Тема: Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд (2 переходи). Розв’язування нерівностей способом випробування. Складання обернених задач. ( № 714 – 721)
Мета: пояснити особливості додавання з двома переходами через розряд; формувати вміння складати обернену задачу на дві дії; розглянути розв’язування нерівностей способом випробування.
Обладнання: картки для самостійної роботи, надруковані приклади.
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра « Мовчанка»
ІІІ. Математичний диктант
-- За вправою № 714
-- Робота за картками
1). У череді паслось 36 корів і телят. Телята становили четверту частину всієї худоби. Скільки паслося корів?
2). Знайти значення виразу а – а : 7, якщо а = 42.
-- Бесіда про розв’язування нерівностей способом випробування. (завдання № 715)
Під час розв’язування нерівностей числа, що задані, випробовують. Наприклад, підставимо у ліву частину нерівності (а - 33) число 70.
70 – 33 = 37. Число 37 не більше 40. Отже, число 70 не є розв’язанням нерівності а – 33> 40.
Далі учні самі добирають числа.
IV. Вивчення нового матеріалу
Коментоване розв’язування прикладів № 717.
Фізкультхвилинка
Година – 140 кг
2 години - ?
Залишилось – 136 кг ?
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота над задачею № 719
Розв’язання
Обернена задача
У мотку було 9 дм дроту. Маса мотка 72 кг. Від цього мотка відрізали кусок дроту масою 32 г. Яка довжина відрізаного куска?
VI. Підсумок уроку
-- Поясніть спосіб обчислення за прикладом 468 + 256.
VII. Повідомлення домашнього завдання
№ 720, 721.