Алгебра, 9 клас
Розді 4. Урок 59. Тема Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробку. Розв’язування задач
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності: учень/ учениця наводить приклади випадкових подій; пояснює, що таке частота випадкової події, ймовірність випадкової події; розв’язує задачі, що передбачають : використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події, обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків.
Обладнання: підручник Алгебра 9 клас (О.С. Істер )
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МАРАФОН
1. Знайдіть середнє арифметичне значення за таблицею:
Крамниця |
Порядковий номер крамниці |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Площа крамниці, м2 |
50 |
60 |
90 |
70 |
70 |
2. Знайдіть моду за даною таблицею статистичного розподілу:
Розмір чоловічого взуття |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
Кількість проданих пар |
— |
7 |
8 |
19 |
28 |
25 |
10 |
1 |
Що показує мода в даному випадку?
1. Стаж роботи п'яти робітників становить: 4, 5, 8, 9, 11 років. Знайдіть медіану цієї вибірки.
2. Стаж роботи шести робітників становить: 7, 8, 9, 10, 12, 14 років. Знайдіть медіану цієї вибірки.
3.Для вибірки 1; 1; 3; 3; 3; 5; 8; 8 укажіть: варіанти; варіаційний ряд; частоти; відносні частоти; об'єм.
ПРАКТИЧНИЙ БЛОК
Розв’яжіть задачі:
1. Відповідно до системи АВО, запропонованої на початку минулого століття К. Ландштейнером, виділяють чотири групи крові, які відрізняються за складом: 0 — перша; А — друга; В — третя; АВ — четверта. У таблиці наведено дані розподілу населення України за групою крові.
Мал. 176
Таблиця
0 |
А |
В |
АВ |
37% |
40 % |
17 % |
6 % |
За даними таблиці з’ясуйте:
1) яка група крові трапляється найчастіше;
2) яка група крові трапляється найрідше.
Упродовж тижня Дмитро вимірював час, за який він виконував домашнє завдання. Одержав такі дані: 2 год, 1,5 год, 1,8 год, 1,2 год, 2,5 год. Знайдіть середній час виконання Дмитром домашнього завдання цього тижня.
2. У продовж тижня Тетяна чотири рази відвідувала художню школу. Час занять становив: 1,3 год, 2 год, 1 год, 0,5 год відповідно. Знайдіть середній час заняття цього тижня.
3.. Знайдіть середнє значення, моду, медіану ряду чисел: 2; 4; 2; 3; 4; 4; 5; 5; 1; 6; 2; 4; 5; 6; 4.
4. Знайдіть середнє значення, моду, медіану ряду чисел: 5; 2; 4; 2; 5; 3; 4; 5; 5; 6.
5 У таблиці наведено дані про кількість деталей, виготовлених робітниками за один робочий день.
Кількість деталей за день |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Кількість робітників |
2 |
10 |
8 |
4 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
За цими даними знайдіть: 1) середнє значення; 2) моду; 3) медіану.
6. У таблиці показано кількість відвідувачів фотовиставки «З Україною в серці» в різні дні тижня.
Таблиця
День тижня |
Пн |
Вт |
Ср |
Чт |
Пт |
Сб |
Нд |
Кількість відвідувачів |
241 |
547 |
342 |
402 |
вихідний |
704 |
854 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Визначте середньодобову кількість відвідувачів фотовиставки.
Побудуйте діаграму відвідування виставки за тиждень.
7. У числовому ряді 4; 10; 18; х; 26; 30 пропущено число х. Знайдіть число х, якщо середнє значення ряду дорівнює 18.
8. Розклад уроків визначає розпорядок роботи будь-якого навчального закладу. У кожній школі ця таблиця займає головне місце. За розкладом уроків у своєму класі складіть статистичний ряд предметів, які вивчають у 9 класі. Визначте моду цього ряду. Побудуйте діаграму.
9. На діаграмі подано дані щодо кількості квартир у трьох будинках: однокімнатних, двокімнатних і трикімнатних.
За діаграмою:
1) установіть кількість квартир у кожному будинку;
2) установіть кількість однокімнатних квартир у трьох будинках разом;
3) порівняйте загальну кількість двокімнатних і трикімнатних квартир.
10. Режим дня школяра в обов’язковому порядку передбачає на добу: повноцінне харчування — 2 год; навчання — 8 год; фізичні навантаження — 1 год; відпочинок і прогулянки — 4 год; сон — 9 год. Складіть варіаційний ряд вибірки. Знайдіть середнє значення, моду та медіану ряду. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми.
11. . Провели опитування учнів 9-го класу про їхній зріст. Були одержані такі дані (у сантиметрах): 166, 165, 162, 168, 165, 170, 165, 165, 165, 164, 168, 169, 168, 166, 170, 165, 163, 168, 171, 174. Складіть варіаційний ряд вибірки. Знайдіть середнє значення, моду та медіану цього ряду.
12. Провели опитування учнів 9-го класу щодо кількості дітей у їхніх родинах. Були одержані такі дані: 1, 2, 2, 1, 3, 1, 2, 2, 1, 4, 1, 2, 2, 6, 3. Складіть варіаційний ряд вибірки. Знайдіть середнє значення, моду та медіану цього ряду.
13. Проведіть колективне дослідження про те, які жіночі та чоловічі імена є найбільш популярними:
1) для вашого покоління;
2) для покоління ваших батьків;
3) для покоління ваших дідусів і бабусь.
За результатами опитування складіть рейтинг жіночих і чоловічих імен.
БЛОК КОНТРОЛЮ
Виконай тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/pochatkovi-vidomosti-pro-statistiku-sposobi-podannya-danih-ta-h-obrobka-435082.html
Домашнє завдання:
Знайдіть центральні тенденції, складіть частотну таблицю вибірки та побудуйте відповідну гістограму:
2 |
1 |
2 |
2 |
0 |
3 |
4 |
0 |
1 |
5 |
0 |
1 |
2 |
2 |
4 |
4 |
3 |
0 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
1 |
2 |
4) для статистичного дослідження успішності складання учнями 9 класів ДПА з алгебри, якщо вони отримали такі бали: 6, 7, 9, 12, 4, 5, 12, 9, 9, 8, 10, 10, 7, 9, 9, 8, 4, 5, 6, 8, 8, 9, 10, 5, 7, 6, 9, 5, 5, 7, 9, 10, 10, 7, 9, 12, 4, 5, 8, 7, 8, 9, 10, 11, 7, 6, 10, 7, 9, 11, 4, 9, 8, 10, 10, 12, 11, 12, 9, 10, 7, 7, 4, 3.