Тема. Незмінювані іменники

Про матеріал
Пояснити, які саме іменники є незмінюваними, навчати учнів визначати їх рід, вживати у зв’язному мовленні; розвивати вміння вживати незмінювані іменники у зв’язному мовленні, творче мислення; виховувати пошану до рідного слова, до рідної землі, бажання стати ерудованою людиною.
Перегляд файлу

Тема. Незмінювані іменники

Мета. Пояснити, які саме іменники є незмінюваними, навчати учнів            

           визначати їх рід, вживати у зв’язному мовленні; розвивати вміння

           вживати незмінювані іменники у зв’язному мовленні, творче

           мислення; виховувати пошану до рідного слова, до рідної землі,

           бажання стати ерудованою людиною.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-подорож до столиці України

 

                                      Перебіг уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотиваційний етап

 

        З’ясування емоційної готовності учнів.

         Діти, сьогодні ми не тільки опрацюємо нову тему, але й здійснимо уявну подорож до Києва. Тож зафіксуймо кольором  свій настрій на початку уроку. (Коментарі учнів). Нехай ваш гарний настрій буде запорукою успіху на сьогоднішньому уроці і допоможе досягти нових вершин у пізнанні мовної теми.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Прийом «Мозкова атака».

 

  • Що таке іменник? Які його граматичні ознаки?
  • Які іменники належать до власних назв?
  • До якої відміни належать іменники граблі, вила?

 

  1. Записати речення. Виписати 5 іменників, визначити рід, відміну, групу, відмінок, число. Пояснити написання іменників власних назв.

 

       Київ – це місто над Дніпром. Немає, певно, більш величної та могутньої ріки.  Саме з Дніпра відкриваються неповторні панорами на місто, з його кремезними кручами та позолоченими церквами. Їх у Києві дуже багато. Києво-Печерська Лавра, Володимирський собор, Софія Київська, Андріївська церква. До речі, остання красується на схилах старовинної частини Києва – Андріївському узвозі. Також місто славиться зеленими парками, музеями, затишними кав’ярнями.

 

  1. Бесіда.

 

  • Як називається столиця України?
  • Хто з вас був у Києві?
  • Уявіть, що ми сьогодні завітали у Київ.

 

ІV. Оголошення теми уроку

 

Вчитель.

Серед різних видів транспорту вагоме місце займає метрополітен, (скорочено: метро). Київський метрополітен почав діяти з 1960 року.

 

  1. Прочитати текст. Замість крапок вставити іменник метро.

 

      Київ радісно шумів над шахтами    . Нашим    неможливо не милуватися. До Хрещатика ми дісталися … .Вийшовши з  … , попрямували ошатною вулицею. Довго згадують гості столиці зручне …  .

  • Що ви можете сказати про написання іменника метро? Чи відмінюється він?
  1. Пояснення вчителя про незмінювані іменники.
  2. Робота з підручником. С.110.

 

V. Виконання системи практичних завдань на застосування й закріплення знань, формування вмінь і навичок.

 

Вчитель.

    Приїхавши на екскурсію у місто, напевне кожен із вас захоче відвідати зоопарк. Київський зоологічний парк — це природоохоронна, науково-дослідна та культурно-освітня установа, що є штучно створеним об'єктом природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. За свою вікову історію зоопарк пройшов довгий шлях від громадського звіринцю до одного з найбільших за територією зоологічних парків Європи, займає площу близько 34,22 га. Вхід прикрашено скульптурами могутніх левів і зубра. У зоопарку можна побачити і маленького колібрі, і смішного кенгуру, і волохатого шимпанзе. А екскурсоводом у нас буде Марія Петренко.

 

1.Провідміняти словосполучення:

 

Олена Петренко, волохатий шимпанзе.

 

Висновок: - незмінюваними є іменники іншомовного походження із

                     кінцевим голосним;

                   -жіночі прізвища на приголосний та о;

                     - деякі абревіатури.

 

2.Замінити словосполучення незмінюваним іменником.

 

Автомобільна дорога – (шосе)

Стоянка паровозів – (депо)

Поїздка за кордон – (турне)

Теплий шарф – (кашне)

Маленький гаманець – (портмане)

Швейна майстерня – (ательє)

 

Вчитель.

      Гуляючи вулицями Києва, відвідуючи історичні та культурні пам’ятки, ми захотіли відпочити і зайшли в кафе.

 

3.Складання асоціативного куща.

Зверніться до офіціанта, попросіть меню, щоб замовити страви. До кожної з вибраних страв доберіть прикметники.

 

Какао                 Ситро             Меню                Желе                      Пюре             

(гаряче)            (газоване)        (смачне)          (вишневе)            (картопляне)

 

 

Тірамісу                                        К А Ф Е                                              Олів’є

(солодке)                                                                                               (насичене)

 

                                                

Ескімо                    Рагу                   Філе            Безе                 Фрі  

(холодне)       (овочеве)        (рибне)            (біле)          (тепле)

 

 

  1. Фізхвилинка «Активний відпочинок»

 

Ми в кафе відпочивали,

Смачні страви куштували.

Подивіться вправо, вліво,

Тут і там – знання на диво!

Треба їх усі придбати,

Щоб розумними зростати.

 

 

  1. Зупинка «Творча»

Записати іменники-відповіді на запитання, додавши до кожного означення. Визначити рід іменників. Для довідок скористатись матеріалом, поданим у підручнику на с.111. За допомогою словника з’ясувати походження незрозумілих слів.

 

  1. Яке місто є столицею Грузії? 
  2. Автомобіль для виїзду за плату?
  3. Окуляри без оправи?
  4. Перелік страв?
  5. Кольорові нитки для вишивання?
  6. Найменша пташка?
  7. Національне японське жіноче й чоловіче вбрання.
  8. Столиця Японії.
  9. Автор роману про Робінзона Крузо.
  10. Гірський масив.

 

Слова для довідок: Дефо, Кіліманджаро, Токіо, колібрі, Тбілісі, пенсне, кімоно, таксі, меню, муліне.

 

  1. Конкурс «Дегустація»

Розподілити іменники за родами.

 

Колібрі, леді, салямі, ситро, желе, філе, місіс, євро, авокадо, поні, суфле, івасі, таксі, фойє.

 

VІ. Підсумок

  1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

 

  • Я швидко засвоїв (-ла) тему.
  • Я був (-ла) активний (-на) на уроці.
  • Я з цікавістю виконав (-ла) усі завдання.
  • Я встигав (-ла) разом з однокласниками.
  • Я відповідав (-ла) переконливо та логічно.
  • Я вдало узагальнював (-ла) навчальний матеріал і відповіді інших.

 

  1. «Кошик знань»

 

  • Ідучи з уроку, я беру з собою …( знання про …, вміння…).
  • Мені найбільше сподобалось…
  • На уроці знадобилися такі вміння…

 

VІІ. Опрацювати §34. Виконати вправу 286. Високий рівень – написати твір-мініатюру про тварин, використовуючи незмінювані іменники.

 

 

 

  

 

docx
Додано
12 січня 2021
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку