17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Тема: "ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ І ЗАДАЧ"

Про матеріал

ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння, зада­чі; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Лебединська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів

 

 

Урок математики в 4 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мачуліна Ніна Михайлівна,

 вчитель початкових класів

 

2.jpg 

 

математически знаци.png 

 

3d.png3.jpg 

1.jpg 

 

 

3d (1).png 

 

 

 

 

 

 

(слайд 1. «Урок математики в 4 класі»)

Тема: ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ І ЗАДАЧ

 

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння, зада­чі; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація,картки, сигнальні картки, казкові герої, таблиці із завданнями.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  • Привітаємося і проженемо лінь з нашого уроку!
  • Всім-всім добрий день!

Геть з дороги наша лань,

Не заважай учитися,

Не заважай трудитися!

  • От ми  прогнали лінь із уроку , а тепер будемо трудитись гарно, щоб почти у кінці, «ну і діти в четвертому класі, просто діти – молодці».

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Перевіримо домашнє завдання. В цей час три учня будуть працювати за картками (роздаю картки).

 

У Попелюшки в мішку 6000 зернят, причому  з них пшениці, а  кукурудзяні. На скільки більше пшеничних ніж кукурудзяних зерен у Попелюшки?

 

(Викликаю учня)

  • Прочитай відповідь до задачі №314 (На 688 кг більше дістали борошна ніж висівок.)
  • У кого така відповідь? Молодці, ви правильно виконали задачу.
  • Приклади №316 перевіримо поглянувши на екран. (слайд 2)
  • Хто не допустив помилки?
  1. Бліцопитування (запитання для двох учнів, у яких учитель переглядає домашнє завдання задають учні)
  • Скільки сантиметрів у дециметрі? ( 1 дм = 10 см)
  • Скільки кілограмів  у 1 центнері? (1 ц = 100 кг)
  • Скільки годин  у 1 добі? (1 доба = 24 год.)
  • Скільки разів потрібно взяти по 20 см, щоб отримати 1 метр? (5 разів)
  • Скільки разів потрібно взяти по 50 грамів, щоб отримати 200 грамів? (4 рази)
  • Обчислити периметр прямокутника (довжина 9 см, ширина - 3 см) (слайд 3)

(Оголошую оцінки, мотивуючи).

  1. Усні обчислення.
  1. Гра «Так чи ні» (слайд 4)

(В учнів на столах лежать сигнальні картки. Зелена – так, червона – ні. Учитель ставить запитання, а учні сигналізують відповіді «так» чи «ні»)

  • 480 зменшити на 6, вийде 80 (ні);
  • Частка чисел 200 і 10 дорівнює 20 (так);
  • 720 більше 9 у 8 разів (ні);
  • 66 зменшити в 22 рази дорівнює 3 (так);
  • Різниця чисел 450 і 90 дорівнює 360 (так);
  • Сума чисел 5 і 70 більше суми чисел 70 і 50 (ні).
  1. Гра-естафета  (вивішую таблицю).
  • Зайчик і Білочка вирішили позмагатися в обчисленні прикладів. Хто з них переможе?
  • Хто швидко і правильно обчислить приклади. 1 ряд допомагає білочці, а 2 ряд зайчикові.

1 ряд

2 ряд

790 – 270=

430+540=

63:9 +0 =

880 – 360=

150+440=

9:3+0=

  • Погляньте на екран, перевіримо чи правильно діти допомогли казковим героям. (слайд 5) Хто переміг?

(Оголошую оцінки, мотивуючі, тим учням, які працювали на картках).

  1. Математичний диктант
  • Запишіть число, класна робота математичний диктант. Записуємо тільки відповіді.

(Викликаю учня, він працює з іншої сторони дошки).

  • На скільки сума чисел 99 і 201 менша 700?
  • У скільки разів 1000 більше суми чисел 200 і 50?
  • У скільки разів  число 111 менше найбільшого трицифрового числа?
  • Яке число більше 450 у 2 рази?
  • Перевіримо  відповіді: 400, 4, 9, 90.

(Учневі виставляю оцінки, мотивуючі).

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Тема нашого уроку  «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь і задач.» (слайд 6. Тема і мета)
  • Отже, сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з  письмовим додаванням і віднімання багатоцифрових чисел, а також будемо продовжувати роботу над рівняннями та зада­чами, які виконуються дією  додавання та віднімання.
  1. Повторення алгоритмів письмового додавання та віднімання   . (Завдання 317)
  • Буратіно знайшов суму і різницю чисел 483 і 255. Перевірте, чи правильно він виконав завдання.

(Вивішую приклади і казкового героя).

      

(Викликаю учнів, вони перевіряють розв’язані приклади).

 

  • Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконується так само, як і додавання і віднімання трицифрових чисел. Прочитайте правило у підручнику на сторінці 51.
  • Попрацюйте в парах: прочитайте правило і розкажіть один одному.
  • Повторимо правило разом.
  1. Фізкультхвилинка (під музичний супровід «Райдуга») (слайд 7)

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів (Завдання №318 з поясненням)

     

Пояснення. Записуємо одиниці під одиницями, десятки під десятками, сот­ні під сотнями, тисячі під тисячами. Додавати починаємо з одиниць. До 2 од. додати 9 од., буде 11 од. – це 1 дес. та 1 од. Одну одиницю записуємо, а десяток запам'ятовуємо і т. д.

(Аналогічна робота проводиться над прикладами на віднімання).

2. Первинне закріплення

    

(За необхідності допомагаю учням)

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.Розв’язування рівнянь (з коментуванням № 319 )

(Викликаю учня)

x + 34 013 = 764 354

  • Як знайти невідомий додаток?
  • Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти відомий доданок.

x = 764354 – 34013                      _ 764354

x = 730 341                                        34 013

730 341 + 34 013 = 764 354            730341

    730341

      34013

    730341

  • Наступне рівняння виконайте самостійно.
  • Як знайти невідоме зменшуване?
  • Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно до різниці додати  від’ємник.
  • Хто виконає рівняння – піднімете руку.
  • Яку відповідь отримали? (х = 65889)
  • Перевірте розв’язання рівняння, поглянувши на екран. (слайд 8)

х - 20 244 = 45 645

х = 45 645 + 20 244                  45645

х = 65 889                                                 +20244

65 889 – 20 244 = 45645           65889

_65889

  20244

  45645

 

2. Робота над задачею  (№ 320)

  • Прочитайте самостійно задачу.
  •  Про що говориться в задачі (Про картоплю, яка зберігалася в овочесховищі).
  • Скільки кілограмів  картоплі вивезли?
  • Скільки кілограмів  картоплі залишилося?
  • Про що запитується в задачі?
  • Чи можемо ми знайти, скільки кілограмів  картоплі було в овочесховищі?
  • Чому? (Тому що ми не знаємо, скільки кілограмів картоплі залишилося).
  • А як ми дізнаємося, скільки кілограмів картоплі залишилося? (від 7250 відняти 3240).
  • А потім ми можемо дізнатися, скільки кілограмів картоплі було в овочесховищі? (Так, ми до 7250 кілограмів додамо результат першої дії).
  • Запишіть умову задачі. (Викликаю учня)
  • Виконайте задачу за діями. Учні, у яких червоні кружечки на зошитах, виконайте задачу виразом.
  • Прочитайте відповідь до задачі (11260 кілограмів картоплі було в овочесховищі).

3. Завдання на розвиток критичного мислення. (слайд 9, 2 малюнки)

  • Покажіть, як можна з фігури, що зліва, одержати фігуру, що справа, переміщуючи лише три кружечки.

(Викликаю бажаючих)

  • Подивіться на екран, ось один із способів правильної відповіді. (слайд 9, додається третій малюнок)

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Гра «Закінчи речення».
  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Мені було цікаво…
  • Найбільше запам’яталося…
  • Урок завершую з… настроєм.

 

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • (слайд10)с.52, № 322 – виконати приклади письмово, №323 – виконати задачу за діями, а учні з червоними кружечками на зошитах – виразом.

 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку