Мета: закріпити знання учнів про текст, його будову, вміння добирати синоніми, вчити складати план та писати за планом зв'язний текст; розвивати мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати почуття прекрасного, любов і бережне ставлення до навколишнього.
Тема. „Осінній день у лісі” Твір на основі власних спостережень.
Мета: закріпити знання учнів про текст, його будову, вміння добирати синоніми, вчити складати план та писати за планом зв’язний текст; розвивати мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати почуття прекрасного, любов і бережне ставлення до навколишнього.
Обладнання: картина „Золота осінь”, запис „Пори року” П.І. Чайковського, таблиця опорних слів.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Прийшов хлопчик зі школи. Розквітли весняні квіти. Почався теплий дощик. Стелить червоний килим.
Висновок: Текст – це зв’язна розповідь в якій про когось, або про щось повідомляється, розповідається. До тексту можна підібрати заголовок.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Мандрує вона гаєм,
Дарунки роздає.
Ось жовтий лист спадає,
І холодніш стає. /осінь/
- Яка пора року захована в загадці?
- Пригадайте нашу екскурсію до осіннього лісу, що найбільше сподобалося?
- Сьогодні на уроці ми будемо складати твір за власними спостереженнями. Будемо вчитися складати план до твору.
2. Бесіда за картиною.
- Яку пору року зображено?
- Який період осені зображено?
- Які кольори переважають на картині?
- Яке небо? Дерева? Кущі? Трави?
- А з чого видно, що це осінь, а не інша пора року?
3. Слухання музики П.І. Чайковського „Пори року”
- Послухайте музичну композицію, пригадайте екскурсію. Поєднайте свої спогади з мелодією.
- Який настрій викликає у вас ця мелодія?
- Чи подобається вона вам? Чому?
IV. Робота над оповіданням. „Осінній день” І Нечуй-Левицький
День погожий, сонце пригрівало, вітер ледве повівав.
Віти беріз, мов /золоті стрічки/
Осінь, як /добра чарівниця/
Листочок клена, наче /гаряча, червона зірочка/
Листя беріз, мов /золоті монети/
Горобина палає мов (вогонь)
VI. Робота над написанням твору.
План
(2-3 учні)
3. Самостійне написання твору.
4. Взаємоперевірка.
5. Читання і аналіз творів.
VII. Підсумок уроку
VIII. Фізкультхвилинка
Вітер дує нам в лице.
Похилилось деревце.
Вітерець все тихше, тихше.
Деревце все вище, вище.