3) Якою була загальна площа етнічних українських земель на початку XX ст.?
4) Скільки губерній було створено російською владою на території Наддніпрянської України?
5) Якою була загальна кількість населення Наддніпрянської та Західної України наприкінці XIX ст.?
6) Що таке русифікація?
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
2) Повторіть матеріал про соціально-економічний розвиток українських земель у другій половині XIX ст. (зверніть увагу на наслідки реформ 1860—1870-х рр.).
Тема. Завдання та структура курсу. Вступ до першого періоду новітньої історії України. Формування індустріального суспільства в українських землях
Мета: визначити, який період історії України вивчатиметься цього навчального року; пояснити, якою була територія та населення України на початку XX ст.; пояснити зміст понять і термінів «новітня історія України», «коронний край», «губернія», «русифікація», «індустріалізація»; ознайомити учнів зі структурою та методичним апаратом підручника як передумовою подальшої успішної роботи на уроках і вдома; сприяти виникненню в них зацікавленості до навчального предмета.
Тип уроку: вступний.
Обладнання: підручник, стінна карта «Українські землі на початку XX ст.», атлас, ілюстративний матеріал.
Основні терміни та поняття: новітня історія України, коронний край, губернія, русифікація, індустріалізація.
Основні дати: початок XX ст. — 1939 р. — перший період новітньої історії України.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Знайомство з підручником.
2. Новітня доба в історії України.
Бесіда за запитаннями
Розповідь учителя
Робота з термінами та поняттями
Робота з підручником
Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал підручника в усній або письмовій формі, складаючи таблицю «Українські землі на початку XX ст.».
Запитання |
Російська імперія |
Австро-Угорська імперія |
1. Назви регіонів українських земель, що перебували у складі імперій 2. Адміністративно-територіальний устрій 3. Кількість і склад населення 4. Політика імперського уряду щодо українців |
|
|
III. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Бесіда за запитаннями
1) Якими є хронологічні межі періоду історії України, що вивчатиметься вами в цьому навчальному році?
2) Що таке індустріалізація?
3) Якою була загальна площа етнічних українських земель на початку XX ст.?
4) Скільки губерній було створено російською владою на території Наддніпрянської України?
5) Якою була загальна кількість населення Наддніпрянської та Західної України наприкінці XIX ст.?
6) Що таке русифікація?
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
2) Повторіть матеріал про соціально-економічний розвиток українських земель у другій половині XIX ст. (зверніть увагу на наслідки реформ 1860—1870-х рр.).