Узагальнюючий урок з математики в 5 класі з презентацією по темі "Всі дії з натуральними числами"
Тема: Розв’язування вправ на всі діЇ з натуральними числами.
Урок-подорож сторінками життя та творчості Т.Г.Шевченка.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого матеріалу
Формування компетентностей:
Обладнання: використання мультимедійної презентації
Девіз уроку:
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно.
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обов’язково!
Епіграф уроку:
"Невмираючий дух поета, як і раніше, вита над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній ниві живе насіння оновлення".
П.А. Грабовський
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Мотиваційно-цільовий аспект.
Учитель. Які асоціації у вас викликає слово «урок»?
Давайте розкладемо його по літерах:
У – успіх, упевненість
Р – радість, раціональність, робота
О – обдарованість, об’ємність
К – кмітливість, компетентність
Тож нехай на сьогоднішньому уроці вас супроводжує успіх, радість від виконаної вами роботи, раціонально витраченого часу, об’ємності знань. Сподіваюсь, що ви проявите кмітливість та будете компетентними і не втрачатимете своєї упевненості!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Усно знайти значення виразів:
11·100= ; 5555:11= ; 196:2= ; 2³= ; 1²+10 = ; 25·8=
При кожній правильній відповіді відкривається одна клітинка квадрату. З’являється частини портрету Т.Г.Шевченка (учні повинні самостійно відгадати).
Учитель оголошує тему уроку.
ІІІ. Пізнавально-пошуковий аспект
Вивчаючи творчість будь-якого митця, завжди розпочинають з дати народження. Давайте ми з вами взнаємо, коли ж народився Т.Г. Шевченко?
Приклади на слайді :
Обчислити зручним способом:
У кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати». Тарас Шевченко із 47 років життя … років був на засланні, … роки кріпаком і лише … років на волі.
Вам потрібно заповнити пропуски числами, які ви знайдете, коли розв’яжете вправи:
1.Знайдіть значення виразу
х2 - х + 8 при х=2 ( 10 )
2. Обчислити значення виразу найпростішим способом
24·343 - 342·24 ( 24 )
3. Розв’яжіть рівняння
2х + 5 = 31 ( 13 )
Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був на засланні, 24 роки кріпаком і лише 13 років на волі.
Ви добре справилися із математичними завданнями і я пропоную вам ознайомитись з біографією Тараса Шевченка. (Відео)
«Дізнайся більше»
Вчитель пропонує далі вивчати біографію Т.Шевченка і для цього знайти значення виразу
130 : ( 102 ·2 - 195 ) = 26
Вчитель : У вас недаремно вийшла така відповідь. Коли Шевченкові було 26 років, побачила світ його збірка поезій, яка поклала початок новому періоду в історії української літератури, змінила обличчя української поезії, утвердивши її високу самоцінність. Може хтось знає назву цієї збірки? (Кобзар) (Продовження відео)
Вчитель: А от скільки творів ввійшло до першої збірки, ви дізнаєтесь розв’язавши рівняння:
35х – 2х + 30 = 294 (8) (Продовження відео)
Вчитель: Однією з поезій, що ввійшла до першої збірки, була поезія «Думи мої, думи мої...». (Відео з читанням вірша)
Вчитель: Пропоную розв’язати задачу.
Катер плив 4 години проти течії річки і кілька години за течією. Відомо, що катер проплив проти течії на 14 км більше, ніж за течією. Знайти скільки годин він плив за течією, якщо швидкість течії дорівнює 3 км/год, а власна швидкість катера — 35 км/год? (3 год)
Вчитель: Це була задача, в якій ви одержали число 3. В збірці «Кобзар» є вірші, в яких зустрічається це число. (Слайди з уривками творів)
«Наймичка»
Тричі крига замерзала,
Тричі розтавала,
Тричі наймичку у Київ
Катря проводжала...
«Тополя»
Прийшла... Вмивсь, напилася,
Тихо усміхнулась,
Вдруге, втретє напилася
І не оглянулась...
«Великий льох»
Як сніг, три пташечки летіли
Через Суботове і сіли
На похиленному хресті
На старій церкві...
Вчитель : Зараз проведемо гру «Хто швидше?»
На дошці накреслено табличку із семи клітинок.
|
|
|
|
|
|
|
Я пропоную вам сім завдань з математики. Відповідь кожного завдання ви будете по черзі записувати в клітинки таблиці. Кожне число відповідає номеру букви алфавіту. Перед вами лежить алфавіт. Тож, хто з вас першим прочитає слово?
Український алфавіт
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Аа Бб Вв Гг Гг Дд Ее Єє Жж Зз
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Ии Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ Ьь Юю Яя
Вчитель : Ви правильно відгадали назву поезії «Заповіт».
(Відео з віршем)
Давайте тепер ознайомимось далі з біографією великого Кобзаря.(відео)
Вчитель : «Митець потрібен своєму народові та усьому світові тільки тоді, коли його творчість зливається з криком нації», - ці слова В.Стуса
стосуються саме Тараса Григоровича Шевченка – і поета, і художника, і людини – митця, який всім своїм талантом, всією душею, духом – народний. Саме з любові до народу виросла правдива, вогненна поезія Кобзаря, сильне синівське почуття, дух протесту, бунтарства, антикріпаччини, яким наснажена поетова муза. Він - справжній патріот своєї стражденної неньки України. А як ви розумієте значення слова «патріот»?
«Асоціативний кущ»
« Чи були ми уважними?»
а) у Моринцях, 1814р.
б) у Кирилівці, 1814р.
в) у Черкасах, 1814р.
г) у Києві, 1814р.
2. В якому віці Шевченко залишився круглим сиротою:
а) у 9 років
б) у11 років
в) у 13 років
г) у 10 років.
3. Якого року Т.Г.Шевченка було викуплено з кріпацтва:
а) 1838
б) 1840
в) 1839
г) 1837
4. Коли видана перша збірка Т.Г.Шевченка? Як вона називалась?
а) 1841р., «Гайдамаки»
б) 1840р., «Твори»
в) 1830р., «Кобзар»
г) 1840р., «Кобзар»
5. Скільки творів увійшло до першого видання «Кобзаря»:
а) 18
б) 8
в) 30
г) 4
6. Хто з відомих художників намалював портрет Жуковського, щоб викупити Шевченка з кріпацтва?
а) Венеціанов
б) Сошенко
в) Брюлов
г) Рєпін
7. Яку поему написав Т.Г.Шевченко на згадку про день викупу з кріпацтва?
а) «Кавказ»
б) «Катерина»
в) «Єретик»
г) «Сон»
ІІІ. Підсумковий етап
Учитель математики. Отже, ми сьогодні узагальнили ваші знання , вміння й навички щодо розв’язування лінійних рівнянь. Повторили життєпис нашого поета – Кобзаря - Тараса Григоровича Шевченка.
ІV. Рефлексійно-оцінний аспект
Вчитель : Наш урок добігає кінця. Тож підведемо підсумки.
«Обмін думками»
Рефлексія. «Продовж речення...»
IV. Домашнє завдання
ХЕРСОНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №41
ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Урок математики в 5 класі з теми:
Розробила:
вчитель математики
Гулякіна Людмила Миколаївна
ХЕРСОН 2019
Тема: Розв’язування вправ на всі діЇ з натуральними числами.
Урок-подорож сторінками життя та творчості Т.Г.Шевченка.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого матеріалу
Формування компетентностей:
Обладнання: використання мультимедійної презентації
Девіз уроку:
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно.
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обов’язково!
Епіграф уроку:
"Невмираючий дух поета, як і раніше, вита над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній ниві живе насіння оновлення".
П.А. Грабовський
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Мотиваційно-цільовий аспект.
Учитель. Які асоціації у вас викликає слово «урок»?
Давайте розкладемо його по літерах:
У – успіх, упевненість
Р – радість, раціональність, робота
О – обдарованість, об’ємність
К – кмітливість, компетентність
Тож нехай на сьогоднішньому уроці вас супроводжує успіх, радість від виконаної вами роботи, раціонально витраченого часу, об’ємності знань. Сподіваюсь, що ви проявите кмітливість та будете компетентними і не втрачатимете своєї упевненості!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Усно знайти значення виразів:
11·100= ; 5555:11= ; 196:2= ; 2³= ; 1²+10 = ; 25·8=
При кожній правильній відповіді відкривається одна клітинка квадрату. З’являється частини портрету Т.Г.Шевченка (учні повинні самостійно відгадати).
Учитель оголошує тему уроку.
ІІІ. Пізнавально-пошуковий аспект
Вивчаючи творчість будь-якого митця, завжди розпочинають з дати народження. Давайте ми з вами взнаємо, коли ж народився Т.Г. Шевченко?
Приклади на слайді :
Обчислити зручним способом:
У кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати». Тарас Шевченко із 47 років життя … років був на засланні, … роки кріпаком і лише … років на волі.
Вам потрібно заповнити пропуски числами, які ви знайдете, коли розв’яжете вправи:
1.Знайдіть значення виразу
х2 - х + 8 при х=2 ( 10 )
2. Обчислити значення виразу найпростішим способом
24·343 - 342·24 ( 24 )
3. Розв’яжіть рівняння
2х + 5 = 31 ( 13 )
Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був на засланні, 24 роки кріпаком і лише 13 років на волі.
Ви добре справилися із математичними завданнями і я пропоную вам ознайомитись з біографією Тараса Шевченка. (Відео)
«Дізнайся більше»
Вчитель пропонує далі вивчати біографію Т.Шевченка і для цього знайти значення виразу
130 : ( 102 ·2 - 195 ) = 26
Вчитель : У вас недаремно вийшла така відповідь. Коли Шевченкові було 26 років, побачила світ його збірка поезій, яка поклала початок новому періоду в історії української літератури, змінила обличчя української поезії, утвердивши її високу самоцінність. Може хтось знає назву цієї збірки? (Кобзар) (Продовження відео)
Вчитель: А от скільки творів ввійшло до першої збірки, ви дізнаєтесь розв’язавши рівняння:
35х – 2х + 30 = 294 (8) (Продовження відео)
Вчитель: Однією з поезій, що ввійшла до першої збірки, була поезія «Думи мої, думи мої...». (Відео з читанням вірша)
Вчитель: Пропоную розв’язати задачу.
Катер плив 4 години проти течії річки і кілька години за течією. Відомо, що катер проплив проти течії на 14 км більше, ніж за течією. Знайти скільки годин він плив за течією, якщо швидкість течії дорівнює 3 км/год, а власна швидкість катера — 35 км/год? (3 год)
Вчитель: Це була задача, в якій ви одержали число 3. В збірці «Кобзар» є вірші, в яких зустрічається це число. (Слайди з уривками творів)
«Наймичка»
Тричі крига замерзала,
Тричі розтавала,
Тричі наймичку у Київ
Катря проводжала...
«Тополя»
Прийшла... Вмивсь, напилася,
Тихо усміхнулась,
Вдруге, втретє напилася
І не оглянулась...
«Великий льох»
Як сніг, три пташечки летіли
Через Суботове і сіли
На похиленному хресті
На старій церкві...
Вчитель : Зараз проведемо гру «Хто швидше?»
На дошці накреслено табличку із семи клітинок.
|
|
|
|
|
|
|
Я пропоную вам сім завдань з математики. Відповідь кожного завдання ви будете по черзі записувати в клітинки таблиці. Кожне число відповідає номеру букви алфавіту. Перед вами лежить алфавіт. Тож, хто з вас першим прочитає слово?
Український алфавіт
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Аа Бб Вв Гг Гг Дд Ее Єє Жж Зз
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Ии Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ Ьь Юю Яя
Вчитель : Ви правильно відгадали назву поезії «Заповіт».
(Відео з віршем)
Давайте тепер ознайомимось далі з біографією великого Кобзаря.(відео)
Вчитель : «Митець потрібен своєму народові та усьому світові тільки тоді, коли його творчість зливається з криком нації», - ці слова В.Стуса
стосуються саме Тараса Григоровича Шевченка – і поета, і художника, і людини – митця, який всім своїм талантом, всією душею, духом – народний. Саме з любові до народу виросла правдива, вогненна поезія Кобзаря, сильне синівське почуття, дух протесту, бунтарства, антикріпаччини, яким наснажена поетова муза. Він - справжній патріот своєї стражденної неньки України. А як ви розумієте значення слова «патріот»?
«Асоціативний кущ»
« Чи були ми уважними?»
а) у Моринцях, 1814р.
б) у Кирилівці, 1814р.
в) у Черкасах, 1814р.
г) у Києві, 1814р.
2. В якому віці Шевченко залишився круглим сиротою:
а) у 9 років
б) у11 років
в) у 13 років
г) у 10 років.
3. Якого року Т.Г.Шевченка було викуплено з кріпацтва:
а) 1838
б) 1840
в) 1839
г) 1837
4. Коли видана перша збірка Т.Г.Шевченка? Як вона називалась?
а) 1841р., «Гайдамаки»
б) 1840р., «Твори»
в) 1830р., «Кобзар»
г) 1840р., «Кобзар»
5. Скільки творів увійшло до першого видання «Кобзаря»:
а) 18
б) 8
в) 30
г) 4
6. Хто з відомих художників намалював портрет Жуковського, щоб викупити Шевченка з кріпацтва?
а) Венеціанов
б) Сошенко
в) Брюлов
г) Рєпін
7. Яку поему написав Т.Г.Шевченко на згадку про день викупу з кріпацтва?
а) «Кавказ»
б) «Катерина»
в) «Єретик»
г) «Сон»
ІІІ. Підсумковий етап
Учитель математики. Отже, ми сьогодні узагальнили ваші знання , вміння й навички щодо розв’язування лінійних рівнянь. Повторили життєпис нашого поета – Кобзаря - Тараса Григоровича Шевченка.
ІV. Рефлексійно-оцінний аспект
Вчитель : Наш урок добігає кінця. Тож підведемо підсумки.
«Обмін думками»
Рефлексія. «Продовж речення...»
IV. Домашнє завдання
ХЕРСОНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №41
ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Урок математики в 5 класі з теми:
Розробила:
вчитель математики
Гулякіна Людмила Миколаївна
ХЕРСОН 2019