Тема. Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях

Про матеріал

Бесіда за запитаннями

1) Коли відбувся масовий селянський страйк у Галичині?

2) Яку акцію вчинили в 1902 р. студенти-українці Львівського університету?

3) Хто очолював делегацію українців Галичини, яка в 1906 р. звернулася до імператора з проханням змінити в краї виборче законодавство?

4) Що таке сепаратизм?

5) Коли утворилася «Національна рада русинів» на Буковині?

6) Назвіть друкований орган народовців Закарпаття на початку XX ст.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

Перегляд файлу

Тема. Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях

Мета: визначити особливості розвитку українського руху в Галичині на початку XX ст.; пояснити, як відбувалася в Галичині боротьба за український університет, загальне виборче право й реформу крайового статуту; схарактеризувати діяльність галицьких москвофілів; пояснити зміст ідеї сепаратизму, що виникла в українському русі напередодні Першої світової війни; схарактеризувати український рух на Буковині та Закарпатті; пояснити зміст понять і термінів «сепаратизм», «Вільнодумний союз», «Національна рада русинів на Буковині», «Руська рада»; розвивати вміння учнів визначати причинно-наслідкові зв'язки між історичними явищами та подіями; виховувати в них почуття поваги до історичного минулого України.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, стінна карта «Суспільно-політичне життя на українських землях на початку XX ст.», атлас, ілюстративний та дидактичний матеріал.

Основні терміни та поняття: сепаратизм, Вільнодумний союз, Національна рада русинів на Буковині, Руська рада.

Основні дати: 1902 р. — масовий селянський страйк у Східній Галичині; 1900 р. — заснування першої української фізкультурно-спортивної організації «Січ»; 1911 р. — заснування організації «Пласт» у Львові»; 1905 р. — створення Національної ради русинів на Буковині.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Запитання та завдання

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Випереджальне завдання

Розповідь учителя

Робота з підручником

Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал підручника і доповнюють за допомогою нього свої розгорнуті плани. Результати роботи учнів учитель систематизує та уточнює, використовуючи наведений нижче матеріал.

Додаткова інформація

Напередодні Першої світової війни серед діячів українського руху Галичини набула поширення ідея використання можливих міжнародних воєнних конфліктів для здобуття незалежності України, або ідея сепаратизму.

У грудні 1912 р. на спільному таємному засіданні трьох головних українських політичних партій Галичини (РУРП, УНДП та УСДП) було прийнято заяву, де стверджувалося, що «з огляду на добро і будучність української нації по обох боках кордону, коли прийде до війни між Австрією і Росією, то все українське громадянство стане на боці Австрії проти Російської імперії як найбільшого ворога України». Подібне рішення ухвалив також II Всеукраїнський студентський з’їзд у Львові в липні 1913 р. На з’їзді з обґрунтуванням цієї ідеї з доповіддю виступив Дмитро Донцов. Пізніше реферат його доповіді вийшов окремою брошурою «Сучасне політичне становище нації і наші завдання».

Робота з термінами та поняттями

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

I варіант

Обговорення й систематизація складених учнями впродовж розгляду нового матеріалу розгорнутих планів «Здобутки українського національного руху в Західній Україні на початку XX ст.».

II варіант

Бесіда за запитаннями

1) Коли відбувся масовий селянський страйк у Галичині?

2) Яку акцію вчинили в 1902 р. студенти-українці Львівського університету?

3) Хто очолював делегацію українців Галичини, яка в 1906 р. звернулася до імператора з проханням змінити в краї виборче законодавство?

4) Що таке сепаратизм?

5) Коли утворилася «Національна рада русинів» на Буковині?

6) Назвіть друкований орган народовців Закарпаття на початку XX ст.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
2152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку