Тема. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності.

Про матеріал
Тема. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності. Презентацію використовую як повноцінний конспект уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності.

Номер слайду 2

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК1. Евристична бесіда:1. Орфоепія – це….2. В українській мові букв… ,звуків…3. Фонетична транскрипція – це…4. Які букви не є звуком? 5. Які позначають 2 звуки?6. Що таке наголос?7. З яких значущих частин складається слово?

Номер слайду 3

Диктант «Тиша»Записати слова правильно: Все/одно, будь/ласка, без…язикий, (с)узір..я (в)елика (в)едмедиця, червоно/гарячий, моркв…яний, всього/на/всього, про(с/з)ба, червоно/жовтий, не/воля, (к)інь (г)нідко, пів/острів.

Номер слайду 4

В українській мові чергуються як прийменники у, в, так і префікси у-, в- у словах. «У» вживаємо:між приголосними: наш учитель, десь у хлібах кричав перепел; на початку речення перед приголосним: У присмерку літають ластівки так низько (Д. Павличко);незалежно від закінчення попереднього слова перед наступним в, ф, а також перед сполученнями літер льв, св, тв, хв і под.: сидимо у вагоні;

Номер слайду 5

«В» уживаємо для того, щоб уникнути збігу голосних:між голосними: У нього в очах засвітилася відрада (Панас Мирний);на початку речення перед голосним: В очах його жила надія;після голосного перед більшістю приголосних (крім в, ф, льв, св, хв і под.): Пішла в садок вишневий (Т. Шевченко).

Номер слайду 6

Номер слайду 7

“І” вживається, щоб уникнути збігу приголосних, важкого для вимови:після приголосного або паузи, що на письмі позначається крапкою, комою, крапкою з комою, двокрапкою, крапками, дужками, перед словами з початковим приголосним звуком: Нема вже тієї хатини. І я в сивині, як у сні (Д. Павличко); на початку речення: І долом геть собі село понад водою простяглось (Т. Шевченко);

Номер слайду 8

“Й” уживається, щоб уникнути збігу голосних: між голосними: У садку співали Ольга й Андрій;після голосного перед приголосним: Навчає баєчка великого й малого (Л. Глібов).

Номер слайду 9

Перепишіть, добираючи з дужок потрібні букви. раз (в,у) раздвоїться (в,у) очахзнизу (в,у)горуострів (в,у) океаніповернусь (в,у)вечерів’їлась (в, у) пам’ятькрапля (в,у) морішлюб (в,у)зятияблуко (в,у)палом’яко (в,у) травуотож-бо (й,і) вономале (та,і) середнєпірнати (в,у) хвиліпізно (в,у)жесолдати (й,і) офіцери

Номер слайду 10

121. Випишіть підряд у колонку словосполучення: 1) спочатку ті, у яких нічого не треба виправляти; 2) потім ті, у яких виправите порушення милозвучності мови. Справа йде на лад, лунає у вухах, рятуватись втечею, ідуть в ногу, оце й усе, в усій красі, далось взнаки, над всяке сподівання, в глибині душі, один в один, мірялись силою, а мені і невтямки, піді мною, так і сказали би, раз у раз, з щирою душею, от тобі й маєш, раніше і тепер. Ключ. З перших букв виписаних словосполучень прочитаєте назву вірша М. Рильського.

Номер слайду 11

Виправте помилки. Не спитавши броду не сунься в воду. Два коти у одному мішку не помиряться. Дружні сороки і орла закидають. Люби рибу не в сковороді, а у воді. Лякали щуку, що в озері втоплять. Крукові й мило не допоможе.

Номер слайду 12

Яку букву, і чи й, слід поставити на місці пропуску?а) … мертвим … живим, Степан … Богдан, … Архімед … Галілей, батьки … діти.б) Віра … Олена, Микола … Андрій, півонії … айстри, … золотої … дорогої.

Номер слайду 13

Розберіть слова за будовою:І ВАРІАНТ: прадавній, розвідка, мудрість, гірський.ІІ ВАРІАНТ: садівник, наглядач, морський, жалість.

Номер слайду 14

РЕФЛЕКСІЯНа цьому уроці мені сподобалося…. Корисним для мене було…Складним виявилося….

pptx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
3443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку