​Тема. Ластівки. Складання опису за малюнком.

Про матеріал

Мета: закріпити знання учнів про текст; вчити визначати тему, мету тексту, добирати слова на задану тему; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів.

Перегляд файлу

Тема. Ластівки. Складання опису за малюнком.

Мета: закріпити знання учнів про текст; вчити визначати тему, мету тексту, добирати слова на задану тему; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів.

Обладнання: малюнок із зображенням ластівки

 Хід уроку

І Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учні.

  1. Розгляд ілюстрацій про весну
  • Доберіть слова, які характеризують дану пору року

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми вчитимемося добирати слова на задану тему, складати розповідь за поданими словами та словосполученнями.

IV. Робота з мовним матеріалом.

Які пташки прилітають до нас весною з теплих країв?

А які з названих птахів селяться біля людських домівок?

1. Загадка

Привітала нас піснями із весною і живе під стріхою одною

2. Розгляд ілюстрації ластівки.

3. Легенда про ластівку.

Колись давно на землі існував райський сад. І в ньому було безліч всіляких звірів та птахів. Але в цьому саду не дозволялося нікому полювати окрім

улюбленого богами мисливця.

Сталося так що випав на людську долю тяжкий рік голодно було людям і ось мисливець вирішив піти вполювати в райський сад вепра і врятувати селище від голоду. У мисливця була дружина. Дуже вона просила його взяти з собою на полювання, але до саду не дозволялося заходити жінкам. Мисливець відмовив їй. Тоді жінка переодяглася і вирушила таємно за чоловіком.

Знайшовши в саду дикого вепра мисливець роздратував його і той побіг прямо на нього, але чоловік був дуже спритним і заколов його своїм ножем. Бризнули краплинки крові, жінка, яка потай спостерігала за цим, подумала що то кров її коханого і скрикнула. З висоти неба побачив це Бог і дуже розгнівався. Хотів він смертю покарати жінку і мисливця, але дуже він йому подобався. Тоді він обернув їх на пташок у яких на грудях були краплини крові вбитого вепра.

  1. Хвилинка цікавинка.

Протягом дня ластівка з’їдає 500-600 різних комах. Її одноразове меню становить від 40 до 50 комашок.

З цього видно, яка це корисна пташка. Адже вона допомагає підтримувати рівновагу в природі. Тому ластівок, як і інших птахів, потрібно оберігати і всіляко допомагати їм.

5. Про кого можна скласти розповідь за поданими словами і словосполученнями.

Зачин

На гілочку сіли пташки. Вони були дуже гарні. Та дна з них вирізнялася з поміж інших.

Основна частина

Що було на голівці?

Що прикривало спинку?

Що майоріло на грудях?

Що робила пташка дзьобиком?

Заключна частина

Та це ж була...

6. З’єднай словосполучення.

голівка тендітне, видовжена

груди чорний

дзьоб червоні

крила довгий, чорний

хвіст чорно-блакитні

тіло маленька, кругла

V.Складання усного опису ластівки

VI. Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Яку пташку описували?

VII Фізкультхвилинка

Пташки, пташечки летіли,

На калину тихо сіли.

Посиділи, поклювали,

Покрутились й дружно встали.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Столяренко Людмила Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прокопова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
5749
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку