Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя

Про матеріал
вивчаєте 4 мови. Отже прошу звернутися до письменника зі своїми побажаннями на різних мовах( діти говорять російською, французькою , англійською приблизно наступні вирази : дякую за цікаву казку, ви чудовий автор, я буду читати ваші твори…) Дякую. Але я продовжую перевірку вивченого. Запрошую вас до музею загублених речей.
Перегляд файлу

Тема: Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя

Урок "Шлях духовного відродження головного героя казки О.Уайльда ...Мета:  продовжити роботу над визначенням головної думки; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки, вміння розв’язувати проблемні питання; виховувати любов до матері  як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

                

Хід уроку:

І. Організаційний момент. 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель.

Казку полюбляють всі, і тому сьогодні заглиблюватися у казку будемо не лише ми , а й дорослі люди , які прийшли до нас на урок. Адже недаремно О.Уайльд говорив «Мої казки призначені для дорослих дітей від 18 до 80». Отже, продовжуємо роботу над цікавою і , на мою думку, дуже повчальною казкою О.Уайльда «Хлопчик – зірка». Додому було завдання підготувати рольову гру «Зустріч з письменником». Хто бажає?

-Де та в якій родині ви народилися

- То це , напевно, ваші батьки розвили у вас талант письменника та захоплення історією

-Чому, коли переїхали жити до Лондона, про вас багато говорили і дивувалися?

-Чому казку «Зоряний хлопчик ви вмістили у збірку «Гранатовий будиночок»

Вчитель. Як ви уже знаєте, письменник досконало володів багатьма мовами, ви в школі вивчаєте 4 мови. Отже прошу звернутися до письменника зі своїми побажаннями на різних мовах( діти говорять російською, французькою , англійською приблизно наступні вирази : дякую за цікаву казку, ви чудовий автор, я буду читати ваші твори…)

 Дякую. Але я продовжую перевірку вивченого.

Запрошую вас до музею загублених речей.

На столі розкладено 10 предметів. Виберіть 6 з них , що мають відношення до казки ( нарцис, камінь , жаба, змія, монета)

Отже , я гадаю ви добре опанували зміст казки і готові завершити роботу над казкою, поговоривши про перетворення головного героя

( запис дати і теми уроку)

ІІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

Письменник писав  «Усі ми ходимо по багнюці, але деякі з нас дивляться на зірки»

Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа. Народна символіка кваліфікувала «зорі – то як діти сонця і місяця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей»

 Як не згаснути , живучі на землі. Як залишити по собі слід , про який будуть згадувати інші..

Що найголовніше у житті… Про це піде мова на нашому уроці.

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

1.Робота над образом Хлопчика-зірки ( на екрані слайд із зображенням хлопчика - зірки, ілюстрація Д.Гордєєва)

  • Як Хлопчика-зірка з’явився на землі? А чому саме він впав з неба?
  • Хлопчик-зірка ріс й виховувався вкупі з дітьми Лісоруба, їв і пив з ними за одним столом і грався разом з ними. Чому став іншим?
  • Зачитайте портрет героя. Які риси характеру підкреслює автор у зовнішності героя?(с.108).Чому завжди йде порівняння з квіткою «нарцис»?(бо у перен. значенні нарцис - с.119-самозакохана,егоїстична,байдужа до інших людина)

2.Перегляд фрагменту фільму «Зоряний хлопчик» (перша зустріч хлопчика з матір’ю)

  • Про які риси характеру говорить цей фрагмент?
  • Яка з рис є, на вашу думку, найстрашніша? Чому?
  • Чому зникла врода хлопчика?
  • Чи усвідомив він свій гріх?(«Це, певне, така мені кара за мій гріх. Адже я відмовився від рідної матері й прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею. Тепер я піду й шукатиму її по всьому світу і не знатиму спочинку доти, доки не знайду її»с.111).

Учитель. Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла, закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.

Перелічіть , що зробив хлопчик, аби отримати прощення матері?( пішов шукати матір і шукав її довгих 3 роки, попросив вибачення у «Божих створінь», яких ображав,  дорогою допоміг зайцю звільнитися з мисливської пастки, три рази віддавав монети прокаженому )

 Урок із світової літератури в 5 класі - Конспекти уроків - Каталог ...

Вчитель.

Казка , як я уже зазначала на початку урок, дуже повчальна і актуальна.

  • Хто може мені пояснити зміст виразу «зіркова хвороба» ( Зіркова хвороба - зарозуміла, зухвала поведінка особи, що користується увагою інших

ІІІ. Інтерактивна вправа. «Мікрофон» : Чого вчить ця казка ?

 Вчитель. Я дізналася, що у всіх вас , на щастя, є матері. А чи часто ми говоримо своїм матусям про свої почуття до них?

Пропоную приготувати невеличкий сюрприз : на цих квіточках , що покладені у вас на партах, напишіть свої побажання матусі. Ми покладемо ці квіточки до цього кошика і на найближчому сімейному святі вручіть . будь ласка, їх своїм матуся.

Бо ж любов до матері – одна з визначальних рис людини. Вона возвеличує людей.

Тож , нехай і вас зігріває материнська ласка і любов ( під пісню про матір учні пишуть свої побажання)

ІV. Домашнє завдання: 

Написати твір «Що таке справжня краса?»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Атаманчук Оксана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1353
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку