18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Тема. Початок Першої світової війни. Україна в геополітичних планах країн Антанти і Троїстого союзу

Про матеріал

Карпато-Руський визвольний комітет

Комітет Південно-Західного фронту Всеросійського союзу земств і міст

Формування легіону Українських січових стрільців

V. Узагальнення та систематизація знань

Обговорення питання
• Чи можна стверджувати, що Перша світова війна активізувала українське національне питання і спричинила зростання української національної свідомості? Свою відповідь підтвердьте фактами, отриманими сьогодні на уроці.

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2. Г рупа учнів готує презентацію «Галицька битва».
3. Один учень готує повідомлення «Бойовий шлях Легіону УСС».

Перегляд файлу

Урок 12. Початок Першої світової війни. Україна в геополітичних планах країн Антанти і Троїстого союзу

Мета: охарактеризувати економічне й політичне становище України на початку Першої світової війни, визначити, плани країн Антанти та Троїстого союзу щодо України, зміни, яких зазнав український національний рух з початком війни; розвивати в учнів уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, працювати з історичними джерелами, аналізувати матеріал, робити висновки та узагальнення, висловлювати власну точку зору; сприяти патріотичному вихованню учнів.

Основні поняття: «Перша світова війна», «Антанта», «Троїстий Союз», «Головна українська рада», «Союз визволення України», «Українські січові стрільці».

Обладнання: карта, документи, таблиці, схеми.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Завдання
1. Назвіть та покажіть на карті українські землі, які напередодні Першої світової війни входили до складу Російської та Австро-Угорської імперії.
2. Пригадайте, в якому стані перебували українські землі напередодні Першої світової війни?

Метод «Мозковий штурм»
Клас поділяється на дві групи.

• 1-а група. Соціально-економічне та політичне становище Наддніпрянської України у складі Російської імперії.

• 2-а група. Соціально-економічне та політичне становище західноукраїнських земель у складі Австро-Угорської імперії.

Учні коротко висловлюють свої думки з даного питання. Їх пропозиції записуються учителем на дошці. Потім за їхніми відповідями складається узагальнююча таблиця.

Складання таблиці

Соціально-економічне та політичне становище українських земель напередодні Першої світової війни

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Плани країн-учасниць війни щодо України

Робота із схемою

 

Робота з картою

Покажіть на карті українські землі, на які претендували країни Антанти та Троїстого союзу.

Заснування Головної української ради та Союзу визволення України

Складання порівняльної таблиці

Назва

ГУР

СВУ

Дата заснування

 

 

Лідери

 

 

Програмові засади

 

 

Завдання
Порівняйте програмні засади та діяльність ГУР і СВУ.

Складання узагальнюючої таблиці

Українські політичні сили Наддніпрянщини

Назва

Характеристика

Товариство українських поступовців (ТУП)

 

Українська соціал-демократична робітнича партія (УСДРП)

 

Карпато-Руський визвольний комітет

 

Комітет Південно-Західного фронту Всеросійського союзу земств і міст

 

Формування легіону Українських січових стрільців

V. Узагальнення та систематизація знань

Обговорення питання
• Чи можна стверджувати, що Перша світова війна активізувала українське національне питання і спричинила зростання української національної свідомості? Свою відповідь підтвердьте фактами, отриманими сьогодні на уроці.

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2. Г рупа учнів готує презентацію «Галицька битва».
3. Один учень готує повідомлення «Бойовий шлях Легіону УСС».

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку