Тема: Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь (№ 663 – 671)
Мета: Ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Повторити прийоми усного додавання і віднімання і трицифрових чисел. Закріплювати вміння розв'язувати прості на додавання та віднімання. Вчити складати та розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички. Виховувати любов до прекрасного
Обладнання:
Хід уроку
І Організація класу.
Дзвоник дав усім наказ –
До роботи, швидше, в клас.
Працюватимемо гарно,
Щоб урок пройшов немарно.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Дітки, якщо будете старатися, то нас на урок математики завітають чарівні гості , а хто вони, ви повинні відгадати:
Хто це? Що це? – всі кричать.
Білі мухи он летять. (Сніжинки)
Так дітки, це сніжинки. І на них записані етапи нашого уроку.
--Давайте прочитаємо, що ми будемо робити сьогодні на уроці.
Вчимося граючись;
розумова розминка,
снігопад запитань;
нове на уроці.
ІІ. ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
-Запишіть шість чисел, щоб кожне наступне було на 6 більше від попереднього. (6,12,18,24,30,36)
-Що ви знаєте про число 36?
VІ. Математичний диктант.
--Знайдіть різницю чисел 36 і 12. (24)
--Знайдіть суму чисел 36 і 12. (48)
--Що необхідно знати, щоб знайти суму? (Одиниці додаємо до одиниць, а десятки до десятків).
V. Усний рахунок.
Гра «Шифрувальник»
90 –35 |
76 -- 40 |
76 – 4 |
28 + 8 |
39 + 18 |
43 + 50 |
43 -- 5 |
ц |
м |
о |
д |
і |
л |
о |
36 |
38 |
93 |
72 |
36 |
55 |
57 |
м |
о |
л |
о |
д |
ц |
і |
VІ. Робота над темою уроку.
На дошці написана тема уроку.
--Давайте хором прочитаємо тему уроку.
--Що ви очікуєте від нашого уроку? Над чим будемо працювати?
(Будемо вчитися додавати письмово трицифрові числа.)
Підготовча робота.
Розумова розминка. ,,Мозкова атака”
--Назвіть найменше трицифрове число. (100)
--Назвіть найбільше трицифрове число. (999)
--Назвіть попереднє і наступне числа до числа 999.
--Скільки в числі 999 всього одиниць? Всього десятків? Всього сотень?
--А зараз протопчемо доріжку, щоб піти далі.
--З’єднати числа в порядку зростання (один учень біля дошки), решта - в зошитах, в порядку спадання. (247, 365, 572, 639, 792, 841, 946)
--Молодці, доріжка підвела до нового на уроці.
--Що потрібно знати і вміти, щоб працювати з трицифровими числами?
( Розряди )
853 –розкладіть на суму розрядних доданків
800+50+3
--Скільки всього одиниць в числі 853?(853) , всього десятків?(85), всього сотень? (8)
--Перед вами приклади, прокоментуйте:
+ 24 + 47
35 52
59 99
VІІ. Пояснення нового матеріалу.
--Розгляньте приклади і поясніть. (№ 663)
+ 325
413
--Пригадайте, з яких розрядних одиниць починаємо виконувати письмове додавання?
VIII. Первинне закріплення.
1)Робота з підручником.
№ 664
Перший приклад біля дошки з докладним поясненням.
+722
134
856
Решта прикладів самостійно по варіантам.
2. Олена і Петрик приклад 344 + 54 обчислювали так:
Олена: 344 Петрик: 344
54 54
--Хто з них записав правильно? Чому?
3)..Задача№665—усно.
+346 +650 +527
412 234 242
758 884 769
ІХ. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
Розвиток математичних знань.
1. Задача 666 – письмово
1). 18 : 9 = 2 (м) – на 1 дит. п.
2). 2 + 1 = 3 (м) – на 1 доросле п.
3). 6 ∙ 3 = 18 (м) – потрібно для 6 пальт
2. Фронтальна робота над № 667 -- письмово. Рівняння
-Як називаються компоненти при додаванні? Відніманні?
-Як знаходити невідомі компоненти?
(800 – 320 = 480 280 – 120 =160 40 + 270 = 310)
3. Завдання 668.
Х. Підсумок уроку
--Справдились ваші очікування на уроці?
--Що найбільше сподобалось?
--Докладно поясніть обчислення суми:
632
327
ХІ. Домашнє завдання.
№ 670, № 671