: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі, що передбачують суми трьох і двох доданків. ( № 672 – 680)

Мета: навчити виконувати письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд, закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати навички швидких обчислень, розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати інтерес до навчання, працелюбність, охайність у роботі, звичку активно працювати на уроці.

Обладнання: презентація «Космічна подорож з математикою»

                                       Хід уроку 

І. Організація класу

І знов покликав дзвоник у клас,

Знання нові чекають нас.

Який девіз, діти, у нас?

(діти відповідають)

До праці мерщій!

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилина не втратилась марно.

       II. Мотивація навчальної діяльності.

 Наш урок – це незвичайна космічна подорож і допоможуть нам її здійснити ваші знання.  Діти, з нами в подорож рушають Незнайко і Квіточка, згодні?

Вашими вірними друзями під час польоту повинні бути уважність, кмітливість, винахідливість та взаємодопомога. 

Тема нашого уроку: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. 

У кожного космонавта є свій бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити.

                               Зошит швидко розкривайте,                                                                                                                                                       

                               Ручку правильно тримайте,                                              

                               За осанкою всі стежте,                                                    

                               З чистотою всі дружіть,                                                   

                               На « відмінно» напишіть.                                               

Починаємо вести записи в бортовому журналі, вказуємо час відльоту.

- Веде…(один з учнів називає і пише разом з учнями число, класна робота і пояснює за зразком у зошиті хвилинку каліграфії).

III. Актуалізація опорних знань (контроль, корекція і закріплення знань).

Ракета готова до взльоту і щоб успішно стартувати у космічний простір, нам потрібно уважно перевірити показання всіх приладів, як вони працюють.

 І ось перше завдання.

1.Гра «Мовчанка».  

 Розв’яжіть ці приклади (слайд з прикладами).

48 : 6   6 х 9   7 х 8   8 х 8

32 : 8   7 х 9   63 : 7  54 : 9

2.Театралізована вистава  «Розв'язування рівняння».

Завдання виконано добре, але усна розминка триває. 

Друге завдання. Розв’яжіть рівняння з невідомим від’ємником 

  Х-850=40        Х+510=680           700-Х=60

Незнайко: Я розв’язую всі задачі тільки на «відмінно», а про рівняння й говорити нічого: лускаю, як насіння.

Квіточка: Дуже добре! А я ось і цілий тиждень розв’язувала рівняння. Ніяк не можу справитись. Розв’яжи,  будь ласка, це рівняння 700-Х=60.

Незнайко: Добре, я його вдома розв’яжу. Після подорожі… 

Квіточка: Чому після подорожі? Ти зараз розв’яжи.

Незнайко: А ти впевнена, що це рівняння?

Квіточка: Звичайно впевнена.

Незнайко: А що у рівняннях необхідно шукати?

Квіточка: Та ти ж «лускаєш» рівняння, як насіння, і не знаєш? Х  необхідно знайти.

Незнайко: Ех ти, бідолаха! Було б тоді над чим упродовж тижня голову сушити! Знайти Х кажеш! Та ось же він! (показує)

-- Діти, чи згодні з відповіддю Незнайки? Як же слід розв’язати рівняння? ( Х – це невідоме число. В рівнянні 700-Х=60 невідомий від’ємник. Щоб знайти невідомий від’ємник, потрібно від зменшуваного відняти різницю. Отже, Х дорівнює 700 відняти 60. Х дорівнює 640.)

3.Робота в групах . 

Щоб подолати земне тяжіння, потрібно розігріти двигуни ракети. Для цього

 виконати наступне завдання, яке лежить у вас на партах ( вирази). Перевіримо матеріал попереднього уроку. Об’єднуємось у групи по дві парти. Кожному у групі різне завдання. Взяли картку з виразом і обчислили його. Обмінялись з товаришем картками , обчислили. Звірили відповіді з товаришем. Повернулися до товариша назад , обмінялися картками. Зробили його завдання. Звірили з ним відповіді. І накінець обмінялися  картками з товаришем по парті. Звірили відповіді.  

347+262         234+563

548+251         622+374

Представники екіпажу презентуйте виконання завдання, узявши «мікрофон». 

Молодці, завдання виконали правильно.

4.Фізкультхвилинка . 

Стали рівно космонавти,

Чи готові ви до старту?

Всі скафандри одягнули,

Попрощалися з Землею,

І в ракету швидко сіли.

          IV.Вивчення нового матеріалу. 

1.Повідомлення мети уроку.

 Сьгодні  ми навчимося виконувати  письмове віднімання трицифрових чисел без перечоду через розряд та застосовувати його при розв’ язуванні задач.

2. Вивчення правила.

Наша ракета стартувала в космічний простір і ми обираємо курс до нашої найближчої сусідки – планети Венери. А щоб успішно до неї долетіти – екіпажам потрібно вивчити правило на с. 102 (вивчають, взаємоперевірка). 

3. Інсценізація  «Допоможіть».

Розглянути запис і пояснити, як треба записувати від’ємник при письмовому відніманні : -487

                      235

                      252  

Незнайко: Можна я продовжу. Це вже я точно знаю. Що ж тут віднімати, по порядку 4-2, але ж скільки буде… Ой, Квіточко, допоможи.

Квіточка: Але, я не хочу тобі допомагати, бо ти не вірно виконуєш.

Незнайко: Так, покажи як! 

Квіточка: Але, я теж забула...

-- Хто, діти, продовжить пояснювати, як виконувати далі. ( При письмовому відніманні одиниці від’ємника пишемо під одиницями зменшуваного, а десятки від’ємника пишемо під десятками зменшуваного, а сотні від’ємника пишемо під сотнями зменшуваного. І починаємо віднімати з одиниць.)

4.Робота біля дошки. 

Обчислити різниці, записуючи числа стовпчиком:

947-321            589-407

           275-61                                                                              

 5. Повідомлення дослідників.

Дуже добре, тому що ми підлетіли до Венери.

      V. Закріплення і повторення вивченого  матеріалу.  

1.Робота в групах «  Броунівський рух».       

Щоб успішно подолати відстань до наступної планети – Марс, потрібно розв’язати задачі на застосування дії віднімання. (№ 676)

2.Повідомлення дослідників.

Завдання виконали -  і ось ми на Марсі.       

 3  .Робота з геометричним матеріалом.

Вчитель: Ми відвідали з вами сьогодні тільки 2 планети сонячної системи. А у галактиці їх – 9. Меркурій, Венера, Земля, Марс. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун і Плутон. Тому у нас з вами будуть ще такі нагоди відвідати інші планети, а зараз час повертатися додому. Щоб подолати відстань додому, потрібно  знайти периметр трикутника, який вкаже нам дорогу назад. (№ 677). 

Що необхідно знати? (Трикутник, в якого є прямий кут).

Що нам допоможе знайти прямий кут? (Косинець).

Як знайти його периметр? (Необхідно виміряти довжини його сторін і результати додати). 

 1.Повідомлення дослідника.

- І ось ми знову повернулися на Землю.   

Виконаємо останнє завдання. Задача 678.

Скільки км проїхав шофер за три дні? (988 км)

Скільки км проїхав за перші два дні? (644 км) 

А за другий і третій дні? (також 644 км) 

Про що запитується у задачі? (Скільки км проїхав шофер другого дня)

Отже, про що будемо дізнаватися спочатку? (Скільки км проїхав шофер третього дня)

Що потрібно для цього зробити? ( від числа 988 віднімемо перше число 644)

Чи можемо дізнатися, скільки км проїхав шофер другого дня?

Як? ( Від другого числа 644 відняти число ,одержане в першій дії).

Про що ще можемо дізнатися, коли від числа 988 віднімемо друге 644? (Скільки км проїхав шофер першого дня). 

        VI. Підсумок уроку.

Підведемо підсумки нашої подорожі. Що ми вивчили на уроці?

(Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд).

- Чи досягли ви особисто очікуваних результатів?

- Чому ви так вважаєте?

Зробимо останній запис в бортовому журналі-щоденнику.

          VII. Домашнє завдання 

№ 679 (І екіпажу), 680 (ІІ екіпажу).

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку