1
Тема. Колір як засіб вираження настрою у природі. Малювання композиції «Зимова казка». Гуаш, акварель.
Мета. Систематизувати уявлення дітей про зиму, про роботу художника; звернути увагу на те, як зображують зимовий пейзаж і його елементи; розвівати у дітей композиційні навички, зорову пам'ять, асоціативно – образне мислення, уяву, фантазію; поглиблювати поняття про теплу і холодну гаму кольорів; виховувати охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати прекрасне навколо себе.
Обладнання: дитячі роботи, зимовий пейзаж, фарби, пензлики, зразок композиції.
Тип уроку: комбінований.
I. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів
Ми справжні таланти,
Ми справжні митці,
Стає у нас казкою
Все навкруги.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма
Здогадались? Я … (зима)
Ой ти, зимонько-зима,
В тебе жалощів нема:
Снігом вкрила наш садок,
Розігнала всіх пташок.
Вітер твій гуде, шумить,
За вікном мороз тріщить.
А та віхола не раз
Заганяє в хату нас.
Не лякайтесь, любі діти.
Буду я вас веселити.
Принесла ж я вам, малята,
Сніг біленький і лапатий,
Лижі, ковзани і санки
Для Василька і Оксанки.
III. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Вивчення нового матеріалу.
3. Тренувальні вправи в повітрі.
V. Практична робота.
Фізхвилинка.
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво нахилився?
Треба всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Эта страница красивого цвета
Значит на ней постоянное лето.
Если бы здесь уместиться я мог,
Я бы на этой странице прилег.
Эта страница морская,
На ней не увидишь земли.
Крутую волну рассекая,
Проходят по ней корабли.
Еще одна страница –
Пустынная страна,
Песок по ней кружится,
Несется как волна.
Перед вами страница ночная.
Столица окутана тьмой,
Уходят на отдых трамваи,
Троллейбусы мчатся домой.
Это снежная страница.
Вот прошла по ней лисица,
Заметая снег хвостом.
Тут вприпрыжку по странице
В ясный день гуляли птицы,
Оставляя след крестом.
Зима! Зима! Усякий знає –
Вона холодною буває.
Летять, кружляють, як пушинки,
Легкі, білесенькі …(сніжинки).
От впав сніг, як обнова!
Зима тоді така … (чудова).
Міста чистенькі, білі села –
Зима і радісна й … (весела).
Вона тоді усім хороша,
Коли мете легка …(пороша).
Мороз і лід озера кута –
Зима тоді всі кажуть … (люта).
Вона буває і серйозна
Суха, і вітряна й … (морозна).
А як насуне хмара сива,
Зима по-своєму …(красива).
А вранці іній – от обнова!
Яка зима у нас … (казкова).
Зима, кажу вам, дуже гарна,
То сонячна, то часом … (хмарна).
Насунуть хмари звідусіль
І закружляє … (заметіль).
І не завадило б кожуха,
Така буває … (завірюха).
А вітер свище, вітер виє,
По кучугурах сніг …(біліє).
І горнуться всі до тепла,
Така зима буває … (зла).
Синичка змерзла і голодна,
Бо видалась зима …(холодна).
А для дітей вона така,
Вже не холодна, а …(жарка).
Та все одно зима прекрасна.
Вся біла, срібна, світла, … (ясна).
Яка ж зима? Яка ж вона?
Вона весела і …(сумна).
VI. Аналіз робіт.
VII. Виставка робіт.
VIII. Підсумок уроку.