Тема. Перші кроки в геометрії. Найпростіші геометричні фігури: точка, пряма, промінь, відрізок, кут, многокутник та їх властивості

Про матеріал
Пропонований матеріал заняття з факультативного курсу "Математичні смарагди" 5 клас допоможе вчителю зробити урок більш результативним.
Перегляд файлу

Заняття №1

 

Тема. Перші кроки в геометрії. Найпростіші геометричні фігури: точка, пряма, промінь, відрізок, кут, многокутник та їх властивості

Мета:

Формування предметних компетентностей:

  • закріпити вміння і навички учнів на визначення геометричних фігур; розвивати логічне мислення;
  • прищеплювати любов до математики.

Формування ключових компетентностей:

  • спілкування іноземними мовами – використання  латинського алфавіту;
  • уміння вчитися впродовж життя – застосування набутих знань для їх систематизації та узагальнення;
  • ініціативність і підприємливість – економне витрачання матеріальних ресурсів;
  • соціальна – активна праця в групах.

«Природа говорить мовою математики:

букви цієї мови — круги, трикутники та

інші математичні фігури».  

          Г. Галілей

Учитель пропонує сісти. Черговий учень доповідає хто відсутній на уроці, а потім  просить всіх підняти з парт рефлексію готовності до уроку.

На сьогоднішньому занятті нас чекають цікаві завдання. Ми пройдемо з вами широкими вулицями великого міста Математики. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів відомого математика Д. Пойа: «Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати».  І почнемо ми з найпростіших геометричних фігур.

Усне опитування.

  • Що ви знаєте про пряму, про промінь, відрізок?
  •  Чим відрізняється пряма від відрізка; від променю?
  •  Чим відрізняється відрізок від променю?
  • Які плоскі фігури вам відомі?
  • Які многокутники ви знаєте? Дати означення прямокутника; квадрата. Чим відрізняється квадрат від прямокутника?
  •  Як одержати коло? (Коло одержуємо за допомогою циркуля. Гостру ніжку ставимо на лист паперу і проводимо лінію другою ніжкою циркуля; отримана лінія – коло.) До яких ліній можна віднести коло? (До кривих ліній. Це замкнена крива.)

 

Завдання 1. Вулиця теоретична

Необхідно з’єднати між собою малюнок і назву предмету, який йому відповідає

 

Изображение выглядит как объект

Автоматически созданное описание

 

Транспортир

 

Изображение выглядит как оружие

Автоматически созданное описание

Лінійка

 

Изображение выглядит как объект

Автоматически созданное описание

Пряма

 

Круг

Изображение выглядит как объект, небо

Автоматически созданное описание

Циркуль

 

Изображение выглядит как объект

Автоматически созданное описание

Прямокутник

Изображение выглядит как объект

Автоматически созданное описание

Точка

 

Изображение выглядит как снимок экрана

Автоматически созданное описание

Кут

 

Изображение выглядит как объект

Автоматически созданное описание

Відрізок

 

Изображение выглядит как снимок экрана

Автоматически созданное описание

Трикутник

Изображение выглядит как устройство

Автоматически созданное описание

Квадрат

 

Изображение выглядит как щуп, объект

Автоматически созданное описание

Промінь

 

 

Завдання 2. Вулиця Художня

Кожен  учень  отримує  листочок  із  завданням (хлопчики – робот, дівчатка - лоша):

Скільки  і  які  фігури  використано  на  цьому  малюнку?

Изображение выглядит как текст

Автоматически созданное описание

 

Завдання 3. Вулиця Веселих Рибалок

Учні «ловлять»  вудочкою, до  якої  прикріплено  магніт, «рибку»  із  запитаннями, на  які  дають  відповіді.

                          Запитання  на «рибках»:

  1. Скільки променів утворилося при перетині двох прямих?
  2. Скільки сторін у семикутника? Скільки вершин? Кутів?

3. Кришка  стола  має  чотири  кути. Один  із  них відпиляли. Скільки  кутів  стало?

4. Колесо  має 10  спиць. Скільки  проміжків  між  спицями?

5. Є прямокутник зі сторонами 7 см і 3 см. Що треба зробити з його довжиною, щоб вийшов квадрат.

6. Лікар  приписав  Каті  три  таблетки, вказавши, що  приймати  їх  треба  через  20  хвилин  одну  після  іншої. На  який  час  вистачить  цих   таблеток?

7. Є  пісочний  годинник  на  3  хвилини  і  7  хвилин. Треба  опустити  яйце  в  киплячу  воду  на  4  хвилини. Як  це  зробити  за  допомогою  годинників?

 

Завдання 4. Вулиця Ребус (заздалегідь вивчається  питання що до наявності мобільного телефону з відповідним додатком)

Вчитель ділить учнів на групи. Один учасник з групи підходить до дошки, сканує QR-код, в якому зашифрований математичний ребус. Всі учасники групи розшифровують разом. Час виконання – 10 хвилин.


 

Изображение выглядит как внутренний

Автоматически созданное описание    

Мінус

Корінь

Дроби

Квадрат

Одиниця

Транспортир

 

 

 

Завдання 5. Вулиця  «День – ніч»

На столі вчитель розкладає різні предмети – геометричні фігури. Наприклад: круг, лінійка, транспортир, трикутник, квадрат, прямокутник, олівець, циркуль, ромб.

Учням необхідно назвати предмети, які вони бачили. «Ніч» - діти заплющують очі, вчитель забирає один предмет. «День» - який предмет зник? Розкажіть про нього.

 

Завдання 6. Вулиця Дослідження

Накресліть  довільний відрізок СВ і позначте на ньому точку D. На скільки частин поділила ця точка відрізок СВ? Виміряйте довжини відрізків СВ, СD, ВD і результати запишіть в табличку. Зробіть висновок.

 

 СD

  

  СD + DВ

 СВ

 5

 2

 7

7

 

 

Отже, наша подорож закінчується. Учні заповнюють картки емоційного стану – картки настрою. Для діагностики використовують картки, в яких учні відмічають своє самопочуття, вказують своє ставлення до уроку, вписуючи те, що сподобалося (не сподобалось) на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку