Мета: закріпити знання учнів про текст; вчити визначати тему, мету тексту, добирати слова на задану тему; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів.
Тема. Ластівки. Складання опису за малюнком.
Мета: закріпити знання учнів про текст; вчити визначати тему, мету тексту, добирати слова на задану тему; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів.
Обладнання: малюнок із зображенням ластівки
Хід уроку
І Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань учні.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Робота з мовним матеріалом.
Які пташки прилітають до нас весною з теплих країв?
А які з названих птахів селяться біля людських домівок?
1. Загадка
Привітала нас піснями із весною і живе під стріхою одною
2. Розгляд ілюстрації ластівки.
3. Легенда про ластівку.
Колись давно на землі існував райський сад. І в ньому було безліч всіляких звірів та птахів. Але в цьому саду не дозволялося нікому полювати окрім
улюбленого богами мисливця.
Сталося так що випав на людську долю тяжкий рік голодно було людям і ось мисливець вирішив піти вполювати в райський сад вепра і врятувати селище від голоду. У мисливця була дружина. Дуже вона просила його взяти з собою на полювання, але до саду не дозволялося заходити жінкам. Мисливець відмовив їй. Тоді жінка переодяглася і вирушила таємно за чоловіком.
Знайшовши в саду дикого вепра мисливець роздратував його і той побіг прямо на нього, але чоловік був дуже спритним і заколов його своїм ножем. Бризнули краплинки крові, жінка, яка потай спостерігала за цим, подумала що то кров її коханого і скрикнула. З висоти неба побачив це Бог і дуже розгнівався. Хотів він смертю покарати жінку і мисливця, але дуже він йому подобався. Тоді він обернув їх на пташок у яких на грудях були краплини крові вбитого вепра.
Протягом дня ластівка з’їдає 500-600 різних комах. Її одноразове меню становить від 40 до 50 комашок.
З цього видно, яка це корисна пташка. Адже вона допомагає підтримувати рівновагу в природі. Тому ластівок, як і інших птахів, потрібно оберігати і всіляко допомагати їм.
5. Про кого можна скласти розповідь за поданими словами і словосполученнями.
Зачин
На гілочку сіли пташки. Вони були дуже гарні. Та дна з них вирізнялася з поміж інших.
Основна частина
Що було на голівці?
Що прикривало спинку?
Що майоріло на грудях?
Що робила пташка дзьобиком?
Заключна частина
Та це ж була...
6. З’єднай словосполучення.
голівка тендітне, видовжена
груди чорний
дзьоб червоні
крила довгий, чорний
хвіст чорно-блакитні
тіло маленька, кругла
V.Складання усного опису ластівки
VI. Підсумок уроку.
VII Фізкультхвилинка
Пташки, пташечки летіли,
На калину тихо сіли.
Посиділи, поклювали,
Покрутились й дружно встали.