Мета: навчити учнів редагувати текст; розвивати критичне ставлення до побудови зв'язних висловлювань, умінь усувати допущені недоліки та помилки, підвищувати стилістичну грамотність, виховувати почуття відповідальності.
Тема. Редагування тексту.
Мета: навчити учнів редагувати текст; розвивати критичне ставлення до побудови зв’язних висловлювань, умінь усувати допущені недоліки та помилки, підвищувати стилістичну грамотність, виховувати почуття відповідальності.
Обладнання: газети, журнали, надруковані тексти
Хід уроку
І Організація класу.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів.
Слово вчителя.
При написанні творів, переказів, описів ви допускаєте різні види помилок. Це і орфографічні помилки, зайві речення, слова, непослідовне розташування речень, абзаців, незавершеність висловлювань, повтори слів.
Щоб цього не траплялося треба вміти аналізувати свої твори, перевіряти їх та виправляти помилки.
Основні недоліки які зустрічаються
а) Невідповідність змісту меті висловлювання.
б) Непослідовне розташування речень та частин тексту.
в) Невміння встановлювати межі речень, використовувати засоби зв’язку слів у тексті.
г) Незавершеність висловлювання
д) Пропуск абзаців
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми будем вчитися запобігати цим помилкам.
У редакції книг, газет, журналів є спеціальні відділи редакторів. Що це за люди? Чим вони займаються?
Хвилинка цікавинка.
Редакція – це колектив, що здійснює підготовку видання до друку, а також приміщення, в якому здійснюється редагування чого-небудь.
Редактор – той, хто редагує авторський рукопис і готує його до друку, керівник якого-небудь періодичного видання, видавничого відділу.
Редагувати – опрацьовувати, вносити стилістичні та граматичні правки.
Коректор – фахівець, який займається читанням і виправлянням коректурних помилок, тексту.
IV. Тренувальні вправи.
Прочитайте текст.
Як ми збирали гриби
У неділю ми пішли в ліс по гриби.
Там були гриби маслюки, білий гриб, рижики, лисички. Ми побачили великий старий дуб. На ньому було жовте і багряне листя. Раптом на гілці ми побачили гриби. А через деякий час вибігла з дупла білочка. Вона була кольором руда, хвіст пухнастий, лапки гарненькі, і сама вона була дуже чудна. Вона нам дуже сподобалась. Ми пішли додому радісні! Нам сподобалось у лісі!
V. Самостійне редагування текстів.
1. Прочитати текст. Визначити тему і мету.
- Яке речення не відповідає темі і меті висловлювання? Усунути його. Дібрати заголовок.
Який урочистий ліс у своєму зеленому вбранні. Тихо шумлять дерева під теплим сонячним промінням. Ось стрункий клен про щось ніжно шепоче. Поблизу великого пня красується горобина. У пишних шатах стоять велетні-дуби. На полях, у садах, на городах збирають урожай.
2. Перевірка написаного.
VI. Підсумок уроку.
VII. Фізкультхвилинка.
Хто із хвостиком, із вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа – ніхто не чує,
Тихо крадучись полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від...(кішки)