Тема: Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя
Мета: продовжити роботу над визначенням головної думки; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки, вміння розв’язувати проблемні питання; виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель.
Казку полюбляють всі, і тому сьогодні заглиблюватися у казку будемо не лише ми , а й дорослі люди , які прийшли до нас на урок. Адже недаремно О.Уайльд говорив «Мої казки призначені для дорослих дітей від 18 до 80». Отже, продовжуємо роботу над цікавою і , на мою думку, дуже повчальною казкою О.Уайльда «Хлопчик – зірка». Додому було завдання підготувати рольову гру «Зустріч з письменником». Хто бажає?
-Де та в якій родині ви народилися
- То це , напевно, ваші батьки розвили у вас талант письменника та захоплення історією
-Чому, коли переїхали жити до Лондона, про вас багато говорили і дивувалися?
-Чому казку «Зоряний хлопчик ви вмістили у збірку «Гранатовий будиночок»
Вчитель. Як ви уже знаєте, письменник досконало володів багатьма мовами, ви в школі вивчаєте 4 мови. Отже прошу звернутися до письменника зі своїми побажаннями на різних мовах( діти говорять російською, французькою , англійською приблизно наступні вирази : дякую за цікаву казку, ви чудовий автор, я буду читати ваші твори…)
Дякую. Але я продовжую перевірку вивченого.
Запрошую вас до музею загублених речей.
На столі розкладено 10 предметів. Виберіть 6 з них , що мають відношення до казки ( нарцис, камінь , жаба, змія, монета)
Отже , я гадаю ви добре опанували зміст казки і готові завершити роботу над казкою, поговоривши про перетворення головного героя
( запис дати і теми уроку)
ІІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
Письменник писав «Усі ми ходимо по багнюці, але деякі з нас дивляться на зірки»
Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа. Народна символіка кваліфікувала «зорі – то як діти сонця і місяця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей»
Як не згаснути , живучі на землі. Як залишити по собі слід , про який будуть згадувати інші..
Що найголовніше у житті… Про це піде мова на нашому уроці.
ІV. Сприйняття нового матеріалу.
1.Робота над образом Хлопчика-зірки ( на екрані слайд із зображенням хлопчика - зірки, ілюстрація Д.Гордєєва)
2.Перегляд фрагменту фільму «Зоряний хлопчик» (перша зустріч хлопчика з матір’ю)
Учитель. Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла, закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.
Перелічіть , що зробив хлопчик, аби отримати прощення матері?( пішов шукати матір і шукав її довгих 3 роки, попросив вибачення у «Божих створінь», яких ображав, дорогою допоміг зайцю звільнитися з мисливської пастки, три рази віддавав монети прокаженому )
Вчитель.
Казка , як я уже зазначала на початку урок, дуже повчальна і актуальна.
ІІІ. Інтерактивна вправа. «Мікрофон» : Чого вчить ця казка ?
Вчитель. Я дізналася, що у всіх вас , на щастя, є матері. А чи часто ми говоримо своїм матусям про свої почуття до них?
Пропоную приготувати невеличкий сюрприз : на цих квіточках , що покладені у вас на партах, напишіть свої побажання матусі. Ми покладемо ці квіточки до цього кошика і на найближчому сімейному святі вручіть . будь ласка, їх своїм матуся.
Бо ж любов до матері – одна з визначальних рис людини. Вона возвеличує людей.
Тож , нехай і вас зігріває материнська ласка і любов ( під пісню про матір учні пишуть свої побажання)
ІV. Домашнє завдання:
Написати твір «Що таке справжня краса?»