Тема Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробку. Розв’язування задач

Про матеріал
Конспект уроку містить різні види вправ і завдань для учнів 9 класу, що надає змогу провести урок в цікавій та пізнавальній формі,що збільшує можливість залучення до роботи більшої кількості учнів
Перегляд файлу

                                                       Алгебра, 9 клас

Розді 4. Урок 59. Тема  Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробку. Розв’язування задач

Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності: учень/ учениця наводить приклади випадкових подій; пояснює, що таке частота випадкової події, ймовірність випадкової події; розв’язує задачі, що передбачають : використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події, обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків.

 

Обладнання: підручник Алгебра 9  клас (О.С. Істер )

 https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-9-klas/05-algebra-9-klas/ister-algeb-p-9ukr-054-13-s.pdf,

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МАРАФОН

1. Знайдіть середнє арифметичне значення за таблицею:

 

Крамниця

Порядковий номер крамниці

1

2

3

4

5

Площа крамниці, м2

50

60

90

70

70

 

2. Знайдіть моду за даною таблицею статистичного розподілу:

 

Розмір чоловічого взуття

37

38

39

40

41

42

43

44

Кількість проданих пар

7

8

19

28

25

10

1

 

Що показує мода в даному випадку?

1. Стаж роботи п'яти робітників становить: 4, 5, 8, 9, 11 років. Знайдіть медіану цієї вибірки.

2. Стаж роботи шести робітників становить: 7, 8, 9, 10, 12, 14 ро­ків. Знайдіть медіану цієї вибірки.

3.Для вибірки 1; 1; 3; 3; 3; 5; 8; 8 укажіть: варіанти; варіаційний ряд; частоти; відносні частоти; об'єм.

 

         ПРАКТИЧНИЙ БЛОК

Розв’яжіть задачі:

1. Відповідно до системи АВО, запропонованої на початку минулого століття К. Ландштейнером, виділяють чотири групи крові, які відрізняються за складом: 0 — перша; А — друга; В — третя; АВ — четверта. У таблиці   наведено дані розподілу населення України за групою крові.

https://subject.com.ua/textbook/mathematics/9klas_3/9klas_3.files/image658.jpg

Мал. 176

Таблиця  

0

А

В

АВ

37%

40 %

17 %

6 %

За даними таблиці з’ясуйте:

1) яка група крові трапляється найчастіше;

2) яка група крові трапляється найрідше.

Упродовж тижня Дмитро вимірював час, за який він виконував домашнє завдання. Одержав такі дані: 2 год, 1,5 год, 1,8 год, 1,2 год, 2,5 год. Знайдіть середній час виконання Дмитром домашнього завдання цього тижня.

2. У продовж тижня Тетяна чотири рази відвідувала художню школу. Час занять становив: 1,3 год, 2 год, 1 год, 0,5 год відповідно. Знайдіть середній час заняття цього тижня.

3.. Знайдіть середнє значення, моду, медіану ряду чисел: 2; 4; 2; 3; 4; 4; 5; 5; 1; 6; 2; 4; 5; 6; 4.

4. Знайдіть середнє значення, моду, медіану ряду чисел: 5; 2; 4; 2; 5; 3; 4; 5; 5; 6.

5 У таблиці  наведено дані про кількість деталей, виготовлених робітниками за один робочий день.

Кількість деталей за день

18

19

20

21

22

Кількість робітників

2

10

8

4

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За цими даними знайдіть: 1) середнє значення; 2) моду; 3) медіану.

6. У таблиці показано кількість відвідувачів фотовиставки «З Україною в серці» в різні дні тижня.

Таблиця

День тижня

Пн

Вт

Ср

Чт

Пт

Сб

Нд

Кількість відвідувачів

241

547

342

402

вихідний

704

854

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Визначте середньодобову кількість відвідувачів фотовиставки.

Побудуйте діаграму відвідування виставки за тиждень.

7. У числовому ряді 4; 10; 18; х; 26; 30 пропущено число х. Знайдіть число х, якщо середнє значення ряду дорівнює 18.

8. Розклад уроків визначає розпорядок роботи будь-якого навчального закладу. У кожній школі ця таблиця займає головне місце. За розкладом уроків у своєму класі складіть статистичний ряд предметів, які вивчають у 9 класі. Визначте моду цього ряду. Побудуйте діаграму.

9. На діаграмі  подано дані щодо кількості квартир у трьох будинках: однокімнатних, двокімнатних і трикімнатних.

https://subject.com.ua/textbook/mathematics/9klas_3/9klas_3.files/image660.jpg

За діаграмою:

1) установіть кількість квартир у кожному будинку;

2) установіть кількість однокімнатних квартир у трьох будинках разом;

3) порівняйте загальну кількість двокімнатних і трикімнатних квартир.

10. Режим дня школяра в обов’язковому порядку передбачає на добу: повноцінне харчування — 2 год; навчання — 8 год; фізичні навантаження — 1 год; відпочинок і прогулянки — 4 год; сон — 9 год. Складіть варіаційний ряд вибірки. Знайдіть середнє значення, моду та медіану ряду. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми.

11. . Провели опитування учнів 9-го класу про їхній зріст. Були одержані такі дані (у сантиметрах): 166, 165, 162, 168, 165, 170, 165, 165, 165, 164, 168, 169, 168, 166, 170, 165, 163, 168, 171, 174. Складіть варіаційний ряд вибірки. Знайдіть середнє значення, моду та медіану цього ряду.

12. Провели опитування учнів 9-го класу щодо кількості дітей у їхніх родинах. Були одержані такі дані: 1, 2, 2, 1, 3, 1, 2, 2, 1, 4, 1, 2, 2, 6, 3. Складіть варіаційний ряд вибірки. Знайдіть середнє значення, моду та медіану цього ряду.

13. Проведіть колективне дослідження про те, які жіночі та чоловічі імена є найбільш популярними:

1) для вашого покоління;

2) для покоління ваших батьків;

3) для покоління ваших дідусів і бабусь.

За результатами опитування складіть рейтинг жіночих і чоловічих імен.

БЛОК  КОНТРОЛЮ

Виконай тест за посиланням  https://naurok.com.ua/test/pochatkovi-vidomosti-pro-statistiku-sposobi-podannya-danih-ta-h-obrobka-435082.html

Домашнє завдання:

Знайдіть центральні тенденції, складіть частотну таблицю ви­бірки та побудуйте відповідну гістограму:

  1.      для вибірки 1, 3, 3, 4, 4, 4, 6, 6, 7;
  2.      для вибірки 11, 15, 17, 16, 16, 13, 15, 14, 13, 15, 12;
  3.      якщо в таблиці подано відомості про помилки під час тесту­вання 25 дітей:

 

2

1

2

2

0

3

4

0

1

5

0

1

2

2

4

4

3

0

2

2

3

3

3

1

2

 

4) для статистичного дослідження успішності складання учнями 9 класів ДПА з алгебри, якщо вони отримали такі бали: 6, 7, 9, 12, 4, 5, 12, 9, 9, 8, 10, 10, 7, 9, 9, 8, 4, 5, 6, 8, 8, 9, 10, 5, 7, 6, 9, 5, 5, 7, 9, 10, 10, 7, 9, 12, 4, 5, 8, 7, 8, 9, 10, 11, 7, 6, 10, 7, 9, 11, 4, 9, 8, 10, 10, 12, 11, 12, 9, 10, 7, 7, 4, 3.

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 4. Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики
Додано
21 січня
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку