20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Тема . Поняття візерунка та орнаменту. Малювання хустини , прикрашеної весняними квітами та листками

Про матеріал
Надати загальне поняття візерунка й орнаменту ; учити спрощувати форми рослинного світу під час створення орнаменту ; розвивати вміння бачити багатство кольорів і форм у навколишньому світі ; образне мислення ;
Перегляд файлу

Тема . Поняття візерунка та орнаменту. Малювання хустини , прикрашеної весняними квітами та листками .Розучування веснянки “Вийди, вийди сонечко …”

Мета . Надати загальне поняття візерунка й орнаменту ; учити спрощувати форми рослинного світу під час створення орнаменту ; розвивати вміння бачити багатство кольорів і форм у навколишньому світі ; образне мислення ; виховувати естетичні смаки . Ознайомити учнів із поняттям «пісня-закличка»; учити визначати засо­би виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер му­зичних творів;

Обладнання : фарби , альбоми , мультимедійна презентація , предмети

побуту , хустка.

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Наприкінці зими та на початку весни ми постійно бачимо су­перечки між зимою та весною: щойно почав танути сніг та закапали буруль­ки — раптом налетіла завірюха, а за мить — знову засяяло сонечко! І ми з не­терпінням чекаємо, коли вийде сонечко та знову зігріє нашу землю. А навколо звучать пісні! Які пісні необхідно виконувати, щоб сонечко якнайшвидше зі­гріло нас своїм теплом?  Сьогодні на уроці ми вивчимо такі пісні.

Після зимового сну природа пробуджується, навколо нас звучить безліч звуків — вулицею дзюркотять струмочки, голосно співають пташки, на дере­вах лопаються бруньки і молоденькі листочки весело шепочуться з вітром.

Послухайте ось такий вірш-

ТАК ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА

Знов починається весна!..
Знов починаються дива…
То серед двору із-під снігу
Раптово визирне трава,
То раптом лагідні веснянки
Засіють щоки та носи,
Чи розщебечуться —
Ще зранку! —
Птахи на різні голоси!
А вчора… Вчора… Що й казати!
Всі веселилися До сліз:
Славко —Дражнило й задирака — Наталці проліски приніс!…
І зовсім це не дивина: Так починається весна!

А. Костецький

4.1.   Засвоєння нових знань Засвоєння понять

У давні часи люди вірили: якщо дружно покликати весну, радіти її на­ближенню, то вона настане швидше. Закликання весни відтворені у бага­тьох українських піснях, що називають веснянками.

Своїми піснями діти закликали весняне сонечко пролити своє золоте проміння на поле, подвір’я, квіти та на дітей, які з нетерпінням чекають на весну. Такі пісні називають піснями-закличками.

Учитель. Такі пісні-заклички співали голосно, щоб їх почули широкий степ і темний ліс, високі пагорби і швидка річка. Сьогодні ми вивчимо таку веснянку.

4.2.  Вокально-хорова робота

Поспівки «До ре мі до»

Розучування української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко»

Вийди, вийди, сонечко,

 

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір'ячко.

 

 

На весняні квіточки,

На маленькі діточки.

Там вони граються,

Тебе дожидаються.


    Кого закликають діти у пісні?
    3 яким настроєм необхідно співати цю пісню?
 

- Любі діти , який тепер настрій у вас? Покажіть це виразом обличчя . Усміхніться до себе . Усміхніться до мене . Поділіться гарним настроєм із товаришем і гостями.

1. Бесіда

-  Які предмети оточують нас в повсякденному житті ? ( Посуд , меблі , одяг )

- А які з них найчастіше прикрашають люди ?

- Як саме ? ( Розмальовують , вишивають , прикрашають різьбленням , ліпленням )

- А чи доводилось вам бачити такі зразки предметів побуту ?

2. Демонстрація зразків ( глечик , рушник , сорочка , скринька , серветки )

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Наші народні майстри створюють звичайні речі : глиняний і дерев’яний посуд , рушники і сорочки , килими , хустки , серветки і прикрашають їх , перетворюючи на витвір мистецтва .

- Чи хочете ви побувати у ролі такий майстрів ?

ІV . Повідомлення теми і мети уроку

-  Сьогодні ми разом з вами спробуємо створити маленький витвір

мистецтва – весняну хустку , прикрасивши її орнаментом та візерунком .

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

Слово «орнамент» в перекладі означає прикраса ( від лат. оrno – прикрашаю )

Секрет створення орнаменту такий : потрібно повторити однаковий рисунок багато разів .

   Улюбленими є геометричні та рослинні мотиви .

2. Демонстрація зразків

                              ( Паперові витинанки )

3. Фізхвилинка

VІ. Практична робота

1. Бесіда

- Як ви вважаєте , що найкраще зобразити на весняній хустині ? Мабуть доречними будуть квіти та листочки . Спробуємо для складання орнаменту спростити їх форми .

2. Самостійне малювання елементів орнаменту

Описание: Безимени-упі1.jpg- Спробуйте самостійно намалювати спрощені квіти та листочки до весняного орнаменту .

 

3. Малювання хустини

- Намалюйте хустину , прикрашену весняними квітами та листочками . Орнамент розмістіть по краях хустини  , а візерунок посередині .

VІІ . Підбиття підсумків

Демонстрацій та оцінювання готових робіт учнів .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
23 серпня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку