Тема: Неповторний поетичний дивосвіт. А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів; розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини.
Перегляд файлу

Тема: Неповторний поетичний дивосвіт.  А. Качан «Обтрусили яблука», «Ластівки»

Мета: ознайомити учнів із дивосвітом віршів А. Качана; привернути їхню

увагу до мелодійності рим поета, відтворення ним чудового неповторного

світу, який щодня відкриває дитина; удосконалювати творчі здібності учнів;

розвивати уміння складати розповідь, підбирати текст до малюнка; виховувати екологічну свідомість дитини.

Обладнання: портрет А. Качана, виставка його книг, картки з словами.

                               Хід уроку

            І. Організація класу

Стежечка-мережечка привела всіх в клас.

Стежечка-мережечка тішила всіх нас,

Дарувала красу і цвіт

Й запросила у казковий світ.

Іди по цій стежині, дитино,

Даруй любов і тепло

І пам’ятай: ти — людина.

Вчись, думай, твори добро!

           ІІ. розмовна хвилинка

1. Учитель промовляє перший рядок вірша. Школярі якомога швидше повторюють його. Аналогічна робота проводиться з усіма рядками, поки учні

не промовлять увесь вірш.

Я на траві люблю лежати,

Дивитись в небо і співати.

Навколо мене стільки дива!

І я у світі цім щаслива.

2. Прослухайте прислів’я, згадайте кінцівку.

Скільки світа — ... (стільки дива).

3. читання анаграм.

луняба   (яблуня)

мази      (зима)

ракса     (краса)

ямзел    (земля)

4. Відгадайте загадку.

На «я» починається,

На «я» кінчається,

В саду росте,

На ній плоди є. (Яблуня)

— Де росте це дерево?

— Які дари приносить воно нам?

— Про кого ще дбає деревце?

— Саме про це деревце й пише славний український поет Анатолій

Качан.

                ІІІ. Відомості про поета

— Народився Анатолій Качан 16 січня 1942 року в селі Гуріївці, що лежить у пониззі річки Бугу на Миколаївщині.

З повноводним Бугом і розлотим степом, що дивував хлопчика літньої

пори стриманими барвами польових квітів, видзвонював різноголоссям коників і цикад, пов’язані перші враження дитинства майбутнього поета.

По закінченні школи Анатолій Качан працював радіомонтером, згодом

вступив на філологічний факультет Одеського університету, який закінчив

у 1965 р. Друкувати свої твори почав у студентські роки.

З 1969 року Анатолій Качан виступає з віршем на сторінках республіканської преси як дитячий поет.

             IV. Опрацювання статті «Анатолій Качан»

— Де народився поет?

— У якому місті доводилося працювати поету?

— Що відображає поет у своїх віршах?

— Зараз ми маємо з вами нагоду прочитати його вірші й переконатись,

що творчість поета — це краса, це велич.

         V. Опрацювання вірша А. Качана «Обтрусили яблука»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Яка пора року описана у вірші?

2. Самостійне читання.

3. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— чому всі задивляються на яблучко?

— І за чим шкодували?

— Хто знає про те, для чого залишили яблуко?

— чим буде втішати зима?

4. Вправи на розвиток читацьких навичок.

1) читання колонок слів повільно, а потом — швидко.

У саду                                          благодать

на виду                                       не дістать

хмар                                            обтрусили

яр                                                 залишили

2) читання «ланцюжком».

5. Розвиток зв’язного мовлення.

— Яку історію про яблуко могли б розповісти ви?

6. читання скоромовки (повільно, нормально й швидко)

            VI. Опрацювання вірша А. Качана «Ластівка»

1. Відгадування загадки.

Швидко скрізь цей птах літав,

Безліч мушок поїдав.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

2. Словникова робота.

-- читання колонок слів.

Носяться                           вирію

Щодня                               ігрища

Доганя                               минеться

Вишні                                 погожі

3. Самостійне читання вірша.

— За ким спостерігали діти?

— чи доводилося вам спостерігати за птахами?

4. Повторне читання вірша вголос.

— Де носилися щодня птахи?

— У кого вони навчилися веселих ігор?

— чому діти вітаються й закликають птахів купатися в синій височині?

— Що крикнуть діти ластівкам?

5. Виразне читання вірша

                VII. Підсумок уроку

-- З творчістю якого автора ми ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

-- Чи сподобалися вам його вірші? Чим саме?

                  VIII. Повідомлення домашнього завдання

С. 58 – 59. читати виразно.

docx
Додано
24 червня 2020
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку