Тема:"Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд."

Про матеріал
Ознайомити учнів з письмовим додаванням двоцифрових чисел з переходом через розряд ;удосконалювати обчислювальні навички; формувати уміння творчо працювати над умовою задачі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність. Виховувати старанність, працьовитість, інтерес до вивчення предмета.
Перегляд файлу

Тема:  Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд.

 

Мета: Ознайомити учнів з письмовим додаванням двоцифрових  чисел з переходом через розряд ;удосконалювати обчислювальні навички; формувати уміння творчо працювати  над умовою задачі.

 Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність.

 Виховувати старанність, працьовитість, інтерес до вивчення предмета.

 

Обладнання: Математичний океан, квитки,  пароплав,рятувальні круги,мультимедійне обладнання,роздатковий матеріал.

 

                                                      Хід  уроку

 

І.  Організація  класу  до  уроку.

   Ми сьогодні,  діти,  з вами

   Помандруєм  океаном.

   А щоб  часу  не  втрачати –

   Починаєм працювати.

 

ІІ.  Повідомлення  теми  й  мети  уроку.

  •  Сьогодні  у  нас  незвичайний  урок,    урок-подорож.  На  сучасному  кораблі  ми  вирушимо  в  подорож  Математичним  океаном.

Навчимося письмово додавати двоцифрові числа з переходом через розряд та розв’язувати задачі.

Девіз нашого   уроку:

 «Думати швидко, відповідати точно, розв’язувати правильно».

 

ІІІ.  Повторення  вивченого  матеріалу.

  1. Насамперед треба дізнатися, як називається наш корабель. Для цього треба розв’язати приклади. Тим, хто правильно буде відповідати, я буду давати рятувальні круги.

 

30 + 40  =  70 (м)   16  -   6  =   10 (а)

18  -   8  =  10 (а)   30  -   1  =   29 (т)

18 + 11  =  29 (т)   50 + 50  = 100 (и)

90   - 40 =  50 (е)   12 +   2  =   14 (к)

  

 

  М  а  т  е  м  а  т   и  к  а__

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 70 10 29 50 70 10 29 100 14 10

 2).  Усна  лічба.

  -  Розселяємося  по каютах.  Уявіть,  що  ми  йдемо  коридором.  Я бачу номери кают: перша,  друга.

  -  Капітан  живе  у  каюті, яка знаходиться  між  каютами  59  і  61.  У  якому  номері  живе  капітан ?  (60)

  Отже,  попливли. 

Відео

  •  Виглянемо  в  ілюмінатор. Парами пропливають  рибки.

Порахуємо  їх: 2, 4,   . . .   до  20.

  •    Поблизу  з’явилась  акула  і  рибки,  щоб  їм  було  не  так  страшно,  згрупувались  по  100.  Порахуймо  сотнями.

 (Діти  рахують  від  100 до 1000,  від  1000 до 100).

 

ІV.   Пояснення  нового  матеріалу.

  •  Ми  наближаємося  до  «Обчислювального острова». 

Числа  записуємо у стовпчик: одиниці  під  одиницями.  Додаються спочатку  одиниці, а потім десятки:  8 додати 5,  буде 13.  13  -  це 1 десяток

і 3 одиниці; 3 одиниці пишемо під одиницями, а десятки  додаємо  до  десятків.  2  десятка  плюс  4  десятка  буде  6  десятків  і  ще  1  десяток,  буде  7  десятків.  Цифру  7  запишемо  під  десятками.

Додавання  «стовпчиком»  називають письмовим  додаванням.

Ось  ми  прибули  до  острова.  Тут  живуть  звіри.  Вони  підготували  вам  приклади,   які  треба  розв’язати:

 

  68    34    56    43    42

+  +  +  +  + 

  29    48    19    39    27

 

Правильно розв’язаними прикладами учні (прізвища учнів) порадували гномів і вони пропонують відпочити разом, а потім всім повернутись на корабель.

Фізкультхвилинка

(під музичний супровід)

 

V.   Закріплення  нового матеріалу.

 1).  Розв’язування  задач.

 - Наш  корабель  підійшов  до  мису  Задачного. Для того, щоб не потрапити на рифи, нам необхідно  розв’язати  задачі. 

 Скласти  задачу  за  малюнком  і  числовими  даними (усно).

 2).  Робота  з  підручником.

 

Творча  робота  над  задачею  (с. 99, завдання 665)

Аналіз задачі за питаннями вчителя, складання короткої умови задачі.

Розв’язання :

1) 250 – 70 = 180 — друге число.

2) 250 + 180 = 430 — перше і друге число.

3) 670 – 430 = 240 — третє число.

Творча робота над задачею

— Усно складіть задачу за виразом 600 + (600 – 240), умова якої містить слова «на 240 менше».

 Наша  подорож  триває. Ми  наближаємося   до  острову  чисел.

 3).  Ось  ми  на  березі.  Там  є  будинки.  А  щоб  в  них  поселитися  треба  розв’язати  рівняння: х+270=390, х-210=430

 4).  Подорож   триває.  Прибуваємо  до  бухти  «Геометрична».  Виконання завдання з логічним навантаженням  с.97, № 670

P = (6 + 3) · 2 = 18 (см)

18 : 3 = 6 (см) — сторона рівностороннього трикутника.

VІ.  Підсумок  уроку. 

Ми наближаємося  до  порту  «Перемоги». Для того, щоб наш корабель пристав до берега нам необхідно поділитися враженнями від подорожі. Щоб нас почули на березі, використаємо мікрофон. 

 

Вправа   «Мікрофон».

 

-Чи  цікаво  вам  було  подорожувати? 

-Що  найбільше  запам’яталося?

 Давайте  підрахуємо  рятувальні  круги.  Адже  їх  треба  буде  залишити  на  борту  корабля.

 (Оцінювання  відповідей  учнів).

 

VІІ.  Домашнє  завдання. 

№ 605; № 606 (письмово).

 

 

doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку