Тема особистого успіху у творі Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»

Про матеріал
Розробка уроку "Тема особистого успіху у творі Р. Дала "Чарлі і шоколадна фабрика" стане у нагоді вчителям зарубіжної літератури та допоможе формувати здатність учнів успішно діяти в технологічному середовищі, спонукати до творчих рішень у процесі розв'язання проблем.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Тема особистого успіху у творі Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»

Мета: продовжити дослідження повісті-казки Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», допомогти усвідомити ідейно-художнє значення образу хлопчика Чарлі; розвивати вміння переказувати окремі епізоди, вчити характеризувати головного персонажа твору, його стосунки з іншими персонажами, вчити висловлювати власне судження про вчинки героя; виховувати прагнення до успіху, стійкість характеру, дисциплінованість.

Обладнання: текст твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», ілюстрації дітей за темою «Екскурсія фабрикою Віллі Вонки», таблиця «Рецепт успіху Чарлі Бакета».

Тип уроку: комбінований, дослідження.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  • Вправа «Продовжте речення»

1. Августус Глуп був покараний за … (жадібність)

2. Чемпіонка Віолетта Борегард перетворилася на … (величезну чорницю)

3. Верука Солт вередувала аж доки … (в сміттєпровід впала)

4. Майк Тіві потрапив до телевізора і … (перетворився на карлика)

 

  • Перевірка домашнього читання
  • Виразно перекажіть від імені героя про те, що з ним сталося під час екскурсії фабрикою Віллі Вонки. (Августус Глуп, Віолетта Борегард, Верука Солт, Майк Тіві)

Мотивація

Сьогодні на уроці ми продовжимо дослідження повісті, дізнаємося чим завершилася цікава екскурсія фабрикою для дітей. І хоча події на фабриці фантастичні, ми все-таки знаходимо прикмети реального сучасного життя. Запрошую вас у «дерев’яну хатинку на краю великого міста». Хто там живе?

 

  1. Оголошення теми, мети уроку

Успіх – це рух від невдачі до невдачі

без втрати ентузіазму.

У. Черчіль

Учитель. Епіграфом нашого уроку стали слова видатного британського державного і політичного діяча, який пройшов нелегкий шлях до особистого успіху.

 

  • Як ви розумієте слова У. Черчіля?
  • А що таке успіх для вас?
  • Створіть асоціативне гроно «Мій успіх».

 

Підсумуємо!

Успіх – позитивний наслідок справи, змагання або значні досягнення. (за матеріалами Вікіпедії)

 

  • Чому не всі діти пройшли випробування?

 

  • Проблемне питання: У чому рецепт успіху хлопчика з бідної родини Чарлі Бакета?

Пропоную провести дослідження і скласти таблицю «Рецепт успіху Чарлі Бакета»

  • Робота в групах

 

Об’єкт дослідження

Цитати

Місце проживання героя

стор. 7 «Хатинка аж ніяк не була розрахована на стількох людей, і жилося їм там страшенно незручно.»

«Вони й не мріяли купити кращу хату … бо були дуже вбогі»

Матеріальні умови

стор. 9 «Грошей не вистачало навіть на харчі.»

«… здавалося, що животи поприсихали до спин.»

стор. 86 «А чого він у такий холод без пальта?»

Ставлення до рідних

стор. 13 «Вечорами … Чарлі завжди заходив у кімнатку до дідусів і бабусь, щоб послухати їхні розповіді, а потім побажати їм на добраніч.»

стор. 14 «Отак щовечора на півгодини ця кімната сповнювалася щастям, а родина забувала про голод і холод.»

Ставлення до життя

стор. 12 «І як же він прагнув потрапити на фабрику й побачити, що ж там усередині.»

стор. 57 «Май на увазі … існує лише манюсінький шанс, що це саме та цукерка …»

стор. 199 «Чарлі простяг руку і торкнувся екрана … плитка опинилася в його долоні. З подиву він ледь її не впустив.»

Вчинки та риси характеру

стор. 10 «… він акуратно ховав цю плиточку в спеціальну дерев’яну коробочку і зберігав її…»

стор. 43 «Обома руками він дуже обережно тримав свій дарунок, свій єдиний дарунок.»

стор. 63 «А Чарлі Бакет щодня, човгаючи по снігу до школи …»

«Він відмовляється брати харчі в нас. От сьогодні зранку мама спробувала непомітно підкласти йому свій шматочок хліба, та він до нього не доторкнувся. Змусив її забрати хліб назад.»

стор. 86 «Чарлі … міцніше стис руку дідуня Джо, а той лише глянув на Чарлі й усміхнувся.»

 

Підведемо підсумки

  • У чому рецепт особистого успіху хлопчика з бідної родини Чарлі Бакета?

Як виявилося, для щастя не потрібні великі гроші, коли поряд є любляча родина. Для успішності дитини потрібна підтримка рідних і спільне проведення часу. Не менш важливим є і те, що рідні виявили інтерес до прагнення дитини. Чарлі вдалося реалізувати особисті прагнення, бо йому притаманні щирість, скромність, стриманість, вихованість і вміння дивуватися. Саме ці якості стали ключем до особистого успіху Чарлі Бакета. «Ми летимо в найчарівніше місце на світі!» - казав Чарлі своїм рідним.

 

  • Виразне читання уривку з твору пісня умпа-лумпів про найважливішу в світі річ (стор. 213-218)
  • Про які правила виховання дітей співають умпа-лумпи? («Читання знову стане в моді…»)

 

  1. Рефлексія
  • Як ви зрозуміли слова містера Вонки: «Немає нічого неможливого!»?
  • Чому автор обирає героєм твору хлопчика з бідної родини?
  • Як ви думаєте, правильно вчинив Віллі Вонка, обравши спадкоємцем Чарлі Бакета?

 

  • Продовжте речення

Для особистого успіху я зроблю …

  • Творче завдання: скласти сенкан до слова «Успіх».

 

  1. Домашнє завдання: скласти продовження історії Чарлі Бакета «Подальше життя Чарлі і Віллі Вонки».

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
4318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку