19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок – змагання «Розумниці і розумники»

Про матеріал

Вчити розв'язувати задачі, які включають знаходження дробу від числа. Вправляти в порівнянні іменованих чисел, в обчислені виразів зручним способом. Розвивати техніку швидких обчислень, увагу. Виховувати почуття відповідальності за успіх команди.

Перегляд файлу

            Урок – змагання «Розумниці і розумники»

Тема: Розв'язування задач із дробами. Обчислення виразів із використанням сполучного закону множення.

Мета: Вчити розв’язувати задачі, які включають знаходження дробу від числа. Вправляти в порівнянні іменованих чисел, в обчислені виразів зручним способом. Розвивати техніку швидких обчислень, увагу. Виховувати почуття відповідальності за успіх команди.

Обладнання: Маршрутна карта і три прапорці різного кольору, нагороди, ілюстрації до задач, креслярські інструменти,ножиці, аркуші клітинкового паперу, картки з тестами.

                                               Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Треба разом привітатись: «Добрий день!»

  • Добрий день!

Дружно, весело сказати: «Добрий день!»

  • Добрий день!

Вліво, вправо повернутись: « Добрий день!»

  • Добрий день!

Туди – сюди посміхнутись: « Добрий день!»

  • Добрий день!
  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Сьогодні у нас останній урок з теми «Дроби». Ми будемо вчитись розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа, порівнювати іменовані числа, обчислювати вирази зручним способом. Але цей урок пройде у формі змагання між трьома рядами. Назвемо команди « Туристи», «Мандрівники», «Дослідники». Усі команди мандруватимуть маршрутом, позначеним на карті. Рух кожної команди будемо відмічати прапорцем: «Туристів» - зеленим, « Мандрівників» - синім, «Дослідників» - жовтим. ( Учитель прикріплює прапорці на початок маршруту.) Зараз ми всі перебуваємо на півострові Швидких обчислень. Закінчиться наш маршрут біля озера Нагород. Швидкість просування команди за маршрутом залежатиме від швидкості і правильності виконання математичних завдань її учасниками. Команда, яка швидше добереться до озера, переможе у змаганні. Тож починаймо.
  1. Контроль, корекція і закріплення знань.
  1. Усні обчислення.
  • Команди на вітрильних човнах прямують до острова Дробового, але немає попутного вітру. Для того, щоб напнути вітрила, команди повинні виконати усні обчислення. ( Дошку розділено на три частини для кожної команди. Вчитель, зачитує завдання. Відповідь до кожного завдання представники команд записують на своїй  частині дошки. Діти виходять один за одним. Підрахувавши кількості правильних відповідей кожної команди, вчитель визначає порядок, у якому команди прибули на острів Дробовий, вписує числа у таблицю балів і виставляє  прапорці у відповідному порядку.)
  1. Порівняння іменованих чисел.

1 / 2 км і 650м    500 г і 1 / 2 кг  1/ 2 год і 15хв

  1. Тестування.
  • Зараз наш маршрут проляже вгору проти течії ріки до зупинки у притоці Швидкого мислення. Щоб успішно пройти цей маршрут, ви повинні виконати  тестові завдання. (Всі учні отримують картку з тестами. Через деякий час вчитель збирає картки і підраховує правильні відповіді).
  1. Закріплення і повторення вивченого матеріалу.
  1. Самостійне розв’язування задач.
  • Ми залишаємо свої човни на березі притоки і йдемо пішки у гай Роздумів.  Щоб туди потрапити, ви повинні самостійно розв'язати задачі. (Вчитель записує на відведених командам частинах дошки номери задач. Представники кожної команди виходять з  підручниками до дошки і самостійно записують розв’язання задач. Решта учнів працюють у зошитах і звіряються з дошкою).
  1. Обчислення виразів зручним способом.
  • Вийшовши з гаю, ми бачимо яр Глибокої думки. Через нього прокладено місточок. Щоб по ньому пройти, треба бути дуже уважним і виконати такі завдання: кожна команда отримає по два вирази, які треба обчислити зручним способом. Для цього спочатку треба правильно поставити дужки, а тоді написати відповідь. (На дошці подані вирази. Правильний результат,отриманий найшвидше, вчитель знову оцінює у 3 бали і записує у таблицю балів).
  1. Фізкультхвилинка
  2. Фронтальна робота над задачею.
  • Перейшовши яр, ми опинилися біля підніжжя гори Наполегливості.

Щоб піднятися на її вершини, розв’яжемо задачу. ( Учитель аналізує разом з учнями умову задачі і виконує на дошці ілюстрацію. Після цього всі учні самостійно записують розв’язання задачі. Через 2 хв вчитель просить підняти руки тих учнів, що вже отримали відповідь, і фіксує три числа. Учні, які серед чисел бачать розв'язок задачі, піднімають руки і називають відповідь. Учитель визначає бали, а тоді хтось з учнів зачитує розв’язання задачі).

 

  1. А тепер командам потрібно як найшвидше спуститися згори. Для цього представники кожної команди виконають біля дошки вправу на швидкість.
  2.  Знаходження частини площі.
  • На горизонті з'явилося озеро Нагород і нам залишився останній етап маршруту. У кожного на парті є аркуш клітинкового паперу. На ньому ви повинні накреслити прямокутник заданих розмірів, позначити вказану частину площі і вирізати цю частину. ( Вчитель збирає вирізані частини і накладає їх один на одного. Прямокутники кожної команди мають співпасти за розмірами.  За результатами цього порівняння вчитель визначає бали.
  1. Підсумок уроку.
  • Давайте підрахуємо бали і визначимо команду – переможицю. ( Учні цієї команди отримують нагороди).
  1. Домашнє завдання.
docx
Додав(-ла)
Соболь Ольга
Додано
10 січня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку