До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

​Тема. Журавлі. Детальний переказ тексту, за колективно складеним планом

Про матеріал

Мета: вчити детально переказувати, логічно передавати зміст тексту, дотримуватись зв'язку речень у тексті, уникати повторів, вчити складати план до тексту; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння використовувати точні слова і вирази, добирати синоніми, замінювати ними слова; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Тема. Журавлі. Детальний переказ тексту, за колективно складеним планом

Мета: вчити детально переказувати, логічно передавати зміст тексту, дотримуватись зв’язку речень у тексті, уникати повторів, вчити складати план до тексту; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння використовувати точні слова і вирази, добирати синоніми, замінювати ними слова; виховувати любов до природи.

Обладнання: малюнок журавля, учнівські зошити.

 Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда

Які ноги, такий ніс. По болоту ходить скрізь, хату на хаті має, жабам рахунок знає.(Журавель)

  • Що ви знаєте про журавлів?
  • Де вони живуть?
  • Опишіть усно журавля

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося дещо нове про журавлів. Напишемо детальний переказ тексту, а для цього потрібно активно працювати на

уроці бути уважними, добре запам’ятати текст. Будемо вчитися складати план до тексту.

IV. Робота над переказом.

Пригадаємо який це детальний переказ?

Детальний переказ – це такий переказ, в якому передаються всі моменти, що можуть запам’ятатися. У викладі зберігаються цікаві вирази, зміст текст. Такий переказ зміцнює пам’ять, виробляє навички послідовного викладу.

  1. Читання переказу вчителем.

 Журавлі

Приручений журавель буває в ролі...пастуха. Він ганяє гусей на пасовисько, збирає їх до купи і веде назад додому. Дає раду журавель і отарі овець. А інколи пасе й велику рогату худобу. Він завзято бігає за кожною коровою, що відбилася від череди, і ударами дзьоба примушує вернутися до гурту.

Журавель взагалі любить порядок. Можна бачити, як він повагом походжає подвір’ям і зірко позирає довкола. І лише де уздріне який нелад серед домашніх тварин – зразу енергійно втручається. Побачить, наприклад, що два півні зчинили бійку – розборонить забіяк, ще й для остраху відлупцює своїм довгим дзьобом.

Проте, коли журавель у доброму гуморі, уся поважність умить злітає з нього. Він грається, витанцьовує, кумедно стрибає, вклоняється, а його кучеряве пір’я розсипається на вітрі.

  1. Бесіда за змістом почутого.
  • Чи може журавель бути пастухом?
  • Як він пасе худобу?
  • Чи любить птах порядок?
  • З чого це видно?
  • Як поводить себе журавель, коли він у доброму настрої?
  • Як ви розумієте значення вислову у „доброму гуморі”?
  1. Словникова робота.

 - Поясніть правопис слів

Подвір’я, пір’я.

Розсипається, грається, втручається, вклоняється.

  • Підберіть синоніми до слів

Уздріти, нелад.

  • Зробіть звуко-буквений аналіз одного із цих слів.
  1. Складання плану.
  • Поділіть текст на частини.
  • Підберіть заголовок до кожної частини.

 План

  1. Журавель у ролі пастуха.
  2. Птах любить порядок.
  3. Журавель у доброму гуморі.

 

5. Продовження бесіди.

  • Як поєднуються речення у першій частині? (за допомогою слів: журавель, він)
  • Які слова можна віднести до групи підступ, назвою „пасовисько”? (пастух, отара овець, худоба, корова, череда, гурт)
  • Яка роль слова проте у третій частині тексту? (поєднує частини)
  • Знайдіть у тексті речення з однорідними членами?
  • Як вони поєднуються?
  • Поясніть розділові знаки вжиті в другому реченні?

6. Повторне читання тексту.

7. Усний переказ тексту за планом.

Розкажіть один одному, що ви запам’ятали. (2-3 учні розказують всьому класу)

  1. Самостійне написання детального переказу
  2. Перевірка дитячих робіт.

V. Підсумок уроку.

 - Чи сподобалося вам оповідання про журавля?

Чим саме?

Що таке детальний переказ?

VI. Фізкультхвилинка.

Довгоногий чорногуз у болотечку загруз.

Будем його рятувати, за хвостика витягати,

Щоб не плакав чорногуз, що в болотечку загруз.

Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!

Будем ніжки обмивать. Хай летить собі на волю

І шукає кращу долю...

Ми йому допомагаєм, одночасно спочиваєм.

А тепер нам час сідати будем далі працювати

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
14 лютого
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку