Урок "Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Композиція «Подорож на північ» "

Про матеріал
Урок розроблений відповідно до вимог сучасності з використанням медіа.На уроці у дітей формується вміння передавати плановість відкритого простору. Діти вчаться передавати стан поверхні Землі за допомогою різних кольорових відтінків.
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво                      

Тема .Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Композиція «Подорож на північ»

Мета:формування предметних компетентностей: формувати вміння дітей передавати плановість відкритого простору, учити передавати стан поверхні Землі за допомогою різних кольорових відтінків; розвивати творчу уяву і фантазію, виховувати любов до природи, навколишнього середовища.

формування ключових компетентностей: вміння вчитися – орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії; громадянської – бережне ставлення, до природи, до самого себе, здатність екологічно мислити, здоров'язбережувальної - слідкувати за своєю посадкою під час малювання, попереджувати стомлюванність очей;

Очікувані результати Вміють передавати плановість відкритого простору, стан поверхні Землі за допомогою різних кольорових відтінків

Обладнання: альбом-посібник, магнітофон,мікрофон.

Матеріали та інструменти: фарби, пензлики,непроливайки

Тип уроку:практичної художньої діяльності.

                                Хід уроку

І. Організація класу.

1. Створення емоційного настрою.

             Всі приємно посміхніться,

               Продзвенів уже дзвінок

               Починаємо урок!

2. Перевірка наявності необхідного для роботи матеріалу.

А чи всі готові до уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Вправа «Мозкова атака»

   - Що ми називаємо пейзажем? (Зображення природи.)

   -Які пейзажі малюють художники? (Весняні, зимові, морські, літні, весняні тощо.)

- Якими художніми матеріалами користуються при зображенні пейзажу? (Фарби: гуаш, акварель; графічні: фломастери, простий олівець,)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Звучить пісня Умки.

- Чия це пісня? Хто впізнав?

- А де ж наш Умка живе?

 

Ми дізнаємося із завдання «Кросворд»

1.Північний Льодовитий ... (Океан).

2.Чим живляться тварини і птахи на Північному полюсі? (Рибою)

3.Чим видобувають моржі з дна їжу? (Ікла)

4.Коли ведмідь сердиться, що він робить? (Ричить)

5.Самий великий житель морів та океанів? ( Кит)

6.У наших лісах він сірий, а на Півночі білий, хто? (Вовк)

7.Цей птах, збирається на скелястих берегах,утворює пташиний базар ?(Чайка)

-Тут живе Умка. (Арктика)

-Наш Умка живе в Арктиці. Тож давайте дізнаємося більше про життя на Півночі.

Перегляд фільму про Арктику

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

     -На уроці ми спробуємо відшукати Умку  на Півночі та зобразимо Північне сяйво та краєвиди  Півночі.

V.Робрта над темою уроку.

1.Бесіда

  - Хто знає що це за явище? (Перегляд фільму)

Коли вдень і вночі на Півночі темно, можна спостерігати незвичайне явище – північне сяйво. Роздивіться які кольори Північного Сяйва. Та щоб, помилуватися Північним сяйвом на картині, художник має вміти не лише дібрати відтінки кольорів, а і передавати безмежний простір Півночі.

- Відкрийте альбоми на стор.34і роздивіться, як художникІ Мошкін передав  краєвиди півночіу картині  «Три ведмеді»

    Щоб передати простір, художники  використав повітряну перспективу, за якої, що ближче до лінії горизонту, тим менш чітко, яскраво і контрастно зображуються об’єкти (крижини, сяйво).

  Так, на дальньому плані кольори більш тьмяні, набувають холодних відтінків.

- Що зображено на передньому плані?

- Як змінилися кольори вдалині?

- А якого кольору сніг?

    Хоч ми й звикли називати сніг білим, але насправді — залежно від освітлення, навколишнього середовища тощо — він набуває відтінків інших кольорів. Погляньте, як відтінки фіолетового, синього і зеленого кольорів урізноманітнюють і збагачують зимові краєвиди. У той же час вони такі ніжні, що ми все одно сприймаємо сніг білим.

Сонячне світло надає снігу теплих золотавих, рожевих відтінків, а тіні на снігу виглядають синіми, блакитними.

2.Пояснення послідовності виконання завдання

- Оберіть сюжет, який зацікавив, і намітьте композицію.

- За допомогою  повітряної перспективи намалюйте північний краєвид.

- За бажанням домалюйте тварин — білих ведмедів, струнких оленів, пухнастих лисиць.

3.Самостійна художньо-практична робота учнів.

Фізкультхвилинка

Хто вже, хто вже так стомивсь

Що ліворуч нахилився?

Хто вже спить?

Треба дружно всім вам встати

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить.

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало

І проміння всім послало.

4.Продовження виконання практичної роботи

 VІ.  Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

- Що таке Північне сяйво?

- Чи сподобалась вам подорож на Північ?

Виставка, аналіз виконаних робіт.

 

 

docx
Додав(-ла)
Сіроус Олена
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Калініченко О.В., Калініченко В.В., Сергієнко В.В.)
Додано
8 січня 2020
Переглядів
3078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку