Урок образотворчого мистецтва з теми "Колір як засіб вираження настрою у природі. Малювання композиції «Зимова казка». Гуаш, акварель"

Про матеріал
Цей урок систематизує уявлення дітей про зиму, про роботу художника; зверне увагу на те, як зображують зимовий пейзаж і його елементи; розвине у дітей композиційні навички, зорову пам'ять, асоціативно – образне мислення, уяву, фантазію; буде поглиблювати поняття про теплу і холодну гаму кольорів; виховувати охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати прекрасне навколо себе.
Перегляд файлу

1

 

 

 

Тема. Колір як засіб вираження настрою у природі. Малювання композиції «Зимова казка». Гуаш, акварель. 

 

 

Мета.  Систематизувати уявлення дітей про зиму, про роботу художника; звернути увагу на те, як зображують зимовий пейзаж і його елементи; розвівати у дітей композиційні навички, зорову пам'ять, асоціативно – образне мислення, уяву, фантазію; поглиблювати поняття про теплу і холодну гаму кольорів; виховувати охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати прекрасне навколо себе. 

 

 

Обладнання: дитячі роботи, зимовий пейзаж, фарби, пензлики, зразок композиції.  

 

 

Тип уроку: комбінований. 

 

 

 

 

 

 

 

I. Організація класу. Перевірка готовності до уроку. 

 

II. Актуалізація опорних знань учнів 

  1. Бесіда про значення праці художника.
  • Сьогодні на уроці ми будемо справжніми художниками. Художник як чарівник. Він може передати всю красу навколишнього середовища: і горді червоні тюльпани, і ніжні білі ромашки, і казкові лісові хащі, і веселі кучеряві берізки на сонячній галявині, і важки сірі хмари, і різноманітних тварин та людину. Праця художника приносить людям радість та почуття захоплення.
  • Чим працює художник?
  • На чому він виконує свої роботи?
  • Свої картини художники виконують олівцями, масляними, акварельними фарбами та гуашшю. Малюють вони на папері, картоні, полотні, дереві та стінах будинків.
  • Отож сьогодні на уроці ми спробуємо створити  казку. А допоможе нам працювати девіз нашого уроку:

Ми справжні таланти,

Ми справжні митці,

Стає у нас казкою

Все навкруги.

 

  1. Стратегія «Загадка». 
  • Сьогодні до нас на урок завітала чарівна гостя. Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь, хто вона.

Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались? Я … (зима)

 

  • Здрастуй, чарівна гостя. Ти прийшла і заворожила все довкола. Ще вчора земля була сірою, а сьогодні кожна гілочка прибралася в біле мереживо і сріблястий бісер.

Ой ти, зимонько-зима,

В тебе жалощів нема:

Снігом вкрила наш садок,

Розігнала всіх пташок.

Вітер твій гуде, шумить,

За вікном мороз тріщить.

А та віхола не раз

Заганяє в хату нас.

 

Не лякайтесь, любі діти.

Буду я вас веселити.

Принесла ж я вам, малята,

Сніг біленький і лапатий,

Лижі, ковзани і санки

Для Василька і Оксанки. 

 

III. Мотивація навчальної діяльності. 

  • Я думаю, що всі діти люблять зиму, хоча вона буває лютою. Але вона буває і казковою. Тож сьогодні ми будемо малювати зимову казку, навчимося передавати настрій природи у своєму малюнку. Зображувати зимовий пейзаж.
  • А чи знадобиться вам в житті вміння малювати?

 

 

IV.  Вивчення нового матеріалу. 

  1. Перегляд демонстраційного матеріалу. 
  • Подивиться  на малюнки, які зробили наші діти. Вони передали чарівність зимової природи.
  • А ось картина, яку зробив справжній художник. Скільки відтінків снігу можна помітити на ній? І все це не заважає нам бачити, що на картині зображена зима.
  • Які б відтінки ви вибрали для зображення снігу – теплі чи холодні?
  • Зверніть увагу на небо. Яке воно? 

 

  1. Визначення композиційного центру.
  • Сьогодні ми виконаємо ось таку композицію. Що розташовано у центрі композиції? Що ми бачимо на задньому плані? Які за розміром предмети заднього плану? Яка форма у сніговика?

3. Тренувальні вправи в повітрі.  

 

V. Практична робота.

  1. Малювання нарису олівцем. 

Фізхвилинка. 

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво нахилився?

Треба всім нам встати

Фізкультпаузу почати. 

  1. Малювання фарбами.  
  • Здрастуйте, діти. Я художник. У нашому містечку зникли всі фарби. Може вони сховалися у казках, в хащах лісових та квітах польових, в темних віконцях та променях сонця. Діти, допоможіть мені їх відшукати.
  • Діти, допоможемо знайти художнику фарби? У яких казках вони сховалися?
  • А ще фарби сховалися у віршах С.Я. Маршака. Діти будуть їх читати, а ви спробуєте відгадати колір сторінки.  

Эта страница красивого цвета

Значит на ней постоянное лето.

Если бы здесь уместиться я мог,

Я бы на этой странице прилег.

 

 

Эта страница морская,

На ней не увидишь земли.

Крутую волну рассекая,

Проходят по ней корабли.

 

Еще одна страница –

Пустынная страна,

Песок по ней кружится,

Несется как волна.

 

Перед вами страница ночная.

Столица окутана тьмой,

Уходят на отдых трамваи,

Троллейбусы мчатся домой.

 

Это снежная страница.

Вот прошла по ней лисица,

Заметая снег хвостом.

Тут вприпрыжку по странице

В ясный день гуляли птицы,

Оставляя след крестом.

 

  •   Тепер ми зібрали всі фарби і можна прийматися до роботи. Залишайся, художнику, з нами, подивишся, як діти гарно малюють.
  • Треба підготувати фарби до роботи. Розведіть їх водою.
  • Починаємо розфарбовувати небо. Яке воно в порівнянні з землею?
  1. Гра «Додай слівце»

Зима! Зима! Усякий знає –

Вона холодною буває.

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі, білесенькі …(сніжинки).

 

От впав сніг, як обнова!

Зима тоді така … (чудова).

 

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна й … (весела).

 

Вона тоді усім хороша,

Коли мете легка …(пороша).

 

Мороз і лід озера кута –

Зима тоді всі кажуть … (люта).

 

Вона буває і серйозна

Суха, і вітряна й … (морозна).

 

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму …(красива).

 

А вранці іній – от обнова!

Яка зима у нас … (казкова).

 

Зима, кажу вам, дуже гарна,

То сонячна, то часом … (хмарна).

 

Насунуть хмари звідусіль

І закружляє … (заметіль).

 

І не завадило б кожуха,

Така буває … (завірюха).

 

А вітер свище, вітер виє,

По кучугурах сніг …(біліє).

 

І горнуться всі до тепла,

Така зима буває … (зла).

 

Синичка змерзла і голодна,

Бо видалась зима …(холодна).

 

А для дітей вона така,

Вже не холодна, а …(жарка).

 

Та все одно зима прекрасна.

Вся біла, срібна, світла, … (ясна).

 

Яка ж зима? Яка ж вона?

Вона весела і …(сумна).

 

  1. Завершення роботи в кольорі.

 

VI. Аналіз робіт.  

 

VII. Виставка робіт.

 

VIII. Підсумок уроку.

  • Що ми малювали?
  • Які кольори використали в роботі?
  • Що можна передати кольором?

 

doc
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
1648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку