Тема. «Осінь. Рослини восени. Охорона здоров’я восени..»

Про матеріал

Тема. Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени..

Мета. Виявити зміни, що сталися у неживій природі (висота сонця на небі, температура повітря, вітер, стан неба, опади), в житті рослин (забарвлення листя, листопад, зміни в трав'янистому покриві). Встановити причини, що зумовлюють ці зміни. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати. Ознайомити дітей з охороною здоров'я восени. Виховувати дбайливе ставлення до рослини, до свого здоров'я.

Обладнання. Мультимедійна дошка.

Перегляд файлу

Тема. Осінь. Рослини восени. Охорона здоровя восени..

Мета. Виявити зміни, що сталися у неживій природі (висота сонця на небі, температура повітря, вітер, стан неба, опади), в житті рослин (забарвлення листя, листопад, зміни в трав'янистому покриві). Встановити причини, що зумовлюють ці зміни. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати. Ознайомити дітей з охороною здоров’я восени. Виховувати дбайливе ставлення до рослини, до свого здоровя.

Обладнання. Мультимедійна дошка.

Хід уроку

І.Організація класу

 

 

            Девіз

Не просто слухати,

                  а чути,

Не просто дивитись,

                 а бачити,

Не просто відповідати ,

                 а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

 

 

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Учитель. - Діти, послухайте загадку:

Скільки місяців у році?

Хто це знає – говори!

Котрий з них найвеселіший

Для малої дітвори?

 

У якому -  лижі, санки,

Сніговик, забава, сміх?

У якому завірюха

І мороз щипає всіх?

 

 

     У якому тепле сонце

Розтопило весь сніжок?

У якому перші квіти

Кличуть діток у садок?

 

 

   У якому вишні спілі

Червоніють на гілках?

У якому стиглі груші,

Повно яблук у садках?

 

     У якому дощик сіє,

Жовкне листя і летить?

У якому «Нова радість»

В кожнім домі гомонить?

 

  • Про що ця загадка? (Про місяці, пори року).
  • Яка зараз пора року? (Осінь).

Учитель. Діти, а чого ви чекаєте від уроку? (Відповіді дітей)

  • Сьогодні ми вирушаємо у подорож до господині Осені. Але щоб дізнатися маршрут нашої подорожі, ми повинні виконати завдання і скласти карту цієї подорожі.
  • Обєднайтеся у групи. Кожна група повинна виконати своє завдання і зєднати чотири частини карти. (На зворотній боці написані завдання, які треба виконати групам).

 Групова робота

1-ша група. Скласти прислівя з поданих частин.

2-га група. Пронумерувати осінні місяці.

3-тя група. Знайти 10 розбіжностей.

4-та група. Прочитати ребуси.

 

  • Молодці! Карта подорожі складена. І ми можемо вирушати.

 

ІІІ. Визначення теми та завдань уроку.

- Визначимо зупинки, які доведеться зробити під час нашої  подорожі.

(Робота з картою).

  • На цьому уроці ми повторимо ознаки осені, дізнаємося багато цікавого про цю пору року, побачимо її красу, чарівність, будемо слухати музику осені.

(Перегляд картин про осінь під музику Чайковського «Пісня осені»)

 

  • У різні пори року прекрасна наша земля. Щоб вона була ще красивішою, потрібно, щоб кожна людина дотримувалась правил поведінки в природі.

Гра «Юні екологи»

  • Які це правила? (Діти називають правила поводження у природі.)
  • Не забувайте їх ніколи.

ІV. Основна частина уроку. Подорож країною «Осінь».

Перша зупинка – «Зміни у неживій природі».

  • Ми завітали у гості до мудрої Сови. Вона нам приготувала осінні листочки, але не звичайні, а із запитаннями. Треба швидко і правильно відповідати на них.

«Мозковий штурм»

-Чи високо піднімається Сонце восени над землею?

- Якого кольору небо, хмари?

- Які вітри дмуть восени?

- Як змінилась тривалість дня?

- По чому у неживій природі видно зміни?

- В яку пору року відбуваються названі зміни?

 

Друга зупинка – «Зміни у живій природі».

  • Чи існує у природі зв'язок між різними її частинами?
  • Щоб дати на нього відповідь, проведемо гру «Чарівний клубочок». Учасники: сонце, повітря, білочка, ліщина, комаха, жабка, лелека, людина.

Відповіді учнів.

Сонце.  Я нагріваю повітря. (Тримає кінець ниточки, а клубок дає повітрю і как далі.)

Повітря.  Мною дихає білочка.

Білочка.  Я люблю їсти горішки ліщини.

Ліщина.  На мені живуть комахи.

Комаха.  Нас їдять жабки.

Жабка.  Нас поїдають лелеки.

Лелека. Ми приносимо користь людям.

Людина.  Нам потрібне сонце.

(Усі учасники повязані між собою ниточкою.)

  -   Який висновок  можемо зробити? (У природі все взаємоповязане.)

  • А що ж станеться, коли один із ланцюжків зміниться? (Зміни відбудуться і в інших частинах природи.)
  • Я пропоную зазирнути у «віконечко» природи і подивитися, чи відбулися там зміни восени? Говорити ми будемо від імені самої природи. Кожна група отримує своє завдання.

1-ша група – від імені пташок.

Багато птахів відлетіло у теплі краї, бо вони не можуть знайти  їжу у нашому краї. Це лелеки, зозулі, соловї, чаплі… Не відлітають на зиму дятли, сороки, синиці… Вони знаходять взимку для себе корм.

2-га група – від імені звірів.

По-різному зустрічають осінь звірі. Коли восени холодніше і нічого їсти, деякі звірі впадають у сплячку. Це ведмеді, їжаки, борсуки. Білочки, миші заготовлюють собі багато їжі на зиму. У багатьох звірів  відростає густа шерсть.

3-тя група – від імені рослин.

Рослини восени не ростуть, вони перебувають у стані спокою. Більшість дерев і кущів без листя. Лише на ялинках і соснах залишилися листочки – хвоїнки. Вони опадають поступово, не всі одразу. Тому ці рослини завжди зелені.

4-та група – від імені людей.

Люди збирають щедрий врожай. Перерорюють поля, сіють озиму. Готуються до зими.

 

 

ПТАХИ

ЗВІРІ

РОСЛИНИ

ЛЮДИНА

 

Відлітають        у теплі краї                  

 

Впадають у сплячку

 

Заготовлюють  їжу на зиму

                                                 Відростає                                            густа шерсть                        

 

 

Не ростуть 

 

Опадає листя крім ялинок і сосен   

 

 

Збирають врожай

 

 

Третя зупинка – «Врожайна»

 

  • Нам Осінь приготувала подарунок. Це кошик з овочами.  А от які саме овочі вона нам  туди поклала, ми дізнаємося якщо відгадаємо загадки.

 

untitled.bmpХто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)

 

Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте.
(Цибуля)

 

Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп'ята:
— Ну й розсипчаста, смачна!
(Картопля)

 

 

 

Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає.
(Соняшник)

 

Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі.
(Помідор)

 

 

Хвилинка відпочинку

  • Діти, Гарбуз, господар городу, запрошує нас на веселий відпочинок.

( Під музику «Ходить гарбуз по городу», діти виконують фізичні вправи)

Четверта зупинка – «Печера грипу».

  • На шляху до дому у нас є перепона – печера з жахливими істотами. Хто ці жахливі істоти? (Віруси грипу)

 

-   А що вони роблять взимку? (Віруси є збудниками грипу. Це інфекційна хвороба, що передається з краплинами слини під час кашлю, розмови, чхання.)

  • Спробуємо знищити грип!
  • А як же знищити цей вірус? (Взимку потрібно їсти часник, лимони, цибулю, мед, малинове варення, пити калиновий чай, загартовуватися.)

 

V. Рефлексія.

- Підійшов до кінця урок і скінчилася наша мандрівка. Підведемо підсумок нашої екскурсії.

- Чи всі завдання уроку ми виконали? 

- На якій зупинці було найцікавіше?

- Чи задоволені ви сьогоднішнім уроком? Чи здійснилися ваші очікування?

- Чи дізналися ви чогось нового, чи поповнили свій багаж знань?

- Яке почуття у вас викликав цей урок?

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку