Заняття №1
Тема. Перші кроки в геометрії. Найпростіші геометричні фігури: точка, пряма, промінь, відрізок, кут, многокутник та їх властивості
Мета:
Формування предметних компетентностей:
Формування ключових компетентностей:
«Природа говорить мовою математики:
букви цієї мови — круги, трикутники та
інші математичні фігури».
Г. Галілей
Учитель пропонує сісти. Черговий учень доповідає хто відсутній на уроці, а потім просить всіх підняти з парт рефлексію готовності до уроку.
На сьогоднішньому занятті нас чекають цікаві завдання. Ми пройдемо з вами широкими вулицями великого міста Математики. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів відомого математика Д. Пойа: «Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати». І почнемо ми з найпростіших геометричних фігур.
Усне опитування.
Завдання 1. Вулиця теоретична
Необхідно з’єднати між собою малюнок і назву предмету, який йому відповідає
|
Транспортир |
|
|
Лінійка |
|
Пряма |
|
|
Круг |
|
Циркуль |
|
|
Прямокутник |
|
Точка |
|
|
Кут |
|
Відрізок |
|
|
Трикутник |
|
Квадрат |
|
|
Промінь |
Завдання 2. Вулиця Художня
Кожен учень отримує листочок із завданням (хлопчики – робот, дівчатка - лоша):
Скільки і які фігури використано на цьому малюнку?
Завдання 3. Вулиця Веселих Рибалок
Учні «ловлять» вудочкою, до якої прикріплено магніт, «рибку» із запитаннями, на які дають відповіді.
Запитання на «рибках»:
3. Кришка стола має чотири кути. Один із них відпиляли. Скільки кутів стало?
4. Колесо має 10 спиць. Скільки проміжків між спицями?
5. Є прямокутник зі сторонами 7 см і 3 см. Що треба зробити з його довжиною, щоб вийшов квадрат.
6. Лікар приписав Каті три таблетки, вказавши, що приймати їх треба через 20 хвилин одну після іншої. На який час вистачить цих таблеток?
7. Є пісочний годинник на 3 хвилини і 7 хвилин. Треба опустити яйце в киплячу воду на 4 хвилини. Як це зробити за допомогою годинників?
Завдання 4. Вулиця Ребус (заздалегідь вивчається питання що до наявності мобільного телефону з відповідним додатком)
Вчитель ділить учнів на групи. Один учасник з групи підходить до дошки, сканує QR-код, в якому зашифрований математичний ребус. Всі учасники групи розшифровують разом. Час виконання – 10 хвилин.
Мінус
Корінь
Дроби
Квадрат
Одиниця
Транспортир
Завдання 5. Вулиця «День – ніч»
На столі вчитель розкладає різні предмети – геометричні фігури. Наприклад: круг, лінійка, транспортир, трикутник, квадрат, прямокутник, олівець, циркуль, ромб.
Учням необхідно назвати предмети, які вони бачили. «Ніч» - діти заплющують очі, вчитель забирає один предмет. «День» - який предмет зник? Розкажіть про нього.
Завдання 6. Вулиця Дослідження
Накресліть довільний відрізок СВ і позначте на ньому точку D. На скільки частин поділила ця точка відрізок СВ? Виміряйте довжини відрізків СВ, СD, ВD і результати запишіть в табличку. Зробіть висновок.
СD |
DВ |
СD + DВ |
СВ |
5 |
2 |
7 |
7 |
Отже, наша подорож закінчується. Учні заповнюють картки емоційного стану – картки настрою. Для діагностики використовують картки, в яких учні відмічають своє самопочуття, вказують своє ставлення до уроку, вписуючи те, що сподобалося (не сподобалось) на уроці.
1