Тема: «Підсумковий урок за казкою Сент-Екзюпері “Маленький принц”

Про матеріал
Розробка підсумкового уроку за казкою Сент-Екзюпері “Маленький принц” спрямована на розкриття філософського змісту казки, її проблематику; на розвиток навичок виразного читання та зв'язного мовлення; на ровиток вміннь робити узагальнення й висновки.
Перегляд файлу

Тема: «Підсумковий урок

за казкою Сент-Екзюпері “Маленький принц”

 

                  Мета:

- розкрити філософський зміст казки, її проблематику

  •    навчати робити узагальнення й висновки
  •    розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення
  •    сприяти вихованню високих моральних якостей

 

Тип уроку – підсумковий урок

У кожної людини свої зорі..

А. Де Сент-Екзюпері

Бути людиною - це відчувати відповідальність.

А. Де Сент-Екзюпері

Хід уроку:

 

  1. Оголошення теми, мети уроку
  2. Актуалізація опорних знань учнів

 

ІІІ. Бесіда на повторення вивченого.

Вч. - нагадайте історію створення “Маленького принца”

  •                                  (усні відповіді 2 учнів)

Вч. - “Маленький принц” - це філософська казка - притча. Знайдіть ознаки казки у творі.

(Незвичність сюжету, в творі діють такі типові казкові герої, як Принц, Король, Лис, Змія, які можуть розмовляти)

Припадаємо відомості з теорії літератури.

Вч. - Згадайте, що таке притча ?

  •         (Притча невелике оповідання, що містить повчання в алегоричній формі. Притча ілюструє ідею, розглядаючи проблеми моралі та загальнолюдських законів).

Вч. - Знайдіть елементи притчі.

  •                             (алегорія: баобаби, вода; морально - філософські роздуми письменника).

Вч. - Прочитайте приклади філософських роздумів про сенс життя людини.

  1.         “їм же завжди треба все пояснювати"
  2.         “Дорослі ніколи нічого не розуміють самі...”
  3.         “Прибрався сам уранці - ретельно прибери і свою планету"
  4.         “Від кожного треба вимагати тільки те, що він може зробити"
  5.         “Основою влади має бути передусім розум”
  6.         «Себе судити набагато важче, ніж інших»
  1.          “Якщо ти зможеш правильно судити самого себе, то ти справді мудрий'’.
  2.          “‘Адже для пихатих усі інші - їхні шанувальники”
  3.          “Пихаті люди не чують нічого, крім похвали”
  4.          “Бо людина може бути водночас і вірна обов’язку і ледача”
  5.          “3 людьми теж одиноко”
  6.          “А всі дороги ведуть до людей”
  7.          “Нема нічого досконалого на світі”
  8.          “Ми відповідальні за тих, кого приручили”
  9.          “Добре бачить тільки серце”
  10.          “Найголовнішого очима не побачиш”

1 7) “Люди завжди невдоволені там, де вони живуть...”

  1.          “Тільки діти знають, чого шукають”
  2.          “Вода буває потрібна і серцю"
  3.          “Треба шукати серцем”

 

IV.Узагальнення

 ,

Узагальнення відомостей про зоряну мандрівку  Маленького принца 

Робота в групах 

  1.        Схема Система планет твору .
  2.        Усна розповідь учня.

І група - На першому астероїді жив Король. “Він не знав, що світ для королів дуже спрощений. Для них усі люди-піддані”. Маленький принц не залишається на цій планеті, бо там панувала 1) безглуздість (записати в зошит).

ІІ група - На іншої планеті жив честолюбець, який уособлює таку рису, як 2) пихатість.

ІІІ група - На планеті пияка герою було невесело, бо пияка пив “Щоб забути про совість”. Образ пияка - символ вад, яких багато у людей 3) ІІияк порок.

ІV група - Ділок рахував зорі, записував підрахунки на папірець і клав у ящик. Ця діяльність була непотрібною 4) Ділок-непотрібність

V група - “Географ надто важлива особа, йому ніколи байдикувати”

 5) Обмеженість робить цей образ не зовсім приємним.

             VI група - У “роботі 6) ліхтарника обов’язковість все ж таки є сенс”

 

  •                  Як ви вважаєте, чи міг стати  другом Маленького принца хто-небудь із жителів тих планет, де він уже побував ?

- Як стати щасливим на своїй планеті ?


  1. Проблемна ситуація 
  •            Подумайте, чому Маленький принц після тривалої зоряної

подорожі прилетів на Землю ? 

( Казка про земні проблеми, а не про космічні).

  1.    Переказ тексту,,

           - Розкажіть, якою зображена у казці Земля.

  1.    Бесіда з учнями. п

- ЧОМУ автор пише: “Земля - планета не проста .

-Поясніть -  Реальне життя - річ складна

-Як почувається на Землі Маленький принц (Самотньо)

-Кого шукає він на Землі? Чи знайшов герой те. що шукав,

(Людей, але бачить тільки високі гострі скелі)

 -Чому Маленький принц заплакав?(Відчув себе безсилим, самотнім)

 -Яку   тагедію пережив герой на Землі? (Дороги привела ного в сад, де росли троянди. їх було дуже багато. Виявилося, що його квітка не була унікальною)

  •                  Хто допоміг Маленькому принцу? (Лис)

 

  1.         Творче завдання – інсценування зустрічі з Лисом 
  •                  Подумайте, які істини відкрив Лис героєві
  1.          що означає “приручити когось ?
  2.          “Треба бути дуже терплячим"
  3.          “Мають бути обряди"
  4.          Квітка єдина .

- Знайдіть у тексті вислови, що розкривають ПОГЛЯДИ Лиса.

 

5. Бесіда з елементами аналізу

- Чому льотчик і Маленький принц прийшли до криниці? (їх обох мучила спрага)

-Як ви розумієте фразу: "Вода буває потрібна і серцю .

-Подумайте, чому герої стали щасливими ?

(Після довгих пошуків нарешті пізнали істину)

 

6. Виразне читання  

                           Як Маленький принц пояснював свою смерть .

                           Як ви розумієте його слова ?

                          Як зрозуміти фінал казки?

 

7. Узагальнююче слово вчителя.

Маленький принц помирає. Та читач бачить смерть свого  фізичного тіла. А душа героя  перероджується. Маленький принц не помер, а переродився в іншу форму, значно вищу - духовну

 

V.Застосування знань, умінь і навичок.

 

1. Робота з епіграфами.

  •                                                  Як ви розумієте слова “У кожної людини свої зорі"?

Для всіх людей є щось спільне: моральні основи життя, духовність, але усі ми різні. Зорі стають символом високого й прекрасного , що існує в людині. Зоряний світ душі посилається усім із народження, та не завжди люди бережуть його.

  •                                                     Як слова другого епіграфу перегукуються зі словами Лиса ? (Якщо ти дозволив кому-небудь увійти у твій “мікросвіт” або сам увійшов до когось, ти мусиш відповідати за цю людину).

2.Як стати щасливим на своїй планеті ?

Треба любити життя, людей очиститися від усього нещирого, непотрібного

повернути дитячу щирість, чистоту, безпосередність пізнавати світ, істину

вибрати правильну життєву дорогу мати дім, друзів, не витратити себе, не загубитися у світі.

  3. В світі мудрих думок (метод Мікрофон)

Які почуття і роздуми викликав у вас цей твір?

docx
Додано
20 січня 2020
Переглядів
4178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку