ТЕМА. Н і нн у прислівниках

Про матеріал
Опис -Н- і -нн- у прислівниках. Матеріал уроку допоможе засвоїти правопис прислівників з н і нн та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил.; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструював мовні явища.
Перегляд файлу

ТЕМА. Н і нн у прислівниках

МЕТА :

- навчальна -  навчити учнів правильно вживати н та нн у прислівниках;

закріплювати практичні навички написання прислівників;

- розвивальна - розвивати творче мислення;вміння аналізувати мовний матеріал; робити висновки;

- виховна - виховувати любов і повагу до природи, народних звичаїв та традицій.

Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія, орфографія, синтаксис, морфологія.

Культура мовлення: правильне вживання прислівників у власному мовленні.

Міжпредметні  зв’язки: українська література

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Повідомлення теми й  мети уроку, усвідомлення її учнями. Оголошеня епіграфа уроку

                                                                      Знання робить життя красним.

                                                                                                        Прислів’я

ІV. Актуалізація опорних знань.

-У яких випадках у прикметниках пишеться нн?

-Чи пишеться нн у дієприкметниках? Наведіть приклади.

V. Мотивація навчальної  діяльності

Сьогодні на уроці ми вирішимо проблему: коли в прислівниках пишеться одна літера н, а коли дві нн.

VI. Вивчення нового матеріалу.

На дошці запис:

замислений - замислено   сумлінний - сумлінно

певний – певно     незліченний – незліченно

радісний – радісно    страшенний – страшенно

незрівняний – незрівняно   несказанний – несказанно

Учитель.

-                       На основі спостереження над мовним матеріалом зробіть висновок про вживання н і нн у прислівниках. Спробуйте сформулювати правило.

-                       Складання схеми – алгоритму

Алгоритм «Н і нн у прислівниках»

 

 

 

Н НН

Висновок: у прислівнику пишеться н . Висновок: у прислівнику пишеться нн.

Запам'ятайте слова з двома нн (слова, записані на окремому аркуші, вивішуються на дошці).

 Зрання

 спросоння

навмання

 попідтинню

 попідвіконню

 VІ. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання  практичних завдань

Завдання 1. (Робота з текстом).

Прочитайте текст мовчки. Назвіть прислівники й поясніть їх правопис.

На Зелені свята ще зрання ставлять на вікно м'яту, полин, любисток, а попідвіконню кладуть часник, щоб не влізла в вікно русалка. Є таке повір'я, що русалки щоденно ходять полями і співають: «Якби мені не часник, Полин та холодна м'ята, Тут би неодмінно була тобі хата» (Народна творчість).

Завдання 2. Творче конструювання.

 - Від поданих слів утворити прислівники. Пояснити орфограми.

Сумний, розкішний, несподіваний, шалений, несказанний, страшенний, щоденний, доречний, радісний, дотепний.

-Три - чотири прислівники ввести у словосполучення. Виділити головне і залежне слова.

Завдання 3. (Робота в групах).

 Клас ділиться на дві групи, кожна з яких повинна скласти усний опис природи за картиною К. Крижицького  “Дуби”, вміщеної у підручнику (с.174), використовуючи прислівники. Зачитування і аналіз робіт кожної групи.

Робота з підручником.

Виконання вправ 315, 316.

Творча робота „ Мій найкращий друг”

Опорні слова: дружно, сміливо, щоденно, мило, несказанно, радісно, уважно, терпляче. (Перевірка виконаного завдання).

VII. Узагальнення і систематизація вивченого на уроці.

Проводить учень - кореспондент :він з мікрофоном підходить до однокласників і ставить їм запитання.

                      Чи змогли ми вирішити порушену проблему?

                      Коли ми пишемо одну, а коли дві букви н у прислівниках?

                      Впишіть у клітинки прислівники, у яких перед я, ю пишеться нн.

 

 

 

 

 

 

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

н

ю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

н

ю

 

VIII. Підсумок уроку

ІХ.  Домашнє завдання.

1. Опрацювати §32.

2. Диференційоване:

для групи слабших учнів: виконати вправу 397. Для групи середніх учнів: виконати вправу 319. Для групи сильних учнів: скласти і записати невеликий опис зимового ранку, використовуючи прислівники з орфограмою „Букви н і нн у прислівниках"

 

-Н -нн- у прислівниках

п\п

Правила

Приклади

1.

Якщо у прикметнику, дієприкметнику, від яких утворився прислівник, пишеться -н-, то у прислівнику також буде -н-

Замислений - замислено, охайний - охайно, легковажний - легковажно, дотепний - дотепно, очевидний - очевидно

2.

Якщо у прикметнику, дієприслівнику, від яких утворився прислівник, пишеться -нн-, то і в прислівнику буде -нн-

Сумлінний - сумлінно, незаконний - незаконно, невблаганний - невблаганно

3.

В окремих прислівниках, як слід запам'ятати, пишеться -нн-

Зрання, спросоння, навмання, попідвіконню, попідтинню

Орфограма: написання -н-, -нн-, у прислівниках (буквена)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку