Мета: вчити детально переказувати, логічно передавати зміст тексту, дотримуватись зв'язку речень у тексті, уникати повторів, вчити складати план до тексту; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння використовувати точні слова і вирази, добирати синоніми, замінювати ними слова; виховувати любов до природи.
Тема. Журавлі. Детальний переказ тексту, за колективно складеним планом
Мета: вчити детально переказувати, логічно передавати зміст тексту, дотримуватись зв’язку речень у тексті, уникати повторів, вчити складати план до тексту; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння використовувати точні слова і вирази, добирати синоніми, замінювати ними слова; виховувати любов до природи.
Обладнання: малюнок журавля, учнівські зошити.
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Бесіда
Які ноги, такий ніс. По болоту ходить скрізь, хату на хаті має, жабам рахунок знає.(Журавель)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
уроці бути уважними, добре запам’ятати текст. Будемо вчитися складати план до тексту.
IV. Робота над переказом.
Пригадаємо який це детальний переказ?
Детальний переказ – це такий переказ, в якому передаються всі моменти, що можуть запам’ятатися. У викладі зберігаються цікаві вирази, зміст текст. Такий переказ зміцнює пам’ять, виробляє навички послідовного викладу.
Журавлі
Приручений журавель буває в ролі...пастуха. Він ганяє гусей на пасовисько, збирає їх до купи і веде назад додому. Дає раду журавель і отарі овець. А інколи пасе й велику рогату худобу. Він завзято бігає за кожною коровою, що відбилася від череди, і ударами дзьоба примушує вернутися до гурту.
Журавель взагалі любить порядок. Можна бачити, як він повагом походжає подвір’ям і зірко позирає довкола. І лише де уздріне який нелад серед домашніх тварин – зразу енергійно втручається. Побачить, наприклад, що два півні зчинили бійку – розборонить забіяк, ще й для остраху відлупцює своїм довгим дзьобом.
Проте, коли журавель у доброму гуморі, уся поважність умить злітає з нього. Він грається, витанцьовує, кумедно стрибає, вклоняється, а його кучеряве пір’я розсипається на вітрі.
- Поясніть правопис слів
Подвір’я, пір’я.
Розсипається, грається, втручається, вклоняється.
Уздріти, нелад.
План
5. Продовження бесіди.
6. Повторне читання тексту.
7. Усний переказ тексту за планом.
Розкажіть один одному, що ви запам’ятали. (2-3 учні розказують всьому класу)
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобалося вам оповідання про журавля?
Чим саме?
Що таке детальний переказ?
VI. Фізкультхвилинка.
Довгоногий чорногуз у болотечку загруз.
Будем його рятувати, за хвостика витягати,
Щоб не плакав чорногуз, що в болотечку загруз.
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Будем ніжки обмивать. Хай летить собі на волю
І шукає кращу долю...
Ми йому допомагаєм, одночасно спочиваєм.
А тепер нам час сідати будем далі працювати