​Тема. „Осінній день у лісі” Твір на основі власних спостережень.

Про матеріал

Мета: закріпити знання учнів про текст, його будову, вміння добирати синоніми, вчити складати план та писати за планом зв'язний текст; розвивати мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати почуття прекрасного, любов і бережне ставлення до навколишнього.

Перегляд файлу

Тема. „Осінній день у лісі” Твір на основі власних спостережень.

Мета: закріпити знання учнів про текст, його будову, вміння добирати синоніми, вчити складати план та писати за планом зв’язний текст; розвивати мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати почуття прекрасного, любов і бережне ставлення до навколишнього.

Обладнання: картина „Золота осінь”, запис „Пори року” П.І. Чайковського, таблиця опорних слів.

     Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Повторення вивченого про текст
  • Що таке текст?
  • Які ознаки тексту ви знаєте?
  • Прослухайте уривок і скажіть чи можна назвати його текстом?

Прийшов хлопчик зі школи. Розквітли весняні квіти. Почався теплий дощик. Стелить червоний килим.

  • Доведіть свою думку.
  • З яких частин складається текст?

Висновок: Текст – це зв’язна розповідь в якій про когось, або про щось повідомляється, розповідається. До тексту можна підібрати заголовок.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадки.

   Мандрує вона гаєм,

   Дарунки роздає.

   Ось жовтий лист спадає,

   І холодніш стає. /осінь/

 - Яка пора року захована в загадці?

 - Пригадайте нашу екскурсію до осіннього лісу, що найбільше сподобалося?

 - Сьогодні на уроці ми будемо складати твір за власними спостереженнями. Будемо вчитися складати план до твору.

2. Бесіда за картиною.

 - Яку пору року зображено?

 - Який період осені зображено?

 - Які кольори переважають на картині?

 - Яке небо? Дерева? Кущі? Трави?

 - А з чого видно, що це осінь, а не інша пора року?

3. Слухання музики П.І. Чайковського „Пори року”

 - Послухайте музичну композицію, пригадайте екскурсію. Поєднайте свої спогади з мелодією.

 - Який настрій викликає у вас ця мелодія?

 - Чи подобається вона вам? Чому?

IV. Робота над оповіданням. „Осінній день” І Нечуй-Левицький

  1. Слухання оповідання.
  • Які ознаки осені описані в оповіданні?
  • Доберіть синоніми до слів?

День погожий, сонце пригрівало, вітер ледве повівав.

  • Який день осені описано у творі?
  1. Словникова робота.
  • Поясніть значення слів: гай – ліс, багряний – пурпуровий, густо-червоний
  1. Дібрати до дієслів іменники і прикметники.
  • Торкнулася (золота осінь)
  • Співають (журні пісні)
  • Стелить (осінній ліс)
  • Жовтіють (білокорі берези
  • Віє (лагідний вітерець)
  1. Підібрати порівняння до поданих слів.

Віти беріз, мов /золоті стрічки/

Осінь, як /добра чарівниця/

Листочок клена, наче /гаряча, червона зірочка/

Листя беріз, мов /золоті монети/

Горобина палає мов (вогонь)

VI. Робота над написанням твору.

  1. Складання плану розповіді

    План

  1. Осінній день. Погода.
  2. Рослини лісу восени.
  3. Зустріч із пташками.
  4. Мої відчуття.
  1. Складання усної розповіді під музику.

(2-3 учні)

3. Самостійне написання твору.

4. Взаємоперевірка.

5. Читання і аналіз творів.

VII. Підсумок уроку

  • Про яку пору року ми говорили на уроці?
  • Що називається текстом?
  • З яких частин складається текст?
  • Чи знадобляться нам знання про текст в подальшому?

VIII. Фізкультхвилинка

   Вітер дує нам в лице.

   Похилилось деревце.

   Вітерець все тихше, тихше.

   Деревце все вище, вище.

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
4574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку