Тема Обчислення площі прямокутника. Одиниці вимірювання площі.

Про матеріал
Урок математики у 4 класі. Обчислення площі прямокутника. Одиниці вимірювання площі.
Перегляд файлу

 

Тема       Обчислення площі прямокутника. Одиниці вимірювання площі.

Мета       пояснити учням потребу в застосуванні різних одиниць вимірювання площі; вправляти в розв’язуванні задач пов’язаних із поняттям «площа», закріпити вміння розв’язувати задачі з величинами; розвивати інтерес до математики; виховувати вміння доводити свою думку.

Обладнання: карта подорожі в міжпланетному просторі, макет ракети, зображення планет, сигнальні картки для виконання диференційованих завдань.

 

                                                         Хід  уроку

І. Організаційний момент

       Ми раді вам, добрі люди

       І вітаємо щиро вас,

       Та запрошуємо ласкаво

       На урок в четвертий клас

- Діти, математика – наука точна і серйозна.  Сьогодні ми будемо:

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обовязково!

Метод «Рефлексія»

Позначте свій ранковий настрій за табличками, які лежать у вас на парті і побажайте один одному вдачі на уроці.

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація  опорних знань.

  Перевірка  домашнього завдання 

1.Який вираз ви склали до №480 (500-а-в(кг) – борошна залищилося)

2. Давайте звіримо відповіді  в рівняннях №481(52120,70732,216288,48008)

В кінці уроку черговий збере зошити

3. - Що  ми  робимо на  уроках математики?( метод «Мозковий штурм»)

МАТЕМАТИКА  - креслимо, лічимо, міркуємо, розв’язуємо, порівнюємо, граємо, відповідаємо,  складаємо задачі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прочитайте тему уроку. Подумайте і скажіть, якою буде мета нашого уроку?

- Чому саме цей матеріал необхідно вивчати?

- В чому полягає важливість цього матеріалу для вас особисто?

- Який результат ви б хотіли отримати в кінці уроку?

     Зацікавлюючий момент

- Чи любите ви подорожувати?

- Чи згодні ви здійснити заочну мандрівку на уроці математики?    Тоді послухайте, на чому ми з вами подорожуватимемо.

Загадка

Загадковий сяє  Марс

Може, хтось живе там?

Понесе у космос нас,

Мов стріла, …..(Ракета)

ІІІ. Хвилинка каліграфії

- А щоб нам вирушити в подорож, потрібно придбати білети для польоту. Номери білетів ми запишемо на хвилинці каліграфії. (Хвилинку каліграфії проводить дитина, яка готувала це завдання)

        23879   34500  100000   41098   90871   7000

Завдання до хвилинки каліграфії:

- назвати сусідів чисел;

- назвати найбільше число

- назвати найменше число

- назвати числа в порядку зростання

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

Ми знаходимось на планеті Обчислень.

І на цій  планеті теж готуються до Нового року. І ми з вами проведемо гру  «Хто швидше прикрасить ялинку?»

1.Усні обчислення

х * 6 = 480                х: 5 = 200           х- 120 = 180                  200 : х = 2

100: х = 2                 х – 190 =110       х : 2 =600                       х* 7 = 420

300 : х =3                 8 * х = 720

2. Робота з таблицею

      Довжина

        Ширина

       Периметр

           12 см

       8 см

        ?

           15 см

     На 3 см більше

        ?

           14 см 

    У  2 рази  менше

        ?

           35 см

  1\5 від довжини

         ?

 

3. Практична робота «Оціни свого сусіда»

Побудувати прямокутник зі сторонами 4см і 2см, обчислити його периметр і площу.

  1.                     Повідомлення  теми уроку та очікуваних результатів.

Продовжуємо  нашу подорож  і летимо на планету Площі. Будемо закріплювати навички обчислення площі; вправляти вміння у розвязуванні задач повязаних із поняттям «площа»

 VІ.  Робота над темою уроку.

1.Опитування

- Які є сторони прямокутника?

- Як знайти периметр, площу? В чому вона вимірюється?

2.Розвязування задач про площу. Робота за малюнками. За даними малюнків  знайти площу і периметр кожного  прямокутника (малюнки на дошці)

VІІ. Фізкультхвилинка

Раз –всі встали,

Два – підняли руки вгору, похитали

Три – прогнулись, на чотири-

Всім ласкаво усміхнулись.

Пять – притупнули ногою.

Шість – тепер іще другою

Сім – за спинку руки склали

Нахилились – знову встали,

Вісім раз отак зроби,

На дев»ятий – рівний ти

Ну, а десять – вже сідайте,

Підрахунки починайте.

VІІ.  Розвиток математичних знань

А зараз ми з вами завітаємо на планету  «Задач»

1.  Відкриємо свої підручники на ст..76 №483

Учні з високим рівнем знань розв’язують самостійно, решта – під керівництвом учителя.

2.Вимірювання у задачі  №484 виконати колективно, а площу кожного прямокутника учні знаходять самостійно

1.  4х4 =16(см2);            2.  4х3 =12(см2);               3.   4х1=4 (см2)

3.Задача №485

Під час повторення змісту задачі  вчитель заповнює таблицю

 

К-ть булочок,яку можна зїсти за 1день

 Кількість днів

Загальна кількість булочок

    Карлсон

 

       10

     90

    Фрекен Бок

 

       15

     90

    Разом

 

        ?

    90

 

- Подивіться на перший рядок таблиці і скажіть, про що ми можемо дізнатися?( Скільки булочок зїдає Карлсон за один день). Записуємо у квадратик- відповідне місце таблиці. А що можемо дізнатися з другого рядка таблиці?(Скільки булочок може зїсти Фрекен Бок за один день). Подивітьс я на третій рядок і скажіть, що нам ще треба  знати, щоб відповісти на запитання задачі? (Скільки булочок вони зїдять разом за один день). Якою дією про це можна дізнатися? Вписуємо в пустий квадрат.

Вираз: 90: (90:10+90:15)=6(днів).

4.Задача№486

48:(180:60)=16(км/год)

5.Обчислення значень виразів на сумісні дії (№488)

Хлопчики – перший стовпчик

Дівчатка – другий стовпчик

(Відповідь:   7368,513712,178,70.)

Добре попрацювали. Жителі планети Задач вами задоволені і оцінюють вас  так.

6.Планета «Геометрична»

Робота в групах

Розподіли  фігури у дві групи – прямокутники і непрямокутники

ІХ. Домашнє завдання. Оцінювання школярів.

 - А тепер ми з вами летимо ось куди.

Океани й континенти,

Гори,ліс, міста й поля-

Діти, наша це планета.

Називається …Земля.

- Так ми з вами повернулися на нашу планету,яка називається  Земля.  Вдома ви виконаєте завдання №489,№490.

А зараз ми підрахуємо свої  «картки-бали» і оцінимо свої знання.

Х. Підсумок уроку

Метод «Незавершене речення» Закінчіть речення: «Я сьогодні на уроці зрозумів…»

- Що на уроці нам потрібно  було навчитися?

- Чи навчилися ми визначати площу?

- Що було для вас найважчим на уроці? Найлегшим? Найцікавішим?

- Дякую всім за співпрацю. Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку