Нестандартний урок з використанням інтерактивних технологій

Про матеріал

В умовах постійно зростаючого обсягу навчального матеріалу, який має засвоїти дитина, виникає негайна потреба шукати шляхи ефективного навчання та виховання, приховані резерви розумової активності, підвищення самостійності в пізнаванні навколишнього світу, методи і прийоми якіснішого засвоєння дітьми знань, умінь і навичок у різних видах діяльності. Метою даної розробки уроку є розвиток ініціативи, творчого мислення, уяви.

Перегляд файлу

8

                       Урок-курси підвищення кваліфікації

Тема. Читання і запис шестицифрових чисел. Множення та ділення на 10, 100, 1000.

Мета. Удосконалювати вміння читати,  записувати і порівнювати багатоцифрові числа, познайомити із правилами  множення та ділення на 1000;

розвивати вміння множити й ділити на 10, 100, мислення

виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання:  свідоцтва про проходження курсів про підвищення кваліфікації, тести, приклади для фізкультхвилинки, Математика М.В. Богданович, Г.П. Лишенко, К.: Видавництво «Генеза», 2015, с. 45-46.

                                    Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Швидко біжить час, і сьогодні вже 32 урок математики у  цьому навчальному році та 427 за час нашого з вами знайомства з цим предметом.  Скільки вже опрацьовано з вами! Вивчено багато важливих тем. Та недаремно ж мудрі люди говорили: «Вік живи – вік учись». Для цього  ж були придумані курси підвищення кваліфікації. Що означає «кваліфікація»? За коротким тлумачним словником української мови:

ступінь придатності, підготовки кого-небудь до певної роботи. Підвищення кваліфікації.

Тож я, директор курсів, пропоную вам  стати їх слухачами. Ми будемо   працювати злагоджено, дружно, активно.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

  1. Перевірка домашнього завдання.( Учні пояснюють розв’язання задачі №281. Взаємоперевірка прикладів №282.)
  2.  Математичний диктант

     Гра « Ланцюжок».

Зменшуване 1000, від’ємник 240, запишіть різницю; додайте до неї суму чисел 350 і 150; знайдіть попереднє число і відніміть від нього 12 сотень; результат збільшіть у 100 разів; відніміть від отриманого числа добуток чисел 350 і 2; збільшіть на частку чисел720 і 80; знайдіть наступне число; відніміть від нього 5000; зменшіть у 10 разів; помножте на 0. Що отримали?(Відповідь: 0.)

(760,1260,59,5900,5200,5209,5210, 210. 21, 0.)

  1. Робота з тестами

   Для початку курсів деякі формальності. Вам необхідно заповнити анкету, тобто пройти тестування з метою виявлення рівня вашої кваліфікації.(Проводжу із учнями, які мають бали високого і достатнього рівнів.)

-У скільки разів160 м більше 4 м?  (164, 154, 40.)

- На скільки 160 м більше 4 м? ( 156,40, 156м.)

- Скільки разів по 60м  міститься в 300м?  (240 разів, 360 разів, 5 разів.)

-Число 7 помножити на суму чисел 8і5. (91, 61, 21.)

-1/2 дм – Скільки це сантиметрів? (8см, 92см, 5см.)

-1/4м – Скільки це сантиметрів? (96см, 25см, 4см .)

- У пяти класах 150 учнів порівну в кожному. Скільки учнів у трьох   

  таких класах? (30, 25, 20.)

- Береза нижча сосни на 6м. Знайдіть висоту сосни, якщо висота берези 

  14м. (8м, 84, 20м)

-До четвертої частини  числа 60 додати пяту частину 450. (510, 390, 

  105.)

- Скільки разів число 7 вміщається в десятій частині числа 420? (5, 7. 6.)             

  1.  Технологія «Мікрофон»

-З частиною слухачів я проведу співбесіду:

  • Що ви знаєте про таблицю розрядів і класів?
  • Як прочитати число  63439? (№ 283.)
  • Запишіть числа № 285.
  • №285.

ІY. Оголошення теми та завдань уроку

 - Що ж, кваліфікація ваша є непоганою, тому приступимо до опрацювання програми курсів:

1.Читання і запис шестицифрових чисел.

2. Множення та ділення на 10, 100, 1000.

3.Розвязування задач , обернених до задач на знаходження суми двох .

Y. Робота над новим матеріалом

   1. Тренувальні вправи

 Самостійна робота.(№287.)

99999+1                124000+20              

1000-1                   30000 · 2

20000:4                 43690-90·

124000+200          43690-600

2.Ознайомлення  з прийомами множення і ділення на 10, 100. 1000

№ 289

10 ·2=20        100 · 2=200            1000 · 2=2000

2 · 10=20        2 · 100=200             2 · 1000=2000

                     2  ·10  ·10=200       2 · 100 · 10=2000

                                                 10,    потрібно дописати до нього праворуч 1 нуль

Щоб помножити число на     100 , потрібно дописати до нього праворуч 2 нулі     

                                                 1000. потрібно дописати до нього праворуч 3 нулі

№289

4000:10=400                     4000:100=40                               4000:1000=4

400дес.:1дес.=400          40 сот.: 1 сот.=40                        4 тис.: 1тис.=4

                                         4000:10:10=40                            4000:100:10=4

                                             10, потрібно відкинути в числі праворуч 1 нуль

Щоб поділити число на     100, потрібно  відкинути в числі праворуч 2 нулі

                                             1000, потрібно відкинути в числі праворуч 3 нулі

Фізкультхвилинка (Показую приклади.)

Стільки раз ногами тупнем (28: 7).

Стільки раз в долоні плеснем (56:8).

Ми присядем рівно стільки (36:9)

І нахилимось в той час (24:3).

Пострибаєм рівно стільки (63:9 )

Ну й рахунок –

Гра та й тільки.

YІ. Розвиток математичних знань

      Робота над задачами

За день у саду зібрали 680 кг яблук. Частину яблук розклали 35 ящиків по 10 кг. А решту розклали в більші  ящики по 15 кг у кожний. Скільки всього використали ящиків?

35 ящ. по 10 кг  

                            }   680 кг

?  ящ. по 15 кг

Розвязання

1)35 · 10=350(кг) – розклали яблука у менші ящики;

2)680-350=330(кг) – розклали яблука в менші яблука;

3)330:15=22(ящ.) – більших;

4)35+22=57(ящ.)

Відповідь: усього використали 57 ящиків.

У ящики по 20 і 15 кг розклали 600кг помідорів. Ящиків, що вміщують по 15 кг  було 8. Скільки знадобиться ящиків, які вміщують 20кг?

8 ящ. по 15 кг

                         }       600кг

? ящ. по 20 кг

Розвязання

1)15 · 8=120(кг) – розклали в ящики по 15кг;

2)600-120=480(кг) – розклали в ящики по 20 кг;

3)480:20=24(ящ.)

Відповідь:  24 ящики, що вміщують по 20 кг помідорів.

 

YІІ. Домашнє завдання( № 293, № 294)

YІІІ. Підсумок уроку

  1. У світі цікавих чисел

Візьміть число 69

Переверніть його 96

Додай обидва числа 165

Переверни суму 651

Додай останні два числа 816

Результат  - число паліндром.

2. Бліцопитування

- Скільки нулів треба дописати до числа справа, щоб помножити число на 10.100,1000?

- Скільки нулів треба відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 10, 100,1000?

 -Питання, поставлені на наші курси підвищення кваліфікації вичерпані. Кожен слухач курсів отримає свідоцтва про проходження курсів. (Учні отримують свідоцтва про проходження курсів підвищення кваліфікації.)

 -Які  враження залишилися у вас  від курсів?

         3.Технологія «Незакінчені речення»

Мені на уроці сподобалось…

Найкраще в мене виходило…

Сьогодні на уроці я вчився…

Урок завершую з … настроєм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
11 січня 2019
Переглядів
2034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку