В умовах постійно зростаючого обсягу навчального матеріалу, який має засвоїти дитина, виникає негайна потреба шукати шляхи ефективного навчання та виховання, приховані резерви розумової активності, підвищення самостійності в пізнаванні навколишнього світу, методи і прийоми якіснішого засвоєння дітьми знань, умінь і навичок у різних видах діяльності. Метою даної розробки уроку є розвиток ініціативи, творчого мислення, уяви.
8
Урок-курси підвищення кваліфікації
Тема. Читання і запис шестицифрових чисел. Множення та ділення на 10, 100, 1000.
Мета. Удосконалювати вміння читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа, познайомити із правилами множення та ділення на 1000;
розвивати вміння множити й ділити на 10, 100, мислення
виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: свідоцтва про проходження курсів про підвищення кваліфікації, тести, приклади для фізкультхвилинки, Математика М.В. Богданович, Г.П. Лишенко, К.: Видавництво «Генеза», 2015, с. 45-46.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Швидко біжить час, і сьогодні вже 32 урок математики у цьому навчальному році та 427 за час нашого з вами знайомства з цим предметом. Скільки вже опрацьовано з вами! Вивчено багато важливих тем. Та недаремно ж мудрі люди говорили: «Вік живи – вік учись». Для цього ж були придумані курси підвищення кваліфікації. Що означає «кваліфікація»? За коротким тлумачним словником української мови:
ступінь придатності, підготовки кого-небудь до певної роботи. Підвищення кваліфікації.
Тож я, директор курсів, пропоную вам стати їх слухачами. Ми будемо працювати злагоджено, дружно, активно.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Гра « Ланцюжок».
Зменшуване 1000, від’ємник 240, запишіть різницю; додайте до неї суму чисел 350 і 150; знайдіть попереднє число і відніміть від нього 12 сотень; результат збільшіть у 100 разів; відніміть від отриманого числа добуток чисел 350 і 2; збільшіть на частку чисел720 і 80; знайдіть наступне число; відніміть від нього 5000; зменшіть у 10 разів; помножте на 0. Що отримали?(Відповідь: 0.)
(760,1260,59,5900,5200,5209,5210, 210. 21, 0.)
Для початку курсів деякі формальності. Вам необхідно заповнити анкету, тобто пройти тестування з метою виявлення рівня вашої кваліфікації.(Проводжу із учнями, які мають бали високого і достатнього рівнів.)
-У скільки разів160 м більше 4 м? (164, 154, 40.)
- На скільки 160 м більше 4 м? ( 156,40, 156м.)
- Скільки разів по 60м міститься в 300м? (240 разів, 360 разів, 5 разів.)
-Число 7 помножити на суму чисел 8і5. (91, 61, 21.)
-1/2 дм – Скільки це сантиметрів? (8см, 92см, 5см.)
-1/4м – Скільки це сантиметрів? (96см, 25см, 4см .)
- У п’яти класах 150 учнів порівну в кожному. Скільки учнів у трьох
таких класах? (30, 25, 20.)
- Береза нижча сосни на 6м. Знайдіть висоту сосни, якщо висота берези
14м. (8м, 84, 20м)
-До четвертої частини числа 60 додати п’яту частину 450. (510, 390,
105.)
- Скільки разів число 7 вміщається в десятій частині числа 420? (5, 7. 6.)
-З частиною слухачів я проведу співбесіду:
ІY. Оголошення теми та завдань уроку
- Що ж, кваліфікація ваша є непоганою, тому приступимо до опрацювання програми курсів:
1.Читання і запис шестицифрових чисел.
2. Множення та ділення на 10, 100, 1000.
3.Розвязування задач , обернених до задач на знаходження суми двох .
Y. Робота над новим матеріалом
1. Тренувальні вправи
Самостійна робота.(№287.)
99999+1 124000+20
1000-1 30000 · 2
20000:4 43690-90·
124000+200 43690-600
2.Ознайомлення з прийомами множення і ділення на 10, 100. 1000
№ 289
10 ·2=20 100 · 2=200 1000 · 2=2000
2 · 10=20 2 · 100=200 2 · 1000=2000
2 ·10 ·10=200 2 · 100 · 10=2000
10, потрібно дописати до нього праворуч 1 нуль
Щоб помножити число на 100 , потрібно дописати до нього праворуч 2 нулі
1000. потрібно дописати до нього праворуч 3 нулі
№289
4000:10=400 4000:100=40 4000:1000=4
400дес.:1дес.=400 40 сот.: 1 сот.=40 4 тис.: 1тис.=4
4000:10:10=40 4000:100:10=4
10, потрібно відкинути в числі праворуч 1 нуль
Щоб поділити число на 100, потрібно відкинути в числі праворуч 2 нулі
1000, потрібно відкинути в числі праворуч 3 нулі
Фізкультхвилинка (Показую приклади.)
Стільки раз ногами тупнем (28: 7).
Стільки раз в долоні плеснем (56:8).
Ми присядем рівно стільки (36:9)
І нахилимось в той час (24:3).
Пострибаєм рівно стільки (63:9 )
Ну й рахунок –
Гра та й тільки.
YІ. Розвиток математичних знань
Робота над задачами
За день у саду зібрали 680 кг яблук. Частину яблук розклали 35 ящиків по 10 кг. А решту розклали в більші ящики по 15 кг у кожний. Скільки всього використали ящиків?
35 ящ. по 10 кг
} 680 кг
? ящ. по 15 кг
Розв’язання
1)35 · 10=350(кг) – розклали яблука у менші ящики;
2)680-350=330(кг) – розклали яблука в менші яблука;
3)330:15=22(ящ.) – більших;
4)35+22=57(ящ.)
Відповідь: усього використали 57 ящиків.
У ящики по 20 і 15 кг розклали 600кг помідорів. Ящиків, що вміщують по 15 кг було 8. Скільки знадобиться ящиків, які вміщують 20кг?
8 ящ. по 15 кг
} 600кг
? ящ. по 20 кг
Розв’язання
1)15 · 8=120(кг) – розклали в ящики по 15кг;
2)600-120=480(кг) – розклали в ящики по 20 кг;
3)480:20=24(ящ.)
Відповідь: 24 ящики, що вміщують по 20 кг помідорів.
YІІ. Домашнє завдання( № 293, № 294)
YІІІ. Підсумок уроку
Візьміть число 69
Переверніть його 96
Додай обидва числа 165
Переверни суму 651
Додай останні два числа 816
Результат - число паліндром.
2. Бліцопитування
- Скільки нулів треба дописати до числа справа, щоб помножити число на 10.100,1000?
- Скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 10, 100,1000?
-Питання, поставлені на наші курси підвищення кваліфікації вичерпані. Кожен слухач курсів отримає свідоцтва про проходження курсів. (Учні отримують свідоцтва про проходження курсів підвищення кваліфікації.)
-Які враження залишилися у вас від курсів?
3.Технологія «Незакінчені речення»
Мені на уроці сподобалось…
Найкраще в мене виходило…
Сьогодні на уроці я вчився…
Урок завершую з … настроєм.