Тема Обчислення площі прямокутника. Одиниці вимірювання площі.
Мета пояснити учням потребу в застосуванні різних одиниць вимірювання площі; вправляти в розв’язуванні задач пов’язаних із поняттям «площа», закріпити вміння розв’язувати задачі з величинами; розвивати інтерес до математики; виховувати вміння доводити свою думку.
Обладнання: карта подорожі в міжпланетному просторі, макет ракети, зображення планет, сигнальні картки для виконання диференційованих завдань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ми раді вам, добрі люди
І вітаємо щиро вас,
Та запрошуємо ласкаво
На урок в четвертий клас
- Діти, математика – наука точна і серйозна. Сьогодні ми будемо:
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатися – доказово!
Для всіх – обов’язково!
Метод «Рефлексія»
Позначте свій ранковий настрій за табличками, які лежать у вас на парті і побажайте один одному вдачі на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевірка домашнього завдання
1.Який вираз ви склали до №480 (500-а-в(кг) – борошна залищилося)
2. Давайте звіримо відповіді в рівняннях №481(52120,70732,216288,48008)
В кінці уроку черговий збере зошити
3. - Що ми робимо на уроках математики?( метод «Мозковий штурм»)
МАТЕМАТИКА - креслимо, лічимо, міркуємо, розв’язуємо, порівнюємо, граємо, відповідаємо, складаємо задачі.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прочитайте тему уроку. Подумайте і скажіть, якою буде мета нашого уроку?
- Чому саме цей матеріал необхідно вивчати?
- В чому полягає важливість цього матеріалу для вас особисто?
- Який результат ви б хотіли отримати в кінці уроку?
Зацікавлюючий момент
- Чи любите ви подорожувати?
- Чи згодні ви здійснити заочну мандрівку на уроці математики? Тоді послухайте, на чому ми з вами подорожуватимемо.
Загадка
Загадковий сяє Марс
Може, хтось живе там?
Понесе у космос нас,
Мов стріла, …..(Ракета)
ІІІ. Хвилинка каліграфії
- А щоб нам вирушити в подорож, потрібно придбати білети для польоту. Номери білетів ми запишемо на хвилинці каліграфії. (Хвилинку каліграфії проводить дитина, яка готувала це завдання)
23879 34500 100000 41098 90871 7000
Завдання до хвилинки каліграфії:
- назвати сусідів чисел;
- назвати найбільше число
- назвати найменше число
- назвати числа в порядку зростання
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Ми знаходимось на планеті Обчислень.
І на цій планеті теж готуються до Нового року. І ми з вами проведемо гру «Хто швидше прикрасить ялинку?»
1.Усні обчислення
х * 6 = 480 х: 5 = 200 х- 120 = 180 200 : х = 2
100: х = 2 х – 190 =110 х : 2 =600 х* 7 = 420
300 : х =3 8 * х = 720
2. Робота з таблицею
Довжина |
Ширина |
Периметр |
12 см |
8 см |
? |
15 см |
На 3 см більше |
? |
14 см |
У 2 рази менше |
? |
35 см |
1\5 від довжини |
? |
3. Практична робота «Оціни свого сусіда»
Побудувати прямокутник зі сторонами 4см і 2см, обчислити його периметр і площу.
Продовжуємо нашу подорож і летимо на планету Площі. Будемо закріплювати навички обчислення площі; вправляти вміння у розв’язуванні задач пов’язаних із поняттям «площа»
VІ. Робота над темою уроку.
1.Опитування
- Які є сторони прямокутника?
- Як знайти периметр, площу? В чому вона вимірюється?
2.Розв’язування задач про площу. Робота за малюнками. За даними малюнків знайти площу і периметр кожного прямокутника (малюнки на дошці)
VІІ. Фізкультхвилинка
Раз –всі встали,
Два – підняли руки вгору, похитали
Три – прогнулись, на чотири-
Всім ласкаво усміхнулись.
П’ять – притупнули ногою.
Шість – тепер іще другою
Сім – за спинку руки склали
Нахилились – знову встали,
Вісім раз отак зроби,
На дев»ятий – рівний ти
Ну, а десять – вже сідайте,
Підрахунки починайте.
VІІ. Розвиток математичних знань
А зараз ми з вами завітаємо на планету «Задач»
1. Відкриємо свої підручники на ст..76 №483
Учні з високим рівнем знань розв’язують самостійно, решта – під керівництвом учителя.
2.Вимірювання у задачі №484 виконати колективно, а площу кожного прямокутника учні знаходять самостійно
1. 4х4 =16(см2); 2. 4х3 =12(см2); 3. 4х1=4 (см2)
3.Задача №485
Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює таблицю
|
К-ть булочок,яку можна з’їсти за 1день |
Кількість днів |
Загальна кількість булочок |
Карлсон |
|
10 |
90 |
Фрекен Бок |
|
15 |
90 |
Разом |
|
? |
90 |
- Подивіться на перший рядок таблиці і скажіть, про що ми можемо дізнатися?( Скільки булочок з’їдає Карлсон за один день). Записуємо у квадратик- відповідне місце таблиці. А що можемо дізнатися з другого рядка таблиці?(Скільки булочок може з’їсти Фрекен Бок за один день). Подивітьс я на третій рядок і скажіть, що нам ще треба знати, щоб відповісти на запитання задачі? (Скільки булочок вони з’їдять разом за один день). Якою дією про це можна дізнатися? Вписуємо в пустий квадрат.
Вираз: 90: (90:10+90:15)=6(днів).
4.Задача№486
48:(180:60)=16(км/год)
5.Обчислення значень виразів на сумісні дії (№488)
Хлопчики – перший стовпчик
Дівчатка – другий стовпчик
(Відповідь: 7368,513712,178,70.)
Добре попрацювали. Жителі планети Задач вами задоволені і оцінюють вас так.
6.Планета «Геометрична»
Робота в групах
Розподіли фігури у дві групи – прямокутники і непрямокутники
ІХ. Домашнє завдання. Оцінювання школярів.
- А тепер ми з вами летимо ось куди.
Океани й континенти,
Гори,ліс, міста й поля-
Діти, наша це планета.
Називається …Земля.
- Так ми з вами повернулися на нашу планету,яка називається Земля. Вдома ви виконаєте завдання №489,№490.
А зараз ми підрахуємо свої «картки-бали» і оцінимо свої знання.
Х. Підсумок уроку
Метод «Незавершене речення» Закінчіть речення: «Я сьогодні на уроці зрозумів…»
- Що на уроці нам потрібно було навчитися?
- Чи навчилися ми визначати площу?
- Що було для вас найважчим на уроці? Найлегшим? Найцікавішим?
- Дякую всім за співпрацю. Молодці!