Карпато-Руський визвольний комітет | |
Комітет Південно-Західного фронту Всеросійського союзу земств і міст |
Формування легіону Українських січових стрільців
V. Узагальнення та систематизація знань
Обговорення питання
• Чи можна стверджувати, що Перша світова війна активізувала українське національне питання і спричинила зростання української національної свідомості? Свою відповідь підтвердьте фактами, отриманими сьогодні на уроці.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2. Г рупа учнів готує презентацію «Галицька битва».
3. Один учень готує повідомлення «Бойовий шлях Легіону УСС».
Урок 12. Початок Першої світової війни. Україна в геополітичних планах країн Антанти і Троїстого союзу
Мета: охарактеризувати економічне й політичне становище України на початку Першої світової війни, визначити, плани країн Антанти та Троїстого союзу щодо України, зміни, яких зазнав український національний рух з початком війни; розвивати в учнів уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, працювати з історичними джерелами, аналізувати матеріал, робити висновки та узагальнення, висловлювати власну точку зору; сприяти патріотичному вихованню учнів.
Основні поняття: «Перша світова війна», «Антанта», «Троїстий Союз», «Головна українська рада», «Союз визволення України», «Українські січові стрільці».
Обладнання: карта, документи, таблиці, схеми.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ . Актуалізація опорних знань учнів
Завдання
1. Назвіть та покажіть на карті українські землі, які напередодні Першої світової війни входили до складу Російської та Австро-Угорської імперії.
2. Пригадайте, в якому стані перебували українські землі напередодні Першої світової війни?
Метод «Мозковий штурм»
Клас поділяється на дві групи.
• 1-а група. Соціально-економічне та політичне становище Наддніпрянської України у складі Російської імперії.
• 2-а група. Соціально-економічне та політичне становище західноукраїнських земель у складі Австро-Угорської імперії.
Учні коротко висловлюють свої думки з даного питання. Їх пропозиції записуються учителем на дошці. Потім за їхніми відповідями складається узагальнююча таблиця.
Складання таблиці
Соціально-економічне та політичне становище українських земель напередодні Першої світової війни
ІІІ . Мотивація навчальної діяльності
ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
Плани країн-учасниць війни щодо України
Робота із схемою
Робота з картою
Покажіть на карті українські землі, на які претендували країни Антанти та Троїстого союзу.
Заснування Головної української ради та Союзу визволення України
Складання порівняльної таблиці
Назва |
ГУР |
СВУ |
Дата заснування |
|
|
Лідери |
|
|
Програмові засади |
|
|
Завдання
Порівняйте програмні засади та діяльність ГУР і СВУ.
Складання узагальнюючої таблиці
Українські політичні сили Наддніпрянщини
Назва |
Характеристика |
Товариство українських поступовців (ТУП) |
|
Українська соціал-демократична робітнича партія (УСДРП) |
|
Карпато-Руський визвольний комітет |
|
Комітет Південно-Західного фронту Всеросійського союзу земств і міст |
|
Формування легіону Українських січових стрільців
V. Узагальнення та систематизація знань
Обговорення питання
• Чи можна стверджувати, що Перша світова війна активізувала українське національне питання і спричинила зростання української національної свідомості? Свою відповідь підтвердьте фактами, отриманими сьогодні на уроці.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2. Г рупа учнів готує презентацію «Галицька битва».
3. Один учень готує повідомлення «Бойовий шлях Легіону УСС».