Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд.
Мета: Ознайомити учнів з письмовим додаванням двоцифрових чисел з переходом через розряд ;удосконалювати обчислювальні навички; формувати уміння творчо працювати над умовою задачі.
Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність.
Виховувати старанність, працьовитість, інтерес до вивчення предмета.
Обладнання: Математичний океан, квитки, пароплав,рятувальні круги,мультимедійне обладнання,роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Ми сьогодні, діти, з вами
Помандруєм океаном.
А щоб часу не втрачати –
Починаєм працювати.
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
Навчимося письмово додавати двоцифрові числа з переходом через розряд та розв’язувати задачі.
Девіз нашого уроку:
«Думати швидко, відповідати точно, розв’язувати правильно».
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
30 + 40 = 70 (м) 16 - 6 = 10 (а)
18 - 8 = 10 (а) 30 - 1 = 29 (т)
18 + 11 = 29 (т) 50 + 50 = 100 (и)
90 - 40 = 50 (е) 12 + 2 = 14 (к)
М а т е м а т и к а__
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
70 10 29 50 70 10 29 100 14 10
2). Усна лічба.
- Розселяємося по каютах. Уявіть, що ми йдемо коридором. Я бачу номери кают: перша, друга.
- Капітан живе у каюті, яка знаходиться між каютами 59 і 61. У якому номері живе капітан ? (60)
Отже, попливли.
Відео
Порахуємо їх: 2, 4, . . . до 20.
(Діти рахують від 100 до 1000, від 1000 до 100).
ІV. Пояснення нового матеріалу.
Числа записуємо у стовпчик: одиниці під одиницями. Додаються спочатку одиниці, а потім десятки: 8 додати 5, буде 13. 13 - це 1 десяток
і 3 одиниці; 3 одиниці пишемо під одиницями, а десятки додаємо до десятків. 2 десятка плюс 4 десятка буде 6 десятків і ще 1 десяток, буде 7 десятків. Цифру 7 запишемо під десятками.
Додавання «стовпчиком» називають письмовим додаванням.
Ось ми прибули до острова. Тут живуть звіри. Вони підготували вам приклади, які треба розв’язати:
68 34 56 43 42
+ + + + +
29 48 19 39 27
Правильно розв’язаними прикладами учні (прізвища учнів) порадували гномів і вони пропонують відпочити разом, а потім всім повернутись на корабель.
Фізкультхвилинка
(під музичний супровід)
V. Закріплення нового матеріалу.
1). Розв’язування задач.
- Наш корабель підійшов до мису Задачного. Для того, щоб не потрапити на рифи, нам необхідно розв’язати задачі.
Скласти задачу за малюнком і числовими даними (усно).
2). Робота з підручником.
Творча робота над задачею №(с. 99, завдання 665)
Аналіз задачі за питаннями вчителя, складання короткої умови задачі.
Розв’язання :
1) 250 – 70 = 180 — друге число.
2) 250 + 180 = 430 — перше і друге число.
3) 670 – 430 = 240 — третє число.
Творча робота над задачею
— Усно складіть задачу за виразом 600 + (600 – 240), умова якої містить слова «на 240 менше».
Наша подорож триває. Ми наближаємося до острову чисел.
3). Ось ми на березі. Там є будинки. А щоб в них поселитися треба розв’язати рівняння: х+270=390, х-210=430
4). Подорож триває. Прибуваємо до бухти «Геометрична». Виконання завдання з логічним навантаженням с.97, № 670
P = (6 + 3) · 2 = 18 (см)
18 : 3 = 6 (см) — сторона рівностороннього трикутника.
VІ. Підсумок уроку.
Ми наближаємося до порту «Перемоги». Для того, щоб наш корабель пристав до берега нам необхідно поділитися враженнями від подорожі. Щоб нас почули на березі, використаємо мікрофон.
Вправа «Мікрофон».
-Чи цікаво вам було подорожувати?
-Що найбільше запам’яталося?
Давайте підрахуємо рятувальні круги. Адже їх треба буде залишити на борту корабля.
(Оцінювання відповідей учнів).
VІІ. Домашнє завдання.
№ 605; № 606 (письмово).